برای دو دهه گذشته هند بازار هدف شرکتهای بینالمللی که رشد و پیشرفت را دنبال میکردند، بوده است. ازآنجاکه رشد اقتصادی آهستهتر میشود، کسبوکارها به منظور ادامه حیات خود گروه دیگری از مصرفکنندگان را جستوجو میکنند. برای بسیاری، هند کشوری است که بسیاری از رکوردها را در آینده جابهجا خواهد کرد. در آیندهای نزدیک جمعیت هند فراتر از جمعیت رقیب آسیایی او میشود.
تحولات سریع محیط کسبوکار در سطح بینالمللی، تغییر نیازهای مشتریان، تغییرات مداوم در فناوری و حضور پر رنگ اینترنت بهعنوان یک توانمندساز موثر در کسبوکار، همه نمایانگر روندی است که تغییر در نگرش به مدیریت کسبوکارها را گریزناپذیر میسازد. مدیریت، امروز نیازمند مفاهیم و ابزارهایی است که تمامی عوامل تاثیرگذار در پیشبرد یک کسبوکار را به صورت یکپارچه در نظر گرفته و این تصویر جامع را برای تمامی ذینفعان کسبوکار به سهولت تبیین میکند.