کاهش شنوایی در کمین سیگاری‌ها

محققان معتقدند افراد سیگاری تا بیش از ۶۰ درصد بیشتر از افراد غیرسیگاری در معرض کاهش شنوایی قرار دارند.

کد خبر : 68393
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1396 - 9:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، افراد سیگاری با سیگار کشیدن فقط خود را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌ها قرار نمی‌دهند بلکه تحقیقات جدید دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد که کاهش شنوایی هم این افراد را تهدید می‌کند.

با افزایش تعداد سیگاری که افراد در طول روز دود می‌کنند، به همان اندازه احتمال ناشنوایی و کاهش شنوایی در آنها کم می‌شود. محققان معتقدند که با کاهش مصرف سیگار، خطر کاهش شنوایی نیز پایین می‌آید.

محققان، عادت غلط سیگار کشیدن را روی بیش از ۵۰ هزار کارگر ژاپنی مورد مطالعه قرار دادند و با توجه به ثبت چک‌آپ‌های سالانه آنها، توانایی تشخیص تغییرات صداها با فرکانس بالا و پایین را در آنها بررسی کردند. نتایج به دست آمده نشان داد که سیگاری‌ها ۶۰ درصد بیشتر از غیرسیگاری‌ها دچار کم‌شنوایی صداهای فرکانس بالا می‌شوند و نیز ۲۰ درصد بیشتر توانایی شنیدن صداهای فرکانس پایین را هم از دست می‌دهند.

محققان مشاهده کردند که طی هشت سال تحقیق روی کارگران، از هر ۱۰ کارگر، یک نفر دچار کاهش شنوایی شد و هر چه تعداد سیگارهایی که روزانه دود می‌کردند، افزایش می‌یافت، احتمال کم شدن قدرت شنوایی در آنها بیشتر می‌شد.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که سیگار کشیدن یک عامل پرخطر مستقل به حساب می‌آید که خطر کم‌شنوایی را در افراد سیگاری افزایش می‌دهد. محققان راه‌حل این مشکل را کاهش استعمال سیگار و مواد دخانی می‌دانند.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.