آغاز پرهیجان‌ترین لیگ یک تاریخ

هفته اول رقابت‌های لیگ دسته اول امروز پس از اتفاقات بسیار بالاخره استارت خواهد خورد.

کد خبر : 24761
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 9:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ورزش سه، فصل جدید رقابت‌های لیگ آزادگان در حالی استارت خواهد خورد که تیم‌های قدرتمندی مثل ملوان، گل‌گهر، مس، ماشین‌سازی، نساجی، فجر و … باتوجه به تمرینات پیش فصل و جمع‌بندی تیمی و جذب بازیکنان لیگ‌برتری جز مدعیان صعود به لیگ‌برتر هستند.

رقابت‌های این فصل لیگ یک هیجان‌انگیزتر از سال گذشته استارت خواهد خورد و نگاه خیلی از فوتبالی‌ها علی‌الخصوص لیگ‌برتری‌ها را به سمت خود معطوف خواهد کرد.

در زیر به مرور هفته اول رقابت‌های لیگ آزادگان پرداخته‌ایم:

 

*ملوان بندرانزلی ـ برق جدید شیراز؛ ساعت ۱۸ ورزشگاه تختی انزلی
تیم فوتبال ملوان انزلی فصل گذشته پس از سقوط از لیگ‌برتر تمام تلاشش را با محمد مایلی‌کهن کرد تا بتواند دوباره به جایگاه از دست رفته‌اش بازگردد که البته  نتیجه‌ای جز رتبه چهارم حاصلی برای آنها نداشت و آنها مجبور شدند یک فصل دیگر در این رقابت‌ها حضور داشته باشند اما این‌بار با نادر دست‌نشان، مربی‌ای که سابقه حضور صنعت نفت آبادان به لیگ‌برتر را دارد و شمالی است. آنها با جذب حداقل ۷ بازیکن سرباز از لیگ‌برتر تمرینات پیش‌فصلشان را با قدرت آغاز کردند و می‌خواهند امسال به هر نحو هم شده لیگ‌برتری شوند. آنها رقابت‌های لیگ دسته اول را در هفته اول در تقابل با شاگردان داود مهابادی و تیم تازه وارد لیگ یکی استارت خواهند زد. نکته جالب این رویارویی این است که آنها سال گذشته هم اولین بازی‌شان را مقابل شاگردان مهابادی در آلومینیوم اراک شروع کردند و اراکی‌ها توانستند از سد ملوانی‌ها با نتیجه ۳ ـ ۲ گذر کنند. باید دید مصاف این فصل ملوان ـ برق آن هم در انزلی این‌بار به سود کدامیک از مربیان رقم خواهد خورد.
داوران: ناصر جنگی – صابر خویی ، علیرضا شهری – رضوان سرشار – ناظر: صادق نوری

 

 

*خونه به خونه  بابل ـ مس رفسنجان؛ ساعت ۱۸ ورزشگاه شهدای بابل
مس رفسنجان امسال با تغییرات بسیاری روبه‌رو شد، ابتدا مدیریت این باشگاه و پس از آن انتخاب علی سامره به عنوان سرمربی این تیم و بومی‌گرایی‌شان هم در انتخاب مربی و هم در انتخاب بازیکنان از سیاست‌های جالب و قابل توجه رفسنجانی‌ها بود. آنها در اولین بازی فصلشان با خونه‌به‌خونه تیمی که دیگر به مانند سال گذشته ریخت و پاش نداشته و بعد از فعل و انفعالات بسیار هدایت این تیم در مسابقه بعدی را علی امامی فر بر عهده خواهد داشت .. آنها فصل گذشته در در دیدار رفت‌وبرگشت رفسنجانی‌ها با ۵ گل شکست دادند. علی سامره در اولین حضورش در لیگ یک مقابل تیم جوان شده خونه‌به‌خونه آن هم در بابل شرایط سختی خواهد داشت.
داوران: کمیل غلامی – محمدرضا مدیرروستا ، میلاد قاسمی – محمدرضا مهرگان – ناظر: محمدحسین اسدی

 

 

*فجرسپاسی شیراز ـ بادران تهران؛ ساعت ۱۸ ، حافظیه شیراز
دومین تیم نظامی لیگ یک بعد ملوان بیشترین تعداد بازیکنان شاخص و لیگ‌برتری را دارد. آنها در این فصل ۵ بازیکن لیگ‌برتری را به استخدام درآورده‌اند و می‌خواهند دیگر به مانند سال گذشته تیم پایین جدولی نباشند و با قدرت کار را دست بگیرند. بادران هم مربی جوان و جاه طلبش با خریدهای خوب مدعی اول صعود به لیگ برتر به حساب می آید . آنها در رویارویی‌شان با شاگردان کلانتری به دنبال صدرنشینی از همین ابتدای کار هستند هدفی که مسئولین باشگاه از سال گذشته در سر دارند و به دنبال آن هستند.
فجرسپاسی شیراز- بادران تهران داوران: امید سعیدفر – مهدی شفیعی ، امرالله طراح – احمد محمدی – ناظر: رامین عرفانیان

 

 

*شهرداری تبریز ـ مس کرمان؛ ساعت ۱۸ ورزشگاه یادگار امام
دو تیم با مربیان بومی و با فاصله‌ای بیش از هزار کیلومتر مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. تبریزی‌ها که تازه به لیگ یک آمده‌اند و با نظر استاندار و فرماندار تحت پوشش شهرداری این استان قرار گرفته‌اند آنها حالا مقابل تیمی قدیمی با مربی بومی و شاید هم از نظری بعضی از دوستان ناشناخته پا به میدان مسابقه می‌گذارند. در این مصاف و با پیروزی هر یک از این دو تیم مشخص خواهد شد که کدام مربی بومی موفق‌تر خواهد بود.
داوران: سعاد وفاپیشه – حمید کاوندی ، مهرداد نجفی – مجید محمدی – ناظر: علی اکبر جهانی

 

 

*آلومینیوم اراک ـ صبای قم؛ ساعت ۱۸ ورزشگاه امام خمینی اراک
صبا تیم تازه وارد و سقوط‌کننده به رقابت‌های لیگ یک از شرایط خوبی بهره نمی‌برد و آنها به دنبال فرار از حضور در این تورنمنت‌ها بودند و می‌خواستند حق تضعیف‌شده‌شان را از مسئولین لیگ‌برتر بگیرند که در نهایت موفق نشدند و تن به لیگ یکی شدن دادند. آنها یک هفته‌ای است تصمیم به جمع‌بندی گرفته‌اند و ابتدا سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی انتخاب کردند و پس از تغییرات و تحولاتی که شاید تصورش دور از ذهن باشید با اسماعیل اسماعیلی و در نهایت با ناصر بختیاری‌زاده مشغول به تیم‌داری شدند. آنها در مصاف هفته اولشان مقابل تیمی حضور خواهند یافت که شرایط مالی‌شان به مانند حریف همسایه است. رویارویی تیم‌هایی با هدایت علی حنطه و ناصر بختیاری‌زاده شاید خیلی هیجان‌انگیز نباشد اما برای کسانی که منتظر بازگشت صبا به لیگ‌برتر بوده‌اند سوال‌برانگیز و جالب خواهد بود.
‎ داوران: محمد ملکی – علی رعیت ، محمدرضا فتحی – میثم پورکریمیان – ناظر: رضا دهقان

 

 

*راه‌آهن تهران ـ شهرداری ماهشهر؛ ساعت ۱۸ ورزشگاه راه آهن اکباتان
سیروس دین‌محمدی و سیدکوروش موسوی کدامیک موفق‌تر خواهند بود؟ جنوبی‌ها در یکی، دو سال اخیر با صعود صنعت و پارس نشان داده‌اند که می‌توانند مقابل حریفان خوب ظاهر شوند و حتی در پاره‌ای از مواقع هم خود را مدعیان قهرمانی می‌‌دانند. امسال بعد از دو تیم ذکر شده نوبت به ماهشهری‌ها می‌رسد، تیمی که فصل گذشته خوب کار کرد و توانست به عنوان صدرنشین گروه دوم پا به رقابت‌های لیگ یک بگذارد. هدایت این تیم جنوبی برعهده کوروش موسوی سرمربی سابق فولاد نوین است. در مقابل راه‌آهن که به مانند سال گذشته سیروس دین‌محمدی را به عنوان سرمربی بالای سر دارد همچنان با شرایط فصل گذشته راهی این مسابقه شده، تفاوت امسال این تیم با سال پیش در این است که آنها حتی نمی‌توانند به علت شکایتی که از آنها شده بازیکنی را جذب کنند و کارشان در این تورنمنت‌ها سخت‌تر از قبل است.
داوران: علی بای – حسین سلیمانی ، رضا درویش – ابوالفضل دوستی – ناظر: کریم اصغرزاده

 

 

*گل‌گهر سیرجان ـ اکسین البرز؛ ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان
بازی دربی یا رقابت مربیان سرخابی؛ کدامیک؟ سیرجان امسال قوی‌تر از سال گذشته پا به میدان می‌گذارد و می‌خواهد دیگر کار به روزهای آخر و اما و اگر برایشان نیانجامد. تیم‌های تحت هدایت وینگو بگوویچ در اکثر سال‌ها همیشه تا پلی‌آف و روز آخر مدعی بوده اما در پایان اتفاق دیگری برایشان رقم می‌خورد و آنها از قافله صعودکننده‌ها عقب می‌مانند. اما امسال سیرجان با تمام انرژی کارش را آغاز کرده و می‌‌خواهد به طور قطع یکی از مدعیان قهرمانی باشد نه فقط صعودکننده لیگ‌برتری. اکسین البرز با هدایت علی لطیفی سرمربی استقلالش که با او پا به لیگ یک گذاشته است ابتدا پیش از رقابت‌ها تمام تلاشش را کرد که بتواند این تیم را به شهر آمل جایی که در حال سرمایه‌گذاری در آن شهر است ببرد اما متاسفانه مجبور شد در همان کرج بماند و این فصل را هم در این شهر به تیم‌داریش ادامه دهد. تقابل لطیفی و وینگو علاوه بر رویارویی سرمربی باتجربه با جوان است مسابقه دو سرمربی سرخابی هم خواهد بود. اکسین فصل قبل مقابل سیرجان شکست تلخی در خانه حریف داشت.
داوران: کوپال ناظمی – جواد قنبریان ، حافظ عظیمی – امیرعرب براقی – ناظر: رسول فروغی

 

 

*ایرانجوان بوشهر ـ نساجی قائمشهر؛ ساعت ۲۰ ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
نساجی با حضور مهدی پاشازاده و شروع زودهنگام این تیم در رقابت‌های پیش فصل برنامه مفصلی برای رقابتهای این فصل دارد . آنها در اولین بازی به بوشهر رفته اند تا مقابل یک تیم باهویت و قدیمی دیگر بازی کنند . رقابت بوشهر و قائمشهر همیشه یک رقابت جذاب و دیدنی بوده و البته در غیاب دو مرد خبرساز برگزار می شود؛ مهدی قائدی و محمد عباس زاده .
داوران: حسین زیاری – محمدجواد مداح ، مهدی سیفی – مصطفی بینش – ناظر: علیرضا رجبلو

 

 

*نفت‌مسجدسلیمان ـ ماشین‌سازی؛ ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
رسول خطیبی بعد از صعود ماشین‌سازی به لیگ‌برتر به دلایلی هدایت این تیم را به دست فرهادکاظمی سپرد و آنها که پس از مدت‌ها پا به رقابت‌های لیگ‌برتر گذاشته بودند در نهایت نتوانستند ماندگاری خود را تداوم بخشند و در همان سال اول بار دیگر به رقابت‌های لیگ دسته اول سقوط کردند. ماشین‌سازی که امسال پس از مدت‌ها دوباره تحت حمایت کارخانه قرار گرفته است مدیریت باشگاه را به حسین خطیبی و هدایت تیمش را به دست رسول خطیبی سرمربی سابقش سپرده است. آنها در هفته اولشان با محمود فکری دیگر سرمربی سابقا آبی‌پوش مصاف خواهد داد که فکری در فصل گذشته از زمانی که هدایت این تیم را در دست گرفت نتایج خوبی با مسجدسلیمانی‌ها گرفت و این تیم را از شرایط بحرانی خارج کرد.
داوران: روح الله شریفی – حمیدرضا افشون ،جلیل شعرانی – علی ابراهیمی – ناظر: رحیم مهرپیشه

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.