یارانه‌ها امشب در حساب‌هاست

یارانه نقدی اردیبهشت ماه به روال معمول ساعت ۲۴ روز ۲۶ ماه واریز خواهد شد.

کد خبر : 75334
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 6:22

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، دولت امشب هشتاد و هفتمین مرحله یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد. طی زمان آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در پایان سال ۱۳۸۹ تاکنون هر فردی که تمام مراحل را دریافت کرده‌ امشب دریافتی کل وی تا مرز ۴ میلیون تومان می‌رسد. در این سال‌ها مبلغ یارانه نقدی همواره ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر بوده و تغییری نکرده‌اند.

در آخرین آمارها در حال حاضر بیش از ۷۷ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و با وجود رایزنی‌ها و پیشنهاداتی که دولت در لایحه بودجه ۱۳۹۶ مطرح کرد تا بتواند بخشی از یارانه‌بگیران پردرآمد را حذف کند، به نتیجه‌ای نرسید و سرانجام روال به مانند گذشته ادامه پیدا کرد.

در طول سال معمولا دولت بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند در حالی که برای سال جاری نزدیک به ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت‌های نقدی و غیرنقدی خانوارها اختصاص پیدا کرده و در این شرایط اگر غربالگری یارانه‌بگیران انجام نشود، با کسری منابع مواجه خواهد شد.

دولت در هر ماه علاوه بر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که به هر نفر پرداخت می‌کند، از سال گذشته و طبق قانون بودجه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی را نیز از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها در دستور کار قرار داد. به طوری که سهم خانوارهای یک نفره از گروه‌های هدف ۹۵ هزار تومان، دو نفره ۱۸۹ هزار تومان، سه نفره ۲۵۳ هزار تومان، چهار نفره ۳۳۷ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر تا ۳۶۵ هزار تومان مازاد بر مبلغ یارانه پرداخت می‌شود.

در مجموع یارانه‌های نقدی و پرداخت مستمری‌ها در هر ماه حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداختی در روز واریز یارانه‌های نقدی انجام می‌شود.

در رابطه با نحوه واریز یارانه‌ها باید یادآور شد که تا چندی پیش واریز یارانه نقدی از محل بانک‌ها انجام می‌شد، اما با انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی حدود ۲ ماهی است که واریز یارانه به طور مستقیم از بانک مرکزی به حساب‌ها انجام می‌شود.

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.