آزمایش موشکی آمریکا و کره جنوبی

خبرگزاری رسمی پیونگ یانگ به نقل از رهبر کره شمالی، این آزمایش را هدیه ای به «حرامزاده های» آمریکایی در روز چهارم ژوئیه توصیف کرده بود.

کد خبر : 19613
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 9:21

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از یورونیوز، پس از آنکه آمریکا به دلیل آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی، خواستار نشست اضطراری سازمان ملل شد، وزیر دفاع کره جنوبی هم چهارشنبه صبح از احتمال وقوع ششمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در آینده ای یسیار نزدیک خبر داد.

پیش تر خبرگزاری رسمی کره شمالی ضمن موفقیت آمیز دانستن آزمایش موشک قاره پیما از قابلیت سوار کردن کلاهک هسته ای بر روی این موشک خبر داده بود. خبر گزاری رسمی پیونگ یانگ به تقل از رهبر کره شمالی، این آزمایش را هدیه ای به «حرامزاده های» آمریکایی در روز چهارم ژوئیه توصیف کرده بود.

همزمان و بمناسب روز استقلال آمریکا، نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی در آبهای کره جنوبی مانور نظامی مشترک برگزار کردند. شلیک موشک بالستیک از سواحل شرقی شبه جزیره کره، یکی از موارد مانور چهارم ژوئیه بود. پنتاگون روز سه شنبه بار دیگر بر عزم خود در دفاع از منافع آمریکا و متحدانش تاکید کرده بود.

کارشناسان آمریکایی از احتمال برد ۸۰۰۰ کیلومتری موشک های قاره پیمای کره شمالی و در معرض تهدید بودن خاک آمریکا خبر داده اند و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هم روز سه شنبه در سخنانی تلویحا این مسئله را تایید کرد؛ برگ برنده ای که بدون شک، دونالد ترامپ را در متقاعد کردن همتایان روسی و چینی اش در تحت فشار قرار دادن بیشتر پیونگ یانگ، یاری خواهد داد. قرار است رییس جمهوری آمریکا در جریان نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان با ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ دیدار کند.

روز چهارشنبه هم شورای امنیت سازمان ملل بدرخواست واشنگتن و برای بررسی تهدید اخیر کره شمالی یک نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.