«گرایی» سومین سهمیه المپیک کشتی را گرفت

«محمدعلی گرایی» ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در پیکارهای قهرمانی جهان در جدول شانس مجدد این وزن با پیروزی مقابل حریفی از مولداوی ضمن راهیابی به دیدار رده‌بندی، سومین سهمیه المپیکی کشتی ایران را نیز گرفت.

کد خبر : 105347
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهریور 1398 - 7:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار می‌شود.

«محمدعلی گرایی» دارنده مدال برنز قهرمانی جهان روز گذشته در مسابقه‌های مقدماتی وزن ۷۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر و در کمتر از ۲ دقیقه «کیم هیون وو» قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش‌رو برداشت. وی در دور بعد در مصاف با «الوین مورسالیف» دارنده مدال برنز جهان از جمهوری آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

فرنگی‌کار شیرازی تیم ملی در این مرحله مقابل «الکس بیوربرگ کسیدیس» از سوئد با نتیجه ۹ بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده‌ها رفت تا کار خود را برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

گرایی امروز (سه‌شنبه) در گروه بازنده‌ها مقابل «دانیل کاتاراگا» دارنده مدال نقره جهان و طلای زیر ۲۳ سال جهان از مولداوی در یک کشتی سخت و نفس‌گیر با نتیجه ۵ بر ۵ (به دلیل کسب امتیاز آخر) به پیروزی رسید و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو، راهی دیدار رده‌بندی شد. گرایی برای کسب مدال برنز به مصاف «کارپت چالیان» دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از ارمنستان می‌رود.

پیش از این نیز «علیرضا نجاتی» و «امیرقاسمی منجزی» فرنگی‌کاران وزن‌های ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم ضمن کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، بعد از ظهر امروز برای در دیدارهای رده‌بندی و برای کسب مدال برنز باید به مصاف حریفان بروند.

نجاتی در دیدار رده‌بندی با برنده مبارزه «المرات تاسمرادوف» از ازبکستان و «ویکتور سیوبانو» از مولداوی باید مبارزه کند. قاسمی منجزی نیز در این مرحله «هیکی نابی» فرنگی‌کار عنوان‌دار استونی را پیش‌رو دارد.

تاکنون «سعید عبدولی» در وزن ۸۲ کیلوگرم یک مدال برنز برای تیم ملی کسب کرده است. «میثم دلخانی» در وزن ۶۳ کیلوگرم پنجم شد و «پویا ناصرپور» در وزن ۵۵ کیلوگرم، «حامد تاب» در وزن ۶۷ کیلوگرم، «امین کاویانی نژاد» در وزن ۷۲ کیلوگرم،   «رامین طاهری» در وزن ۸۷ کیلوگرم و «محمدهادی ساروی» در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند.

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان بعد از ظهر امروز با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال سه وزن پایانی ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به پایان می‌رسد.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.