“کشورهای پیشرفته” صاحب بالاترین آمار “خودکشی” در جهان

نرخ خودکشی در بین کشورهایی مانند ژاپن، روسیه، کره جنوبی، فنلاند، بلژیک، لهستان، فرانسه، آمریکا، سوئد و … نسبت به دیگر کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، عراق، تونس و ونزوئلا بسیار بالاتر است.

کد خبر : 112521
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 بهمن 1398 - 6:37

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، “خودکشی” معضلی است که بسیاری از کشورهای جهان با آن روبه‌رو هستند و هر ساله تعدادی از شهروندان کشورها به دلایل گوناگون جان خود را بر اثر خودکشی از دست می‌دهند.

این آمار هر ساله توسط برخی از مراکز جهانی ثبت می‌شود و نرخ خودکشی در کشورهای مختلف را نشان می‌دهند؛ مرکز اطلاعاتی “World Population Review” در اول سال ۲۰۲۰ گزارشی را درباره میزان و نرخ خودکشی در بین کشورها را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، میزان خودکشی در ابتدا سال ۲۰۲۰ نسبت به اوایل سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است؛ نکته جالب این است که این آمار در بین کشورهای صنعتی و پیشرفته گسترده‌تر از کشورهای ضعیف و فقیر به چشم می‌خورد!

به عنوان مثال نرخ خودکشی در بین کشورهایی مانند ژاپن، روسیه، کره جنوبی، فنلاند، بلژیک، لهستان، فرانسه، آمریکا، سوئد و … نسبت به دیگر کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، عراق، تونس و ونزوئلا بسیار بالاتر است.

طبق اطلاعات “سازمان جهانی بهداشت” کشور کره جنوبی جزو چهارمین کشور دنیا از لحاظ میزان خودکشی است؛ نرخ خودکشی در این کشور ۲۶٫۹ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است و سالانه تعداد ۱۳ هزار و ۷۶۵ نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.

یکی از عوامل خودکشی در کره جنوبی، عدم رسیدگی به سالمندان است؛ در این کشور میزان خودکشی در بین سالمندان بالاتر از طیف‌های سنی دیگر است.

این میزان تنها به سالمندان محدود نمی‌شود و دانش‌ آموزان در رتبه دوم قرار می‌گیرند؛ دانش آموزان به علت فشار خانواده‌های خود برای ورود به دانشگاه و شکست در این امر، اقدام به خودکشی می‌کنند.

یکی از متداول‌ترین روش‌های خودکشی در کره جنوبی مسمومیت از طریق گاز مونوکسید کربن است؛ بعد از آن، پرش از ارتفاع طرفداران زیادی دارد؛ در پایتخت سئول‌، پل “Mapo” به دلیل پرش از آن، لقب “پل مرگ” یا “پل خودکشی” را به دست آورده است.

یکی دیگر از کشورهای پیشرفته ژاپن است که خودکشی در آن به یک بحران تبدیل شده است؛ نرخ خودکشی در کشور ژاپن ۱۸٫۵ نفر از ۱۰۰ هزار نفر است و سالانه تعداد ۲۳ هزار و ۵۳۲ نفر اقدام به خودکشی می‌کنند.

در فرهنگ ژاپنی، خودکشی در برخی شرایط مدتهاست که به عنوان یک روش افتخارآمیز برای مرگ تلقی می‌شود؛ در بین مردانی که شغل خود را از دست داده‌اند و دیگر قادر به تأمین خانواده‌های خود نیستند، خودکشی راه افتخارآمیز محسوب می‌شود!

این کشورها فقط نمونه‌هایی از کشورهای پیشرفته و صنعتی با آمار خودکشی بالا هستند؛ بر اساس گزارش “World Population Review” نرخ خودکشی هر کشور به شرح زیر است:

کشور کره جنوبی , کشور ژاپن ,

کشور کره جنوبی , کشور ژاپن ,


 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.