اخبار حوادث از خبرگزاری های متفاوت

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ١٠٧ شاکی
حکم عجیب قاضی برای ساکنان یک کوچه
و…

کد خبر : 38389
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1396 - 6:15

 

 پایگاه خبری “ججین”  

 

 

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای  با ١٠٧ شاکی
پلیس: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری فرد کلاهبرداری که با سوءاستفاده از بی‌اطلاعی برخی شهروندان و کمین‌کردن در اطراف دستگاه‌های خودپرداز، به بهانه خرابی دستگاه اقدام به انتقال وجه به حساب خود می‌کرد، خبر داد. سردار «محسن خانچرلی» گفت: هفته گذشته یکی از شهروندان منطقه خادم‌آباد شهریار با مراجعه به مراجع قضائی و پلیس فتا از کسر مبلغ دو میلیون ریال از حسابش خبر داد و خواستار بررسی آن شد. فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در آغاز تحقیقات پلیس از فرد شاکی مشخص شد در روز حادثه، او به دستگاه خودپرداز غیرنقد بانکی «rtm» در خادم‌آباد شهریار مراجعه کرده و پس از کشیدن کارت، به‌دلیل اطلاعات ناکافی، توقع برداشت وجوه نقد را داشته که فرد کلاهبردار با سوءاستفاده از این موقعیت و عنوان اینکه دستگاه خراب بوده و پول ندارد، در همان حین، مبلغ دو میلیون ریال را از حساب قربانی به حساب خودش منتقل می‌کند. سردار خانچرلی بیان کرد: در ادامه بررسی‌های تکمیلی مأموران پلیس فتا، مشخصات فرد فرصت‌طلب به دست آمده و در عملیاتی ویژه از سوی پلیس فتا، متهم در «نصیرآباد شهریار» دستگیر شد و برای تحقیقات تکمیلی با هماهنگی مقام قضائی در اختیار پلیس فتا قرار گرفت. فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: متهم در بازجویی‌های انجام‌شده اعتراف کرد به صورت معمول در اطراف دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد «rtm» در شهرهای «نصیرآباد و خادم‌آباد شهریار» کمین می‌کرده و با سوءاستفاده از اطلاعات ناکافی برخی افراد بهره‌بردار خدمات الکترونیکی بانکی، هنگامی که مراجعان برای  انجام عملیات بانکی، بر دستگاه خودپرداز غیرنقد، کارت می‌کشیدند با عنوان اینکه خراب بوده و پول ندارد، آنها را منصرف کرده، با توجه به اینکه برخی افراد بدون قطع عملیات، باجه خودپرداز غیرنقد را ترک کرده و از فرصت به‌دست‌آمده مبالغی را به حساب خودش منتقل می‌کرده است. سردار خانچرلی با اشاره به اینکه متهم تاکنون از ١٠٧ نفر به این شیوه کلاهبرداری کرده و وجوهی به مبلغ ٢۵٠ میلیون ریال به حسابش منتقل کرده، بیان کرد: متهم در اختیار پلیس فتای غرب استان تهران بوده و شهروندانی که به این شیوه در مناطق فوق از آنها مبالغی کلاهبرداری شده می‌توانند برای تشکیل پرونده به پلیس فتای غرب استان تهران مراجعه کنند.

جزئیات دستگیری  مواد فروش سابقه‌دار
مهر: مأموران کلانتری ۱۱۱ هفت‌چنار، موفق به دستگیری توزیع‌کننده سابقه‌دار مواد مخدر شدند.
یکی از مأموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشت‌زنی در محدوده استحفاظی متوجه رفتار مشکوک فردی در محدوده خیابان تیموری شده و برای بررسی بیشتر او را تحت تعقیب قرار داد.او افزود: این فرد که متوجه حضور این مأمور پلیس شده بود، سعی کرد با تغییر مسیرهای ناگهانی و با استفاده از تاریکی شب خود را در کوچه‌های این محله گم کند اما دقت نظر افسر پلیس این امکان را به او نداد و با توجه به این ظن مأمور پلیس بیشتر شده بود، در فرصتی مناسب او را دستگیر کرد.حق‌پرست گفت: با دستگیری این فرد از وی بازرسی بدنی به عمل آمد که براساس آن ۶۰ گرم تریاک که در بسته‌های کوچک برای فروش به معتادان به‌طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد. او افزود: متهم در بازجویی‌های انجام‌شده اعتراف کرد خرده‌فروش مواد مخدر است و در مخفیگاهش نیز مقادیری مواد مخدر نگهداری می‌کند.سرهنگ حق‌پرست ادامه داد: متهم به کلانتری منتقل و پس از کسب مجوز قضائی در بازرسی از منزل او، یک‌کیلو و ۹۴۰ گرم تریاک از کمد دیواری اتاق خواب کشف‌وضبط شد.

کشف بیش از یک تُن تریاک  در درگیری مسلحانه با اشرار
میزان: حجت‎الاسلام‌والمسلمین موحدی‌راد، دادستان زاهدان، از کشف هزارو٢٠٠ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در نیک‌شهر خبر داد. وی ادامه داد: سربازان امام زمان (عج) در عملیاتی در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق این میزان مواد مخدر را از یک خودروی تویوتا به همراه مقادیری مهمات و سلاح کلاش ضبط کردند. دادستان زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از این اشرار مسلح در این درگیری به هلاکت رسید.

قتل ۵ کشاورز در مزارع کشاورزی هیرمند
میزان: پنج کشاورز در درگیری با سه مرد ناشناس در مزارع یکی از روستاهای هیرمند به قتل رسیدند. سرهنگ حسین سنچولی، فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند، گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، ساعت یک بامداد سه ناشناس با یکی از کشاورزان روستای دهنو در مزارع کشاورزی درگیر می‌شوند و او را با سلاح شکاری هدف قرار می‌دهند و سپس همراهان وی را به گلوله می‌بندند. وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر مرد کشاورز، چهار نفر از همراهان او هم به ضرب گلوله به قتل رسیده و عاملان جنایت متواری شدند. به گفته سنچولی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت ادامه دارد.

آتش‌سوزی  در بیمارستان میاندوآب
فارس: آتش‌سوزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب، منجر به فوت یک بیمار و مصدومیت یک نفر دیگر از بیماران شد. جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‎غربی، گفت: بامداد دیروز در ساعت ٢:٣٠ یکی از دستگاه‌های ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دچار آتش‌سوزی شد. وی با بیان اینکه این دستگاه به کپسول اکسیژن متصل است، افزود: همین امر سبب شد شدت آتش‌سوزی بالا رود و آتش محیط را فراگرفت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‎غربی با اشاره به اینکه در این حادثه متأسفانه بیماری که در کنار این دستگاه بستری بود، فوت شده است، گفت: در این حادثه یکی دیگر از بیماران نیز که دچار سوختگی پوستی ٣٠ درصد شده بود، به ارومیه برای انجام خدمات پزشکی اعزام شد. وی با بیان اینکه در این بخش در مجموع شش بیمار بستری بودند، تصریح کرد: سایر بیماران نیز وضعیت خوبی داشته و تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده و به بیمارستان عباسی میاندوآب انتقال یافته‌اند. آقازاده با اشاره به اینکه از زمان وقوع حادثه، خدمات امدادی با حضور دستگاه‌های امدادرسان انجام شد، اظهار کرد: دو نفر از پرستاران نیز که به بیماران خدمات‌رسانی کردند، برای بهبود وضعیت بستری شدند. وی با تقدیر از حضور به‌موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان و خبرنگاران در محل حادثه افزود: در اسرع وقت این بخش از بیمارستان بازسازی می‌شود و دوباره به مردم خدمات ارائه خواهد کرد.

حکم عجیب قاضی برای ساکنان یک کوچه
تسنیم: یک قاضی در شهرستان مشکین‌شهر با شکایت شاکی خصوصی، حکم به دیوارکشی در مقابل درِ ورودی منازل یک کوچه داده؛ حکمی که تعجب همه را برانگیخته است. ماجرا از این قرار است که فردی مدعی می‌شود زمین این کوچه ملک آباواجدادی‌اش است و با شکایت به مرجع قضائی خواستار احقاق حق خود می‌شود؛ آن هم کوچه‌ای که به اذعان اهالی آن، ٢۵ سال است شهرداری و سایر ادارات شهر از جمله آب، گاز، برق، تلفن، در این کوچه زیرساخت‌های شهری را مستقر کرده‌اند اما دادگاه پس از به‌رسمیت‌شناختن مالکیت فرد مدعی، حکم به کشیدن دیوار در مقابل درِ منازل این کوچه و مسدودکردن راه عبور و مرور  اهالی داده است.

دستگیری باند سارقان  با ٣۵ فقره سرقت در مرند
پلیس: فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف ٣۵ فقره سرقت خبر داد. سرهنگ «کاظم دهقانی» در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان مرند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: سه نفر سارق سابقه‌دار و معتاد که از اماکن خصوصی از جمله خانه‌باغ‌ها، ساختمان‌های نیمه‌کاره و… سرقت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقان بعد از دستگیری و در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ٣۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند و در این راستا یک مال‌خر نیز دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان مرند با اشاره به اینکه ارزش ریالی اموال مسروقه هفت میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: سارقان، معتاد و دارای سوابق متعدد هستند که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.


 

telegram.me/jajinnews

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.