آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/ ۲ استان در وضعیت هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند.

کد خبر : 117367
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399 - 15:26

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر کیانوش  جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۸ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

جهانپور تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند البته ۲۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اضافه کرد: با انجام حدود ۲۵ هزار تست تشخیصی که یک رکورد جدید است تاکنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته جهانپور وضعیت خوزستان همچنان قرمز است اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته‌های اخیر در حال کاهش است و تعداد شهرهای قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده است همچنین استانهای هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.