نگاهی به عملکرد فیلمسازان مولف در فجر چهلم

«فیلمساز مولف» برخلاف مفهوم ظاهری خود، عنوان ثقیل و عمیقی است. مفهوم این عنوان در سینمای این سال‌های ایران، به کارگردانانی محدود شده که فیلمنامه کارشان را خود می‌نویسند درحالی­که مفهوم کلان این عنوان، بیشتر بر مدار سبک ساختاری خاص کارگردان و نگاه منحصری است که به جهان سینمایی خود دارد.

انتقاد شدید کیهان از مسعود کیمیایی

«مثل جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر این‌ بار هم جناب کارگردان قدیمی، روغن ریخته‌شده را نذر امامزاده کرده و فیلمی را که شانس دریافت هیچ‌گونه جایزه‌ای را نداشته، از داوری جشنواره خارج کرده است!»

«چچن» هنوز هم ترسناک است؟

نام «چچن» را که می‌شنویم، گوش‌مان تیز می‌شود، مغزمان به گردش می‌افتد و کلمات را کنارِ هم می‌چیند؛ جنگ، ترور، افراط، حمله تروریستی و داعش. خطرناک که نه، هولناک و مهیب است. خاطره ترورهای پی‌درپی و قتل‌های خون‌بار هرگز از یادها فراموش نمی‌شود. اما چچن حالا چگونه است؟ آیا تغییراتِ امروزِ چچن، می‌تواند خاطره ترسناکِ سال‌های دور را بشوید؟