کاهش ۲۵ درصدی چاپ قرآن در سال ۹۶

از فروردین تا پایان اسفندماه سال گذشته، ۲۰۶ مجوز چاپ به تیراژ یک میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۰۰ جلد قرآن از سوی سازمان دارالقرآن صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است

کد خبر : 70156
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1397 - 11:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن یکی از معاونت‌های فعال است که در طول سال وظایف و مسئولیت‌های متنوعی از تصحیح قرآن‌ها و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و همچنین جلوگیری از تخلفات ناشران را بر عهده دارد.

در سال گذشته نظارت بر چاپ و نشر قرآن به خوبی پیش رفت تا جایی که در زمان مناسب جلوی تخلفات ناشران گرفته شد تا قرآن‌هایی بدون اغلاط در اختیار مردم قرار گیرد.

بر همین اساس سال ۱۳۹۶ از فروردین تا پایان اسفندماه ۲۰۶ مجوز چاپ به تیراژ یک میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۰۰ جلد قرآن و ۹۸ مجوز نشر به تیراژ ۹۶۰ هزار و ۳۰۰ جلد قرآن کریم صادر شده است.

همچنین در ۱۲ ماه سال گذشته، ۱۱ هزار و ۵۶۷ جزء قرآن تصحیح شد و که در این اجزاء هفت هزار و ۴۷۸ غلط احصا شد.

در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۶ نیز ۱۶۳ مجوز چاپ به تیراژ یک میلیون ۶۰۶ هزار و ۵۰۰ جلد صادر شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، ۱۵۴ مجوز چاپ به تیراژ یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۵۰۰ جلد صادر شده است.

در دی‌ماه نیز تعداد مجوزهای چاپ و نشر قرآن به خوبی طی شده به طوری که در دی‌ماه، ۲۴ مجوز چاپ به تیراژ ۱۲۴ هزار و ۹۰۰ جلد و ۱۵ مجوز نشر به تیراژ ۶۵ هزار جلد صادر و یک‌هزار و ۲۳۵جزء در این مدت تصحیح شده است و اسفندماه نیز ۱۸ مجوز چاپ به تیراژ ۱۰۹ هزار جلد و هشت مجوز نشر به تیراژ ۳۸ هزار و ۸۰۰ جلد صادر شده است.

به گزارش فارس، در سال ۱۳۹۵ نیز ۲۵۰ مجوز چاپ به تیراژ دو میلیون و ۶۰۲ هزار و ۶۰۰ جلد قرآن  و ۱۲۷ مجوز نشر به تیراژ یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۶۰۰ جلد قرآن صادر شده است که با مقایسه اینآمار با آمار مجوزهای چاپ قرآن نسبت به سال ۱۳۹۶ شاهد کاهش بیش از ۲۵ درصدی چاپ قرآن (حدود ۷۰۰ هزار جلدی قرآن کریم) هستیم که یکی از دلایل آن می‌تواند نوسانات ارز و قیمت کاغذ باشد.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.