اخبار بر گزیده استان گیلان

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان: مدیریت کشاورزان در فروش برنج عالی است
رشد ۱۷ درصد اعتبارات عمرانی در شهرستان رودبار
اختصاص رایگان فضاهای تبلیغاتی رشت به هیئت های مذهبی

کد خبر : 33752
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1396 - 13:56

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت : امسال مدیریت کشاورزان در فروش برنج دست دلالان را کوتاه کرده است.

علیرضا شعبان‌نژاد  با بیان اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد،گفت: امسال تولید برنج در استان از کیفیت و کمیت بسیا خوبی برخوردار است و کشاورزان محصول خوبی را برداشت کردند.

وی افزود: از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستانها به کشاورزان توصیه شده است، از فروش یکباره محصول خود پرهیز کنند و خوشبختانه با بازدیدی که از کارخانجات شالیکوبی استان انجام شد، عده کمی از کشاورزان همه محصول خود را فروخته‌اند و اغلب آنها برنجشان را از کارخانه‌های شالیکوبی به انبارها برده‌اند.

شعبان‌نژاد ادامه داد: فروش یکباره محصول موجب می‌شود که در زمان پس از برداشت برنج قیمت برنج ایرانی افت پیدا کند و با مدیریتی که امسال توسط کشاروزان اعمال شد، دست دلالان برنج از سودهای هنگفت کوتاه شد.

وی خاطر نشان‌ کرد: برنج محصولی است که با رنج بسیار تولید می‌شود و سود حاصل از فروش آن نیز باید به جیب کشاوزان برود.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان تصریح کرد: وضعیت تنظیم بازار برنج مطلوب است و امیدواریم همچنان این برنج عالی و با کیفیت استان را با قیمت متعادلی که دارد، بتواند کشاوزان و مصرف کنندگان را از خود راضی نگه دارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم با بیان اینکه برنج یکی از پرمصرف‌ترین اقلام در این ماه به دلیل پخش نذورات است، افزود: مخلوط کردن برنج ایرانی با برنج پاکستانی یا هرگونه برنج خارجی دیگر تخلف است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه با مخلوط شدن برنج خارجی با برنج ایرانی به شدت کیفیت برنج داخلی پایین می‌آید، گفت: رقم هاشمی بیشترین رقمی است که در گیلان پخت می شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر مدیریت کشاوزان بر فروش محصول لازم است برای ارتقای درآمد خانوار به کشت دوم نیز بپردازند، خاطرنشان‌کرد: به دلیل کاهش بازندگی کشت دوم امسال به خوبی سال گذشته نیست.

شعبان نژاد افزود: وضعیت افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشت دوم در شرق گیلان بهتر از غرب گیلان است. میزان تولید محصولات کشت دوم در گیلان پس از برداشت نهایی محصولات اعلام خواهد شد.

 

رشد ۱۷ درصد اعتبارات عمرانی در شهرستان رودبار

 

فرماندار شهرستان رودبار از ساخت و تکمیل پروژه‌های پروژه‌های معوق مجتمع فرهنگی شهرک ایثارگران منجیل، استخر بانوان رودبار و ورزشگاه رستم‌آباد خبرداد و گفت: اعتبارات عمرانی شهرستان در سالجاری ۱۷.۲۷ درصد رشد داشته است.

اسماعیل میرغضنفری در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان رودبار که در سالن اجتماعات شهید سیدیونس حسینی رودباری فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سالجاری تاکنون از چهار منبع اعتباری، ۲۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ۳۰۷ پروژه عمرانی اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه این اعتبارات، ۱۷.۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: رویکرد شهرستان نسبت به روستاها، جوانان، فرهنگ و ورزش در افزایش ۱۴۱ درصدی اعتبارات عمرانی ورزشی و ۱۰۰ درصدی اعتبارات فرهنگی و ۳۱ درصدی اعتبارات عمران روستایی نمایان شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های معوق شهرستان و مطالبات مردم در این زمینه گفت: با پیگیری‌های انجام شده و اهتمام نماینده و نگاه مثبت مبادی استانی پروژه‌های شاخص معوق رودبار مجتمع فرهنگی شهرک ایثارگران منجیل، استخر بانوان رودبار و ورزشگاه رستم‌آباد در مسیر ساخت و تکمیل قرار گرفته‌اند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به عنوان هدیه دولت تدبیر و امید بهره برداری آن را شاهد باشیم.

فرماندارشهرستان رودبار با اشاره به پیگیری‌های مستمر و نظارت متوالی بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه شهرستان، از ادارات و نهادها خواست گزارش پیشرفت فیزیکی و موانع احتمالی موجود را بصورت ماهیانه به فرمانداری اعلام نمایند.

میرغضنفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء انقلاب اسلامی و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: مأوا و خاستگاه پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از حرکت‌های خودجوش در ماه محرم بود.

 

 

اختصاص رایگان فضاهای تبلیغاتی رشت به هیئت های مذهبی

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت گفت: در ماه محرم فضاهای تبلیغاتی شهر رشت رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار خواهد گرفت.

سجاد محجوب  با اشاره به اهمیت فضاسازی مناسب شهری در ماه محرم گفت: انجام تبلیغات محیطی و نصب پرچم‌های عزاداری موجب می‌شود تا همگان فضای ماتم و عزا را درک کنند و آمدن ماه محرم را احساس کنند.

وی ادامه داد:ما بایددر پاسداشت خون اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا سهیم باشیم.

محجوب همکاری شهرداری رشت با هیئت‌های عزاداری را از برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: شهرداری رشت امسال نیز بیش از پیش در راستای تبیین فرهنگ عاشورا و پاسداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برنامه‌هایی را جهت زنده نگهداشتن شور حسینی به انجام می‌رساند.

وی هویت بخشی سیمای بصری و فضاسازی تبلیغی سطح شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند بیلبوردها، نصب بنر،پلاکارد،استند با موضوع گرامیداشت ایام ماه محرم و با محوریت پیام‌های اباعبدا.. الحسین(ع)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، هماهنگی با مساجد،هیأت مذهبی و دسته‌های عزاداری جهت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن نماز ظهر عاشورا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت شهری، پخش تصاویر عزاداری از تلویزیون شهری، پخش مداحی از سیستم صوتی در میدان اصلی شهر، سیاه پوش کردن شهر و … را پاره‌ای از این اقدامات برشمرد.

مدیرعامل سازمان نیز تاکید کرد: سازمان زیباسازی در بحث محرم سه مقوله مهم فضاهای تبلیغی، نصب المان‌ها، میادین امام حسین و امام علی (ع) رشت برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام داده است .

وی افزود:در ایام محرم فضاهای تبلیغاتی در سطح رشت در اختیار هیئت‌ها قرار خواهد گرفت و همچنین تعداد بیست المان از سالهای گذشته در این خصوص وجود دارد و ده المان جدید نیز در محرم امسال ساخته می‌شود .

محجوب در خصوص وضعیت میادین امام علی و امام حسین(ع)رشت بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است تقاطع غیر هم‌سطح از این مسیرها عبور کند به همین علت در انجام برخی از برنامه‌ریزی‌ها منتظر نتایج اقدامات بعدی هستیم.

 

 

 

 


telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.