کنگره آمریکا فرآیند استیضاح ترامپ را رسما کلید می‌زند

چند منبع خبری گفتند، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد طی روزهای آتی قطعنامه‌ای را با موضوع تعریف پارامترهای تحقیقات گسترده برای استیضاح دونالد ترامپ به رای بگذارد.

کد خبر : 104829
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 9:27

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از ایسنا، چند منبع خبری مطلع به بحثها به پلتیکو گفتند، این کمیته احتمالا در روز چهارشنبه درباره حد و مرزهای تحقیقات علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به گفته جرولد ندلر، رئیس این کمیته یک “تحقیقات استیضاح” در جریان است رای‌گیری انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه هیل، ادبیات دقیق این قطعنامه همچنان در دست تنظیم بوده و انتظار می‌رود که مفاد آن روز دوشنبه انتشار یابد.

یک منبع آگاه همچنین به پلتیکو عنوان کرد، هر گونه تحرکی طی چند روز آینده به هدف “رسمیت بخشیدن بیشتر” به تحقیقات به اجرا در آمده درباره اتهام ممانعت از اجرای عدالت علیه ترامپ انجام خواهد پذیرفت.

این اقدام در حالی قرار است صورت بگیرد که بخش عمده نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از گشودن فرآیند رسمی استیضاح دونالد ترامپ حمایت می کنند. با این حال تعدادی از نمایندگان هنوز صراحتا نگفته‌اند آیا چند روز دیگر و به هنگام بازگشت از تعطیلات حاضر به رای دادن به نفع استیضاح ترامپ هستند یا خیر.

ندلر ابتدا در ماه اوت اعلام کرد، کمیته تحت امر وی رویه‌های استیضاح ترامپ را آغاز کرده، هر چند که این صحبت او بعد از آن که این کمیته رسما رای به آغاز این روند نداد، باعث به وجود آمدن سردرگمی شد.

مساله استیضاح ترامپ چندین ماه است دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا را درگیر ساخته و باعث به وجود آمدن اختلاف میان رهبران این حزب و اعضای عادی آن شده است.

ندلر به همراه چندین تن دیگر از اعضای عادی حزب جمهوری‌خواه از به راه افتادن یک تحقیقات رسمی استیضاح ترامپ حمایت کرده و گفته‌اند، چنین حرکتی باعث متحد شدن چندین پرونده تحقیقات پراکنده‌ای که از سوی کمیته‌های مختلف در دست اجرا هستند، شده و به دموکراتها در اکتساب اسنادی که دولت از دادنشان به آنها امتناع ورزیده کمک خواهد کرد.

این حال رهبران حزب دموکرات مدعی هستند، چنین استیضاحی در میان کلیت مردم آمریکا محبوب نبوده و در عین حال در مجلس سنا که در کنترل جمهوری‌خواهان است شانس پیروزی نخواهد داشت و می‌تواند به ترامپ در ایجاد اتحاد در پایگاه حامیانش با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کمک کند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.