گیشه سینماها یخ زد

انیمیشن یخ‌زده ۲ (فروزن ۲)، با شروعی توفانی آغاز زمستانی گیشه سینماهای جهان را جشن گرفت.

کد خبر : 108760
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 - 6:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، این هفته شروع بسیار خوب نمایش انیمیشن  یخ‌زده ۲ (Frozen II) در سینماهای جهان، چنان که انتظار می‌رفت بسیار خوب بود اما این روند چنان سرعتی داشت که همه مخاطبان و منتقدان را متعجب کرد.

قسمت نخست این انیمیشن، در سال ۲۰۱۳ منتشر و سومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان شد. این مجموعه روایت دو شاهدخت از سرزمینی ناشناخته و برفی است که همه چیز در آن یخ زده است، پس از مدتی آشکار می‌شود که السا، شاهدخت بزرگتر، قدرتی جادویی دارد که از یخ و برف سرچشمه گرفته و هر چیزی را به آن تبدیل می‌کند، آنا شاهدخت کوچکتر به دنبال  راهی است که خواهرش را از اندوه ناشی از این مساله رها کند و به او نشان دهد، قدرت یخی او می‌تواند در راه‌های خیرخواهانه و به سود مردم به کار گرفته شود و پس از آن السا، ملکه سرزمین آرلندو می‌شود.

اما این بار در قسمت دوم انیمیشن یخ‌زده ۲، آنا، السا و همراهان‌شان، در پی ماجراجویی دیگری هستند و برای این که بدانند قدرت السا از کجا آمده است، سفری پرخطر را آغاز می‌کنند. آن‌ها برای اینکه ملکه را از خطر در امان نگه دارند، برای پیدا کردن ریشه این جادوها به جنگلی باستانی و پاییزی در یک سرزمین اسرارآمیز می‌روند…

صداپیشگان این انیمیشن، کریستن بل، جاش گد، ایدینا منزل، جاناتان گروف، استرلینگ کی براون، ایوان ریچل وود، آلفرد مولینا و… هستند و کارگردان آن، کریس باک و جنیفر لی بوده‌اند. این فیلم بر اساس داستانی از هانس کریستین اندرسون، داستان‌نویس کودکان در قرن هجدهم، ساخته شده است.

یخ‌زده ۲ در هفته نخست نمایش ۱۲۷ میلیون دلار فروش هفتگی و ۳۵۰ میلیون دلار فروش جهانی را به نام خود ثبت کرده است.

پایگاه خبر ججین

فیلم دوم در فهرست فروش هفتگی، فورد در برابر فراری (Ford v Ferrari)، است که در ادامه فروش چشمگیر خود در هفته دوم نمایش ۱۶ میلیون دلار فروش داشته و فروش جهانی آن ۱۰۳ میلیون دلار بوده است.

فیلم سوم در فروش هفتگی، یک روز خوب در محله (A Beautiful Day in the Neighborhood) نام دارد. این فیلم بر پایه ماجرایی حقیقی ساخته شده و روایتی انسانی دارد.

داستان آن از این قرار است که لوید ووگل، یک خبرنگار تحسین شده است که مهارت زیادی در شغلش دارد و به شدت از پدرش متنفر است. لوید، مامور می‌شود با فرد راجرز، شخصیت محبوب بچه‌ها مصاحبه کند. لوید تحت تاثیر مهربانی و دلسوزی راجرز قرار می‌گیرد. اگرچه لوید در وجود راجرز به دنبال تاریکی و ریاکاری است، کم‌کم متوجه می‌شود شاید بتواند چیزی از این مرد نجیب و آرام یاد بگیرد و این‌گونه زندگی‌اش تغییر می‌کند.

منتقدان با این که شخصیت اصلی این فیلم فرد راجرز با بازی درخشان تام هنکس است، آن را روایت زندگی لوید می‌دانند که نقش او را متیو ریس بر عهده دارد.

سوزان کلچی واتسون و کریس کوپر و… دیگر بازیگران این فیلم هستند که به کارگردانی ماریل هلر ساخته شده است.

یک روز  خوب در محله، در هفته نخست نمایش فروش هفتگی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، پیش از فروش جهانی را در کارنامه دارد.

پایگاه خبر ججین

فیلم چهارم در فهرست فروش هفتگی، ۲۱ پل (۲۱ Bridges) است که داستانی جنایی و پلیسی دارد.

روایت این فیلم درباره یک کارآگاه پلیس نه چندان موفق است که با وارد شدن به پرونده‌ای برای پیدا کردن یک قاتل پلیس، شانسی دوباره برای موفقیت و مشهور شدن پیدا می‌کند و…

داستان یک کارآگاه سرافکنده پلیس نیویورک به نام آندره دیویس، فرصتی ویژه برای رستگاری پیدا می کند. او وارد یک پروسه تعقیب جنایتکاران در سرتاسر شهر شده تا قاتل یک پلیس را دستگیر کند و در همین جست‌وجوها توطئه‌ای بزرگ را کشف می‌کند که پلیس‌های همکارش را به یک امپراطوری جنایتکاری متصل کرده است. او اکنون باید مشخص کند که به دنبال کیست و از طرف دیگر چه کسی او را تعقیب می‌کند. در حین این تعقیب و گریزها، منهتن به طور کامل و برای اولین بار در تاریخ بسته می شود…

این فیلم با بازی چادویک بوزمن، سیه‌نا میلر، جی.کی سیمونز و… به کارگردانی برایان کریک ساخته شده است.

۲۱ پل در هفته نخست نمایش، فروش هفتگی ۹ میلیون دلار و فروش جهانی ۱۲ میلیون دلار داشته است.

پایگاه خبر ججین

فیلم پنجم در فهرست فروش هفتگی، فیلم تاریخی میدوی (Midway) است که فروش هفتگی آن در سومین هفته نمایش، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و فروش جهانی آن ۸۱ میلیون دلار بوده است.

پنج فیلم دوم فروش هفتگی، از این قرار هستند:

بازی با آتش (Playing with Fire)، در هفته سوم نمایش، با فروش هفتگی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۳۶ میلیون  و ۷۰۰ هزار دلار

دروغگویان خوب (The Good Liar)، در هفته دوم نمایش، با فروش هفتگی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۷ میلیون دلار

فرشتگان چارلی (Charlie’s Angels)، در هفته دوم نمایش، با فروش هفتگی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۴۳ میلیون دلار

آخرین کریسمس (Last Christmas)، در هفته سوم نمایش، با فروش هفتگی ۳ میلیون دلار و فروش جهانی ۵۱ میلیون دلار

جوکر(Joker)، در هفته هشتم نمایش، با فروش هفتگی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱ میلیارد و ۳۵ میلیون دلار


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.