۵۵ درصد طلاق در کشور به علت مصرف مواد مخدر است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع آوری معتادان خیابانی و متجاهر از سطح جامعه تا پایان سال را اولویت کوتاه مدت این ستاد عنوان کرد.

کد خبر : 92173
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 - 7:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات این ستاد در مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: مومنی اظهار داشت:اولویت کوتاه مدت ستاد تا پایان سال ساماندهی ،جمع آوری ،بازپروری و درمان معتادان متجاهر و خیابانی است.

وی ادامه داد: در کشور ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر و در تهران ۱۵ هزار نفر در تهران وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال این کار انجام شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اولویت دیگر ستاد را در حوزه بین الملل عنوان کرد و گفت:در سال ۲۰۰۱ تولید مواد مخدر در افغانستان حدود ۲۰۰ تن و اکنون در آغاز ستل ۲۰۱۹ به ۱۰ هزار تن رسیده است یعنی از زمان اشغال افغانستان توسط کشورهای غربی تولید مواد از ۲۰۰ تن به ۱۰ هزارتن رسبده و یکی از مسیرهای عبور عمده ایران است.

مومنی اضافه کرد: ۵۵ درصد علت تامه طلاق در کشور موعد مخدر و اعتیاد است،حدود ۷۰ درصد زندانیان کشور مربوط به مواد مخدر بوده ضمن اینکه ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور هزینه و خسارت مواد مخدر بوده و ناشی از آن است.

وی بابیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مبتلایان به ایدز از مواد مخدر منشا بسیاری از جرائم مثل قتل و سرقت مواد مخدر است،بیان داشت: در تهران در همین مدت کوتاه ۵۶۰۰ ظرفیت جدید نگهداری معتادان توسط سازمان زندانها، بسیج و نیروی انتظامی اضافه شده است و بخشی از آن انجام شده مابقی نیز تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.