کاهش ۳۲ درصدی تولید خودرو در ۸ ماهه امسال

با وجود وعده‌های وزیر صنعت برای افزایش تولید خودرو در کشور، تولید ۸ ماهه خودروسازان نشان‌دهنده افت ۳۲٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

کد خبر : 109101
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 - 7:16

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، با گذشت چند ماه از وعده رحمانی وزیر صنعت برای افزایش تیراژ تولید خودرو در کشور و کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه، تولید خودرو در ۸ ماهه امسال نیز روند کاهشی داشت به طوری که طی این مدت ۴۸۷ هزار و ۹۶ دستگاه انواع خودرو در کشور  تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲٫۳ درصد افت داشته است.

در ۸ ماهه امسال تولید انواع سواری ۴۴۵ هزار و ۷۷۴ دستگاه بود که در مقایسه با ۸ ماهه سال گذشته کاهش ۳۲٫۸ درصدی را تجربه کرده است.

طی ۸ ماهه امسال تولید ون ۸۷٫۴ درصد، مینی‌بوس و میدل باس ۶۷٫۸ درصد، اتوبوس ۴۳٫۱ درصد و تولید کامیونت،‌کامیون و کشنده نیز ۷۶٫۳ درصد افت داشته است. در عین حال تنها تولید وانت با رشد ۸٫۹ درصدی نسبت به ۸ ماهه سال قبل همراه بوده است.

* افت ۵ درصدی تولید خودرو در آبان ماه

بررسی آمار تولید خودرو نشان می‌دهد طی آبان امسال تولید انواع خودرو به ۵۴ هزار و ۷۲۱ دستگاه رسید که نسبت به آبان ۹۷ کاهش ۵٫۳ درصدی داشته است. همچنین در آبان ماه تولید سواری با افت ۶٫۷ درصدی نسبت به آبان سال گذشته به ۴۹ هزار و ۳۰۷ دستگاه رسیده است.

پایگاه خبر ججین

* کاهش ۳۶ درصدی تولید ایران خودرو در ۸ ماهه

بررسی وضعیت تولید ایران خودرو در ۸ ماهه امسال نشان می‌دهد در این گروه خودروسازی ۲۰۲ هزار و ۶۹۵ دستگاه انواع خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵٫۸ درصد کاهش داشته است. تولید سواری در ایران خودرو نیز طی ۸ ماهه امسال باکاهش ۳۵٫۱ درصدی روبرو شده و به ۲۰۰ هزار و ۲۹۲ دستگاه رسیده است.

در آبان امسال تولید انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی با کاهش ۱۴٫۶ درصدی به ۲۰ هزار و ۹۸۰ دستگاه رسیده است.

همچنین تولید انواع سواری در آبان ماه در ایران خودرو با کاهش ۱۲٫۴ درصدی نسبت به آبان سال گذشته به ۲۰ هزار و ۵۸۸ دستگاه رسیده است.

* افت ۱۷ درصدی تولید سایپا طی ۸ ماهه

در مورد وضعیت تولید گروه صنعتی سایپا نیز باید به تولید ۲۵۹ هزار و ۳۶۲ دستگاه انواع خودرو طی ۸ ماهه امسال اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷٫۲ درصد افت داشته است.

تولید سواری در این گروه صنعتی نیز طی ۸ ماهه امسال با افت ۲۱ درصدی نسبت به ۸ ماهه سال قبل به ۲۲۷ هزار و ۴۲۲ دستگاه رسید.

در آبان ماه امسال ۳۰ هزار و ۴۹۵ دستگاه انواع خودرو توسط گروه سایپا تولید شد که در مقایسه با آبان سال گذشته ۲۰٫۷ درصد رشد داشته است.

در این ماه تولید سواری توسط سایپا معادل ۲۶ هزار و ۳۳۳ دستگاه بود که نسبت به آبان سال گذشته ۱۶٫۴ درصد رشد داشته است.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.