آیه یأس وزیر کار؛ فقط نصف اهداف اشتغالزایی برنامه ششم محقق می‌شود

آنطور که وزیر کار می گوید ظرفیت اشتغالزایی اقتصاد ما حداکثر ۵۰۰ هزار شغل در سال است،بنابر این می توان گفت با این حساب امکان اجرایی شدن تنها نیمی از برنامه ششم وجود دارد.

کد خبر : 30465
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396 - 8:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، برنامه ششم توسعه ایجاد سالانه ۹۷۰ هزار شغل را برای دولت تکلیف کرده است که وزارت کار چندی پیش در راستای این هدف برنامه اشتغال فراگیر را در دستور کار قرار داد.در راستای این موضوع  اسحاق جهانگیری ۷تیر ماه برنامه اشتغال فراگیر در سال ۹۶ را  به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس این برنامه، در بخش کشاورزی ۶۹ هزار شغل، در بخش صنعت – معدن و بازرگانی ۲۵۴ هزار شغل، در بخش ساختمان ۳۸ هزار و ۵۰۰ شغل، در بخش گردشگری۷۰هزار و ۱۰۰شغل، در بخش حمل و نقل ۹۱۰۰ شغل، در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات۹۰ هزار شغل، در بخش خدمات سلامت ۶۰ هزار و ۲۰۰ شغل، در بخش خدمات فرهنگی و هنری ۲۴ هزار شغل و در سایرحوزه‌های بخش خدمات نیز ۳۷ هزار شغل برای سال جاری هدفگذاری شده است.

در حالی برنامه اشتغال فراگیر برای ۹۷۰ هزار شغل است که عیسی منصوری، معاون اشتغال وزیر کار تحقق اشتغال برای ۹۷۰ هزار نفر را مشروط به  مداخله درست در بازار کارمی داند. با وجود اینکه دولتی ها اعتقاد دارند ظرفیت ایجاد شغل در بازار کار مهیا نیست، برنامه ریزی ها روی کاغذ حکایت از ایجاد ۹۷۰ هزار شغل دارد.

معاون اشتغال ربیعی معتقد است که ظرفیت ایجاد شغل در کشور تنها ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار شغل است  و ما بقی با مداخله درست در بازار کار امکان پذیر است.

همچنین روز گذشته علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اقتصاد ایران در بهترین حالت ممکن می‌تواند ۵۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کند، لذا باید سیاست‌های مبتنی بر مدیریت بازار کار را در پیش بگیریم.با رشد ۶درصدی ظرفیت اشتغالزایی اقتصاد ما حداکثر ۵۰۰ هزار شغل در سال است.

درحالی که دولت برنامه اشتغال فراگیر را برای ایجاد ۹۷۰هزار شغل تهیه و ابلاغ کرد که با محاسبات ربیعی به صورت طبیعی نیمی از برنامه ششم توسعه امکان اجرایی شدن را ندارد. چرا که دولت مکلف به ایجاد ۹۷۰ هزار شغل است و ربیعی اعتقاد دارد تنها ۵۰۰ هزارشغل می توان ایجاد کرد. با آمار جدید ربیعی برای اشتغالزایی نیمی از برنامه ششم اجرایی نمی شود.

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.