آمار جانباختگان کرونا به مرز ۲۸۰۰۰ نفر رسید/ فوت ۲۳۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۰ نفر بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

کد خبر : 122060
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 19:24

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر سیما سادات باری اظهار کرد: از دیروز تا امروز( ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۰۵۲  نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر رسید.

وی افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،  ۲۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و  ۸۸۸ نفر رسید البته  خوشبختانه تاکنون ۳۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:  ۴۳۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۴ میلیون و  ۲۳۲ هزار و  ۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و  استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: در روزهای نخست ورود ویروس کرونا به کشورمان، پرسنل شاغل در نظام سلامت در در سراسر این مرز و بوم با تأسی از آموزه‌‌های حضرت سیدالشهدا (ع) در خط مقدم این نبرد دشوار، مشغول خدمت‌‌رسانی و مداوای بیماران شدند و تاکنون تعدادی از این عزیزان به فیض شهادت نائل آمدند. در اربعین حسینی با درود به روح بلند شهدای تاریخ این سرزمین، از دفاع مقدس تا دفاع از حریم سلامت، توفیقات روزافزون کلیه شاغلین بهداشت و درمان را از خداوند مسئلت داریم و امیدواریم به مدد الهی و همراهی مردم در عمل به توصیه‌‌های بهداشتی شاهد ریشه‌‌کن شدن هرچه زودتر کرونا از زندگی هموطنان عزیزمان باشیم.

 


 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.