گزارشی از سریال‌ها و برنامه‌های رمضانی امسال تلویزیون

تلویزیون، رمضان رنگارنگی از برنامه‌ها و سریال‌های متنوع روی آنتن می‌برد؛ از حضور علی نصیریان در یک سریال تلویزیونی، کنداکتور رمضانی «محله گل و بلبل»، “دعوت” زوج‌های جوان در شبکه یک، تشویق «شهر عزیز» به سفره‌های افطار ساده تا حضور احتمالی «دورهمی».

کد خبر : 97469
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398 - 6:52

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، تلویزیون به روزهای پرترافیک برنامه و سریال‌های خود در ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شود. شاید بیش از هر مناسبت دیگری رسانه‌ملی در رمضان برای مخاطب خود برنامه دارد؛ چرا که طرح “اذان تا اذان” را تلویزیون با پخش برنامه‌ها و سریال‌های نمایشی متنوع و ویژه برای هر نوع گرایش و سلیقه‌ای به مرحله اجرا می‌رساند. زیرا سیما قرار است سال متنوع و متفاوتی را پشت سر بگذارد از نوع برنامه‌سازی‌ها، انتخاب محورها و سوژه‌های خاص تا انتخاب مجریان، کارشناسان و حتی نوع پردازش فیلمنامه‌ای سریال‌های نمایشی…! البته در عین حال از یکسری همیشگی‌های رمضانی تلویزیون همچون «ماه عسل»، «ماه و ماهی»، جنگ شبانه شبکه یک و «جشن رمضان» با آن ساختار و لوکیشن قبلی هم خبری نیست. شبکه یک، شبکه دو، شبکه سه، شبکه پنج و حتی شبکه نسیم برای ایام رمضان تلویزیون برنامه‌های متنوع و متفاوتی دارند که خبرنگار تسنیم در گفتگو با مدیران گروه‌ها، دست‌اندرکاران و برخی از تهیه‌کنندگان برنامه‌ها اخبار جدیدی را بدست آورده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

پایگاه خبر ججین

«دعوت» شبکه یک، افطار روی آنتن

فضل‌الله شریعت‌پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما با اشاره به این نکته که شبکه یک جنگ شبانه رمضانی همچون سنوات قبل نخواهد داشت، تأکید کرد: «دعوت» نام ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیماست که سال‌های قبل به عنوان جنگ شبانه با اجرای نیما کرمی و همسرشان روی آنتن می‌رفت و از امسال به جای «ماه و ماهی» برنامه افطار شبکه از ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می‌رود.

وی درباره مجری این برنامه گفت: هنوز به یک تصمیم قطعی نرسیده‌ایم ولی متناسب با موضوع احتمالاً  یک زوج مجری و یا یک کارشناس مذهبی این برنامه را اجرا خواهند کرد. چرا که در برنامه «دعوت» زوج‌هایی، میهمان برنامه می‌شوند که اولین رمضان خود را در کنار هم سپری می‌کنند. بحث ما سبک زندگی، ازدواج و انتخاب ملاک‌ها و معیارهای ازدواج است.

شریعت‌پناهی در پایان افزود: برنامه «فرمول یک» با ساختار جدیدی ویژه‌برنامه عید سعید فطر خواهد بود و البته این روزها تا ابتدای ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

پایگاه خبر ججین

نمایی از سریال «از یادها رفته» با بازی حسین یاری، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز و مهدی سلوکی

«از یادها رفته» گزینه سریالی رمضان شبکه یک

امیرحسین آشتیانی‌پور مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما با اشاره به حضور احتمالی سریال «از یادها رفته» در کنداکتور رمضان تلویزیون، تصریح کرد: یکی از گزینه‌های سریالی شبکه یک، «از یادها رفته» است و البته گزینه دیگری داریم که برای جانمایی بهتر آنتن سیما در حال بازبینی است که سوژه‌های متفاوتی را در سبد سریالی رمضان تلویزیون شاهد باشیم. همان اتفاقی که خوشبختانه در سیمای نوروز افتاد و امیدوارم دوباره این اتفاق در رمضان تکرار شود.ناگفته نماند که با توجه به رنکینگ سریال‌های شبکه دیگر، حضور سریال «از یادها رفته» برای حضور در کنداکتور رمضانی شبکه یک، شانس بالایی دارد.

* سریال   «از یادها رفته» به‌تعبیر اکبر تحویلیان تهیه‌کننده این سریال، در حوزه تاریخ معاصر می‌گذرد. داستان این سریال به زندگی دختری جوان در سال ۱۳۱۹ می‌پردازد که به‌دلیل نداشتن شناخت از وضعیت کشور و آداب و رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتارها به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد. بخش‌هایی از داستان این سریال که درباره خسرو (حسین یاری) و مهربانو (هلیا امامی) است نیز به کشف حجاب می‌پردازد. حسین یاری، حسین پاکدل، هلیا امامی، میترا حجار، پوریا پورسرخ، بیتا فرهی، کامران تفتی، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، رضا یزدانی، رسول نجفیان، علیرام نورایی، حبیب دهقان‌نسب، مهرداد ضیایی و … بازیگران این سریال هستند.

پایگاه خبر ججین

محمدحسین جعفری‌جلوه رئیس شبکه دو سیما

رسالت رمضانی شبکه دو، خانواده است

محمدحسین جعفری‌جلوه رئیس شبکه دو در خصوص تغییر رویه برنامه سحرگاهی از «نوسفران» به «خوان نیاز»، تصریح کرد: «نوسفران» که قبلاً روی آنتن می‌رفت بنابر رسالت گذشته شبکه دو بود. اما امروز شبکه پویا روزه اولی‌ها و برنامه نوجوانانه را هم شبکه امید روی آنتن می‌برد. به همین خاطر ما برای خانواده‌ها و مخاطبین عام برنامه‌سازی انجام می‌دهیم.

پایگاه خبر ججین

«کلاه قرمزی» رمضانی نیست

وی در پاسخ به این سوال که مجموعه «کلاه قرمزی» به آنتن رمضان تلویزیون می‌رسد، تأکید کرد: مجموعه «کلاه قرمزی» مجموعه‌ای منحصر به عید نوروز یا هر مناسبت دیگری نیست. دنبال تولید «کلاه قرمزی» برای آنتن مناسبت‌ها، عیدهای مختلف و روزهای جمعه هستیم.

* مجموعه «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب و نویسندگی حمید جبلی و ایرج طهماسب و با صداپیشگی محمد لقمانیان، حمید جبلی، محمد بحرانی، بهادر مالکی، کاظم سیاحی، هوتن شکیبا، احسان کرمی و … در سال‌های گذشته برای شبکه دو سیما تولید شد.

پایگاه خبر ججین

نمایی از سریال «دلدار» با بازی کمند امیرسلیمانی

«دلدار» سریال رمضانی شبکه دو

تدوین همزمان سریال «دلدار» توسط نیما جعفری جوزانی درحال انجام است. با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان این مجموعه داستانی همزمان با دو گروه در لوکیشن های پیچ شمیران «خانه آرش» با حضور محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، سوگل خلیق ، بهزاد فراهانی و لوکیشن شهرک چشمه «خانه کامیار» با حضور مهران نائل، پریوش نظریه، همایون ارشادی،کمند امیرسلیمانی، نیما رئیسی و پیمان جعفری درحال فیلمبرداری و تاکنون ۷۰ درصد از پروژه پیش رفته است.

سریال «دلدار» ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش می شود. دلدار تولید گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست.

پایگاه خبر ججین

«خوان‌نیاز» سه ساعته برنامه سحرگاهی شبکه دو

محسن کلاهدوز مدیر پخش و سرپرست گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه دو به شائبه‌ها پایان داد که آیا «نوسفران» و سیدجواد هاشمی دوباره به آنتن برمی‌گردند؟ او به این نکته اشاره کرد که یک برنامه اجتماعی و معارفی روی آنتن خواهیم برد و نه معارفی خاص و مونولوگ‌محور!

مونولوگ محور نیستیم

وی تصریح کرد: «خوان‌نیاز» عنوان برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که با رویکرد خانواده رمضان روی آنتن می‌رود و مربوط به قشر خاصی نیست. هرکس روزه می‌گیرد و سحرگاه بیدار می‌شود مخاطب این برنامه است. برنامه ما اصلاً یک برنامه معارفی خاص و مونولوگ‌محور نیست بلکه اجتماعی و معارفی عامه‌پسند روی آنتن می‌رویم. در «خوان نیاز» فقط مجری نیست حرف می‌زند و در کنار آن مناجات‌خوان و آیتم‌های مختلف، برنامه متنوعی را گردهم می‌آورد.

مجری «خوان‌نیاز» سلبریتی نیست

مدیر پخش و سرپرست گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه دو به جزئیات بیشتری از این برنامه اشاره کرد و گفت: دو مناجات‌خوانی قبل و بعد از اذان صبح داریم که پس از اذان مناجاتی با رویکرد امام زمان(عج) خواهیم داشت. برنامه با قرائت قرآن کریم آغاز می‌شود و اذان صبح را هم زنده پخش می‌شود. هنوز با مجری خاصی به توافق نرسیده‌ایم اما امکان دارد از مجریان برنامه «دو رکعت» که یک سال روی آنتن است که احتمال دارد زیاد شاخص نباشد،  «خوان‌نیاز» را اجرا کند.

آیتم‌های تربیت‌محور، سبک زندگی و تغذیه اسلامی در سحرگاه شبکه دو

وی تأکید کرد: ما در برنامه‌مان ارتباط با استان‌ها داریم و همه ایران مثل سال گذشته درگیر «خوان‌نیاز» هستند. با مشهد مقدس ارتباط خاص داریم و آیتم‌های تربیت‌‌محوری را با رویکرد تربیت مذهبی نوجوانان، جوانان و رفتارهای الگوی اسلامی در خانواده مطرح خواهیم کرد. درباره سبک زندگی و تغذیه اسلامی صحبت می‌کنیم و البته گفتگوهای متنوع، شاعر و مناجات‌خوان داریم. این برنامه حداقل سه ساعته خواهد بود و از حدود ساعت ۲:۳۰ الی ۵ صبح روی آنتن خواهیم بود.

پایگاه خبر ججین

افطار برنامه‌ای نداریم؛ مناجات محمود کریمی هر روز روی آنتن

کلاهدوز با اشاره به دو بار پخش سخنرانی در ایام رمضان، گفت: برای افطار به جهت تلاقی اذان مغرب و عشاء بااخبار ۲۰:۳۰، برنامه ویژه افطار نخواهیم داشت. اما دو سخنرانی در ساعات ۶ الی ۶:۳۰ صبح و بعد از اذان ظهر حدود ساعت ۱۳:۳۰ جزو برنامه‌های رمضانی شبکه دو سیماست. در مناسبت‌های ویژه ایام رمضان مداحی ویژه‌ای خواهیم داشت. مناجات‌خوانی محمود کریمی هر شب از مشهد مقدس حدود ساعت یک بامداد به صورت زنده یا احتمالا با تأخیر نیم‌ساعته روی آنتن می‌رود.

تدارک شبکه دو برای یک جنگ شبانه

وی در پاسخ به این سوال که شبکه دو سیما جنگ رمضانی خواهد داشت، بیان کرد: در تدارک یک جنگ رمضانی برای ساعت ۲۳:۳۰ هستیم و توافقات و آماده‌سازی پیش‌ می‌رود. ترتیل‌خوانی و برنامه ویژه برای شب‌های احیاء داریم. برنامه‌هایی هم مثل «از لاک جیغ تا خدا» ماه رمضان روی آنتن می‌رود. «هزار راه نرفته» یک برنامه ۹۰ قسمتی است  از ماه مبارک رمضان به آنتن برمی‌گردد. احتمالاً اگر کنداکتور اجازه بدهد «کوی محبت» را هم از زیارتگاه‌ها به صورت زنده روی آنتن خواهیم داشت.

پایگاه خبر ججین

«محله گل و بلبل» ماه مبارک رمضان روی آنتن

آذرمیدخت آذرهوش مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: «محله گل و بلبل» در ایام ماه مبارک رمضان با همان کنداکتور قبلی روی آنتن خواهد بود. از شنبه تا سه‌شنبه قسمت‌های جدید و چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هم بازپخش قسمت‌های قبلی پخش می‌شود.

پایگاه خبر ججین

نجم‌الدین شریعتی مجری سحرگاهی شبکه سه

میثم فکری مدیر گروه معارف شبکه سه در پاسخ به این سوال که مجری برنامه «سمت خدا»، سحرگاه شبکه سه را هم اجرا خواهد کرد گفت: توافقات و مذاکرات پیش می‌رود ان‌شاالله که سحرگاه ماه مبارک رمضان یک برنامه ترکیبی با آیتم‌های جوان‌پسندی را با اجرای نجم‌الدین شریعتی روی آنتن داشته باشیم. مجری که سال‌هاست مردم او را با برنامه «سمت خدا» می‌شناسند و اتفاقاً جزو مجریان برتر جشنواره جام‌جم هم بود. این برنامه سحرگاهی ۷۰ دقیقه خواهد بود و محمدرضا رضائیان به عنوان تهیه‌کننده این برنامه را به صورت زنده روی آنتن می‌برد.

پایگاه خبر ججین

نمایی از سریال «برادر جان» با بازی حسام منظور و نسیم ادبی

«برادرجان» سریال رمضانی شبکه سه

مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه در پاسخ به این سوال که حضور «برادرجان» به عنوان سریال رمضانی قطعی شده است، گفت: «برادر جان» سریال رمضانی شبکه سیما خواهد بود. سریالی که همچنان تصویربرداری‌اش در تهران ادامه دارد.علی نصیریان، حسن پورشیرازی، حسام منظور، آفرین عبیسی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان، نسیم ادبی، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، محبوبه صادقی و جلیل فرجاد از بازیگران سریال «برادر‌جان» هستند.

پایگاه خبر ججین

جایگزین «ماه عسل» هنوز قطعی نشده است

ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه اعلام کرد که هنوز درباره ویژه‌برنامه رمضان این شبکه به جمع‌بندی نرسیده‌اند. این در حالی است که برخی از رسانه‌ها به این نکته اشاره کردند برنامه‌ای از شبکه نسیم جانشین «ماه عسل» خواهد شد. این برنامه «هزارداستان» نام دارد ولی بنابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، چنین رفت و آمدی صحت ندارد. زیرا بِرَند یک برنامه‌ای برای همان شبکه محفوظ است و به تعبیر برخی از دست‌اندرکاران،‌ موافقت انتقال یک برنامه از شبکه‌ای به شبکه دیگر با نظر مدیر آن شبکه انجام می‌شود. بنابراین بعید به نظر می‌رسد «هزارداستان» جایگزین «ماه عسل» باشد.

پایگاه خبر ججین

«عصر جدید» یکشنبه‌های رمضان روی آنتن

بنابر اعلام شبکه سه،‌ «عصر جدید» در ایام رمضان یک روز در هفته پخش خواهد شد. عوامل «عصر جدید» در حال حاضر مراحل پیش تولید و ضبط فینال را آغاز کرده‌اند. ساخت فینال این برنامه با تغییراتی همراه خواهد بود که از جمله آن می‌توان به تغییر در دکور اشاره کرد. فرمول مرحله‌ فینال این مسابقه هنوز اعلام نشده است.

فصل اول برنامه فعلاً با چهار داور در حال برگزاری است. امین حیایی، رؤیا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد و سید بشیر حسینی داوران این مسابقه هستند. به گفته‌ عوامل مسابقه در مرحله‌ فینال هم میزان مشارکت مخاطبان در استودیو و هم انتخاب شرکت‌کنندگان بیشتر خواهد بود. مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی است. قرار است این فصل در ۵۲ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای روانه آنتن شبکه سه شود.

پایگاه خبر ججین

یراق‌بافان مجری سحرگاهی شبکه پنج

سعید سلطانی مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه پنج سیما با اشاره به برنامه‌ سحرگاهی «خلوتگه عارفان» تصریح کرد: برنامه سحرگاهی «خلوتگه عارفان» که البته احتمال دارد این نام تغییر کند با اجرای یراق‌بافان حدودا ۵۰ دقیقه با آیتم‌ها، دعای سحر و اتفاقات متنوع و مختلف روی آنتن خواهد بود. ما تنها شبکه‌ای هستم که دو ترتیل‌خوانی یکی در زمان سحر و دیگری بعد از اذان ظهر و عصر داریم. ترتیل‌خوانی سحر به صورت زنده از امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(مشهد اردهال کاشان) و دیگری بعد از اذان ظهر و عصر به صورت زنده از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مقابل دیدگان مخاطبین قرار می‌گیرد.

پایگاه خبر ججین

«شهر عزیز» مردم را به سفره‌های افطار ساده تشویق می‌کند

 وی با اشاره به برنامه ویژه افطار شبکه پنج، تأکید کرد: «شهر عزیز» سفره‌های افطار مشهد و حرم امام رضا(ع) را به تصویر می‌کشد. هنوز در مورد مجری به جمع‌بندی نرسیدیم ولی سال‌های قبل کاظم احمدزاده بوده است. این برنامه قرار است مردم را به سفره‌های افطار ساده تشویق کند مضاف بر اینکه خادمان ویژه حرم امام رضا(ع) هم جزو میهمانان این برنامه به شمار می‌روند. همچون سال گذشته که متخصص قلب و اعصاب به عنوان میهمان برنامه حاضر شدند و جزو خادمین حرم امام رضا(ع) بودند.

سلطانی درپایان خاطرنشان کرد: برنامه «اختیاریه» ۳۰ شب رمضان روی آنتن خواهد بود و برنامه‌های مستند ویژه‌ای هم پخش می‌شود. البته برای شب‌های قدر برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

سریال شبکه پنج احتمالاً طنز

شبکه پنج بنابر مأموریت جدید سازمان صداوسیما قرار است سریال‌های طنز تولید کند در حال حاضر «عطسه» مهران مدیری را روی آنتن دارد و به گفته مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه هنوز قطعی نشده که سریال رمضانی شبکه پنج تأمینی یا تولیدی باشد. اما از این به بعد شبکه پنج سریال‌های طنز تولید می‌کند؛ این در حالی است که چند روز پیش هم خبری از ساخت یک سریال طنز به سفارش شبکه پنج توسط سیامک انصاری در تسنیم منتشر شد که البته به جهت تولید کاری در سیمافیلم فعلاً جلوی دوربین نرفته است.

پایگاه خبر ججین

جشن رمضان را بازیگران اجرا می‌کنند؟

محمد هاشمی‌اصل تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی، برنامه جشن رمضان امسال شبکه پنج را می‌سازد.  او از روی آنتن رفتن این برنامه با یک شکل و ساختار جدید خبر داد. هاشمی اصل تأکید کرد: جشن رمضان احتمالاً در نمایشگاه بین‌المللی تهران ساخته می‌شود و مخاطبین علاقه‌مند این برنامه به یک تغییر ساختاری ویژه‌ای می‌رسند. چرا که قرار است یک فضای شاد و مفرحی را فراهم کنیم و حتماً از بازیگران برای اجرای این برنامه استفاده خواهیم کرد.

پایگاه خبر ججین

«دورهمی» اردیبهشت به آنتن برمی‌گردد

مهران مدیری در ویژه‌برنامه «دورهمی» که سیزدهم فروردین‌ماه روی آنتن رفت اعلام کرد که «دورهمی» از اردیبهشت‌ماه به صورت هفتگی در دو سه شب روی آنتن می‌رود. در حالی که حاشیه‌های پلاتوهای پایانی مهران مدیری هنوز نقل محافل رسانه‌ای و هنری است امیر وفایی نویسنده این برنامه به تازگی اعلام کرده که مشغول نگارش برنامه «دورهمی» است. احتمالاً «دورهمی» در ایام ماه مبارک رمضان هم روی آنتن باشد.

پایگاه خبر ججین

«کودک‌شو» و «شوتبال» ایام رمضان روی آنتن نسیم

ضبط و پخش «کودک شو» در شبکه نسیم تا اول محرم ادامه دارد و در ماه رمضان نیز پخش می‌شود بعد از آن فصل سوم به پایان می‌رسد. برنامه دیگر یک نوع مسابقه طنز در شبکه نسیم است که با اجرای امیرحسین رستمی روی آنتن می‌رود. در حال حاضر این مسابقه ۵۰ قسمته به صورت یک شب در میان ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

پایگاه خبر ججین

«وقتشه» جدید هم رمضانی شد

سری جدید «وقتشه» ضبط خود را از روز یکشنبه بیست و پنجم فروردین‌ماه در دکور، لوکیشن متفاوت و جدیدی شروع کرد. کامران تفتی هم علی‌رغم شایعاتی که از عدم حضور او در «وقتشه» اعلام کردند به گفته تهیه‌کننده این برنامه دوباره در این برنامه اجرا می‌کند. صفری گفت:  «وقتشه» همچنان خط امید و نشاط را پررنگ دنبال می‌کند و مسئولیت آموزش مهارت‌های زندگی را برعهده دارد. بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، امیدآفرینی، حیا و ادب محور «وقتشه» است و حتماً در سری جدید هم به این مبانی تأکید داریم. «وقتشه» باز همان مرجع اجتماعی خودش را دنبال می‌کند و آدم‌ها را برای یک زندگی و ایجاد بنیان خانواده آماده می‌کنند. در این سری علاوه بر توجه به خانواده و ازدواج، به کارکردهای اجتماعی خانواده‌ها هم توجه داشته‌ایم.

«وقتشه» بنابر گفته ابوالفضل صفری تهیه‌کننده این برنامه قرار است احتمالاً سی روز ماه مبارک رمضان روی آنتن باشد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.