۱- شناخت شخصیت و اهداف خود

خودآگاهی یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. هر اندازه شناخت شما نسبت به خود بیشتر باشد بهتر متوجه می‌شوید چه زمانی به فعالیت و استراحت نیاز دارید و چه کارهایی به نفع و ضرر شما است که باید انجام داده یا از آنها دوری کنید. با رعایت این مورد می‌توانید همان طور که کارهای مربوط به کسب و کار را انجام می‌دهید، کارآمدتر باشید و با شناخت بیشتری نسبت به خود، برای کارها، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید. پیشرفت به معنای کار مداوم است. بدون داشتن هدف، هرگز به مقصد نخواهید رسید. بهتر است نسبت به کسب و کار ایده‌آل، با شناخت بیشتر، اهداف بزرگی را در سر بپرورانید. کارآفرینان موفق مشکلی با خودباوری ندارند و از شخصیت و توانایی‌های خود به خوبی مطلع هستند همچنین نسبت به مسیر زندگی،کسب و کار و چراهای مهم زندگی، نظرات مثبتی دارند.

۲- حذف موضوعات نامناسب از زندگی و کسب و کار

اطرافیان، تاثیر مستقیمی بر رفتار و کارهایتان می‌گذارند. افراد منفی یا خودپسند بسیار زیان‌آور هستند، زیرا نگرش و نظریاتشان، تاثیرات منفی بر ذهنیت شما خواهد گذاشت. سعی کنید تمام موارد منفی از زندگی را کنار بگذارید تنها در این صورت است که احساس سبکی و آرامش خواهید کرد. تمام اتفاقات در زندگی یا کسب و کار، دائمی نیستند. برخی از اهداف در برهه‌ای از زمان مناسب به نظر می‌رسند، اما پس از مدتی باید از آنها به‌عنوان پله ترقی و در جهت پیشرفت استفاده کرد. خودآگاهی کارفرمایان در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب کارهای مناسب و نامناسب نقش مهمی دارد. آنها هرگز از تصمیم‌گیری‌های دشوار نمی‌ترسند. در ضمن از کنار گذاشتن آنچه به نفع اهداف کسب و کار نیست هم ترسی به دل راه ندهید.

۳- واقع‌بینی درباره درگیری‌های ذهنی

برای برگزیده بودن ابتدا لازم است به‌صورت ذهنی بر مشکلات فایق آیید. ذهن انسان در عین حال که محلی برای پرورش زیبایی‌ها است، می‌تواند مسائل را به ترسناک‌ترین وجه ارائه کند. انسان‌ها اغلب مسائل را بزرگ‌تر از واقعیت می‌بینند. کنترل افکار و احساسات موجب دنبال کردن کسب و کار به‌طور متفاوت و موفق‌تری می‌شود. افکار منفی و غم‌انگیز از ذهن تمام افراد می‌گذرد اما می‌توان عکس‌العمل متفاوتی نسبت به آنها نشان داد، برای مثال تسلیم شد یا آنها را بررسی کرد و برای رشد و پیشرفت، قدم برداشت. کارآفرینان نخبه می‌دانند برای هر موقعیت و مشکلی، راه‌چاره‌ای وجود دارد. سعی کنید هر روز بر جدال ذهنی پیروز شوید. یاد بگیرید چگونه می‌توان در بیشتر مواقع در موقعیت عالی ماند و اقداماتی با کارآیی بیشتر انجام داد.

۴-  انجام کار به‌طور مداوم

افکار، کلمات، برنامه‌ها و مقاصد تماماً برای شروع عالی هستند اما باید با کار همراه باشند. برای پیشرفت قابل ملاحظه و نخبه بودن لازم است کارهایی مانند راه‌اندازی کسب و کار قوی، بازاریابی، مدیریت تولید، اجرا، تولید محتوا و مشارکت را به‌طور مداوم انجام دهید و برای رشد و پیشرفت، تلاش کنید. بسیاری از کارفرمایان رفتار افراطی نسبت به کسب و کار دارند. سعی کنید سازگار و مراقب پیشرفت کار باشید و به این مورد اهمیت زیادی دهید. اجازه ندهید ترس مورد قبول واقع نشدن از سوی دیگران یا عقاید محدود‌کننده شما را از رسیدن به اهداف اصلی بازدارد. خود را باورداشته باشید که شایستگی انجام تمام کارهای دشوار را دارید و می‌توانید در زندگی و کسب و کار، خوشحال و راضی باشید.