کره شمالی صفر- قطر ۶/ جشن صعود ژاپن با کسب دومین برد پیاپی/ جشن صعود ازبکستان با برتری پرگل مقابل ترکمنستان

تیم ملی فوتبال ازبکستان با پیروزی برابر ترکمنستان صعودش به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا را قطعی کرد.

کد خبر : 93033
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 دی 1397 - 17:11

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، در آخرین دیدار از دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ازبکستان و ترکمنستان با قضاوت «عمار الجنیبی» از امارات به مصاف هم رفتند که در پایان تیم ازبکستان با نتیجه یک‌طرفه ۴ بر صفر حریفش را شکست داد و دومین پیروزی پیاپی‌اش در این تورنمنت را جشن گرفت.

در این بازی که از گروه F و در ورزشگاه راشد برگزار شد، سیدیکوف در دقیقه ۱۷، شاهمرادوف در دقایق ۲۴ و ۴۲ و ماشاریپوف در دقیقه ۴۰ برای تیم تحت هدایت هکپور کوپر آرژانتینی گلزنی کردند. همچنین اسماعیلوف بازیکن ازبکستان تنها اخطاری این دیدار لقب گرفت.

ازبکستان با این برد ۶ امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ژاپن در صدر جدول این گروه قرار گرفت. همچنین تیم‌های عمان و ترکمنستان نیز بدون امتیاز هستند.

در بازی‌های روز پایانی این گروه تیم‌های ازبکستان و ژاپن برای تعیین صدرنشین به مصاف هم خواهند رفت و جدال عمان و ترکمنستان نیز شاید منجر به تعیین یکی از چهار تیم سوم راه یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی شود. در صورتی که ژاپن در دیدار با ازبکستان پیروز نشود، باید با تیم دوم گروه B که احتمالاً استرالیا خواهد بود، روبرو شود.

زور عمان به داور نرسید

در ادامه دیدارهای روز نهم جام ملت‌های آسیا در امارات، از ساعت ۱۷ امروز به وقت تهران تیم‌های ژاپن و عمان از گروه F در ورزشگاه زاید اسپورت سیتی برابر هم به میدان رفتند که در پایان تیم ژاپن با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد و با ۶ امتیاز راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

در این بازی که به قضاوت «مهد امیرول ایزوان» از مالزی برگزار شد، احمد ال مهیجری، سعد المخیمی و راعد صالح از عمان و ریتسو دوان و تاکومی مینامینو از ژاپن اخطار گرفتند.

جام ملت‌های آسیا| جشن صعود ژاپن با کسب دومین برد پیاپی/ زور عمان به داور نرسید

این دیدار تحت تاثیر اشتباهات داور مالزیایی قرار گرفت. در دقیقه ۲۸ در حالی پنالتی به نفع ژاپن گرفته شد که به نظر نمی‌رسید برخوردی میان بازیکنان این دو تیم در محوطه جریمه رخ داده باشد. همچنین در دقایق پایانی نیمه اول شوت محکم مهاجم عمان به دست ناگاتومو برخورد کرد و در حالی که عمانی‌ها به شدت اعتقاد به پنالتی داشتند، اما داور نقطه کرنر را نشان داد. این در حالی بود که پنالتی در این صحنه کاملاً واضح بود.

 

کره شمالی صفر- قطر ۶؛ نمایش بی‌نظیر المعز

در ادامه مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه E ، تیم ملی قطر که در نخستین بازی به برتری ۲ بر صفر مقابل لبنان رسیده بود، از ساعت ۱۴:۳۰ امروز در استادیوم خلیفه بن زاید العین مقابل تیم صفر امتیازی کره شمالی قرار گرفت.

عنابی‌ها شروع هجومی و خوبی در این دیدار داشتند و موفق شدند در دقیقه ۹ روی سانتر زمینی اکرم عفیف و شوت پای چپ بی‌نقص المعز علی به گل اول دست پیدا کنند.

اما برتری قطری‌ها همچنان ادامه پیدا کرد و این تیم تنها دو دقیقه بعد روی پاس در عرض حسن الهیدوس و ضربه نمایشی و تماشایی المعز علی به دومین گل رسید و با نتیجه ۲ بر صفر از کره شمالی پیش افتاد.

 

پایگاه خبر ججین

 

در حالی که نیمه اول با پیروزی شاگردان فلیکس سانچز رو به پایان بود، اکرم عفیف از خروج ری میون گوک از دروازه استفاده کرد و با پاس چیپ بلند توپ را به مقابل تیرک دوم فرستاد که پاس دقیق او را بوعلام خوخی با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا قطری‌ها نیمه اول را با برتری ۳ بر صفر به سود خود خاتمه دهند.

المعز علی که در این دیدار فوق‌العاده کار کرده بود، در دقیقه ۵۵ پاس در عمق اکرم عفیف را با ضربه بغل پای چپ و از مقابل ری میون گوک زد تا گل چهارم قطر هم تنها ۱۰ دقیقه بعد از شروع نیمه دوم به ثمر برسد.

اکرم عفیف که در این دیدار سه پاس گل داده بود، در دقیقه ۶۰ هم تاثیرگذار ظاهر شد و دوباره با پاس در عمق المعز علی راه انداخت تا این ستاره جوان دوبار با شوت پُر قدرت زمینی و پای چپ گل پنجم تیمش را به ثمر رسانده و در دومین مسابقه تیمش در جام ملت‌ها پوکر کند.

 

پایگاه خبر ججین

 

قطری‌ها با وجود زدن ۵ گل، اما همچنان بازی هجومی‌ای در دستور کارشان قرار داده بودند و توانستند در دقیقه ۶۸ این بار با پاس گل المعز علی و گلزنی عبدالکریم حسن، مرد سال ۲۰۱۸ فوتبال آسیا که با جای گذاشتن سه مدافع کره شمالی وارد محوطه جریمه شده بود، گل ششم را بزنند.

در ادامه مسابقه شاگردان فلیکس سانچز بازی را مدیریت کردند و توانستند همانند مسابقه اخیرشان دروازه خود را بسته نگه دارند تا کره شمالی را با نتیجه ۶ بر صفر شکست دهند و با ۶ امتیاز و تفاضل گل ۸+ ، بالاتر از عربستانی که تفاضل گل ۶+ داشت، در صدر جدول گروه E قرار بگیرند.

تیم ملی قطر در آخرین مسابقه مرحله گروهی باید به مصاف عربستان برود و حتی کسب تساوی برابر سعودی‌ها، منجر به صدرنشینی آنها در گروه E خواهد شد.

سعد الشیب، بسام الراوی، طارق سلمان، پدرو کوریا(۷۴- حامد اسماعیل)، عبدالکریم حسن(۸۰- علی حسن عفیف)، عاصم عمر مادیبو(۷۱- احمد فتحی)، عبدالعزیز حاتم، بوعلام خوخی، حسن الهیدوس، اکرم حسن عفیف و المعز علی بازیکنانی بودند که با نظر فلیکس سانچز در بازی امروز برای قطر مقابل عربستان به میدان رفتند.

 

پایگاه خبر ججین

ری میون گوک، کیم سونگ گی(۷۷- ری سانگ ایل)، کیم چول بوم، جانگ کوک چول، سیم هیونگ جین، ری ایل جین، ریم کوانگ هیوک(۶۳- ری یونگ جیک)، کیم یونگ ایل(۴۳- ری هیوک چول)، ری اون چول، جانگ ایل گوان، کیم کیونگ هان و پاک کوانگ ریونگ نیز نفراتی بودند که با نظر کیم یونگ جان برای کره شمالی برابر قطر بازی کردند.

 

پایگاه خبر ججین

ری اون چول(۱۳)، ری ایل جین(۱۷)، جانگ ایل گوان(۱۷)، کیم یونگ ایل(۳۹) و پاک کوانگ ریونگ(۵۴) از کره شمالی و عبدالکریم حسن(۷) از قطر بازیکنانی بودند که در این مسابقه کارت زرد گرفتند.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.