یونکر: اتحادیه اروپا در تلاش برای حفظ همکاری با ایران در بخش‌های اقتصادی است

رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا خواستار حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران است.

کد خبر : 90188
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آذر 1397 - 9:31

 

به گزارش پایگاه خبری ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، ژان کلود یونکر در مصاحبه‌ای گفت اتحادیه اروپا در حال همکاری نزدیک با اعضای این اتحادیه و دیگر شرکا در خصوص اتخاذ اقداماتی ملموس برای حفظ همکاری با ایران در بخش‌های حیاتی اقتصادی است.

وی گفت: قابل اعتماد بودن چیزی است که ثبات جهانی را می‌سازد، به همین دلیل است که اروپا باید به موضع خود حتی زمانی که آمریکا به‌صورت یکجانبه از توافق ایران خارج می‌شود، پایبند باقی بماند. این توافق ممکن است عالی نباشد اما گامی مهم به‌سوی صلح در منطقه و جهان بود. تا زمانی که ایران پایبند است اتحادیه اروپا نیز به‌عنوان یکی از معماران برجام به‌خاطر صلح و امنیت پایبند باقی خواهد ماند. در این خصوص اتحادیه اروپا خواستار حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران به‌عنوان نتیجه این توافق است، به همین دلیل ما قانون به‌اصطلاح مسدود کننده را به‌روزرسانی و اجرا کرده‌ایم. با این قانون می‌توانیم پیامدهای تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی را که به‌حق با ایران رابطه تجاری دارند، کاهش دهیم.

یونکر تأکید کرد: اتحادیه اروپا در حال همکاری نزدیک با اعضای این اتحادیه و دیگر شرکا در خصوص اتخاذ اقداماتی ملموس برای حفظ همکاری با ایران در بخش‌های حیاتی اقتصادی است، برای مثال ما یک بسته کمکی ۱۸ میلیون یورویی را در اواسط آگوست تصویب کردیم که به ما اجازه می‌دهد از پروژه‌های اقتصادی در ایران حمایت کنیم.

 


 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.