آخرین آمار کرونا در کشور/ فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/ ۸ استان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۱ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

کد خبر : 118447
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1399 - 15:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

لاری تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۰۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی تا کنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۲۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند. همچنین در استان تهران افزایش قابل توجه موارد بستری گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بیماری کووید۱۹ واکسن و دارو ندارد. رعایت فاصله‌گذاری تا یک و نیم، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک می‌تواند تا ۹۷ درصد شما را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.