چگونه شروعی موفق در کسب و کار شخصی‌مان داشته باشیم؟

شروع یک کسب و کار جدید بدون در نظر گرفتن تمهیدات و احتیاط های لازم به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهد شد.

کد خبر : 44296
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 22:45

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، بسیاری از ما آرزوی داشتن کسب و کار متعلق به خودمان را داریم.  داشتن یک کسب و کار مستقل باعث می شود که ساعات ک اری را خودمان مشخص کنیم، کارکنان را خودمان انتخاب کنیم و دقیقا به کاری که علاقه داریم بپردازیم. چرا به رویاهایمان جامه عمل نپوشانیم؟

طبق آمارها حدود ۵۳ درصد افراد شاغل در امریکا تصمیم گرفته اند که کسب و کار خودشان را برای داشتن درآمد بیشتر راه بیاندازند. اما طبق گزارش بلومبرگ ۸۰ درصد آنها در ۱۸ ماه اول کار با شکست مواجه شدند.
فاکتورهای زیادی می تواند در به موفقیت رساندن کسب و کار شخصی تان به شما کمک کند. اگر شما هم قصد شروع چنین کاری را دارید در ادامه با برخی از راهکارها و فاکتورهای موثر دراین عرصه آشنا شوید.

ایده خوب و برنامه کاری مناسب را انتخاب کنید
هر کسی نمی تواند یک کسب و کار موفق راه بیاندازد. علاوه بر پشتوانه مالی باید یک ایده خوب هم داشته باشید. اگر استعداد خاصی دارید می توانید با بهره گیری از آن یک ایده ناب داشته باشید. اگر علاقه زیادی به یک موضوع دارید می توانید آن را دنبال کنید و یک ایده کاری خوب از درون آن بپرورانید. اما اگر ایده مناسب و خوبی ندارید دست نگه دارید و وارد مراحل بعدی نشوید.

پس از انتخاب ایده باید یک نقشه و برنامه کاری منظم ایجاد کنید که شامل اهداف ، شرح وظایف ، تولید ، فروش و غیره … باشد.

تحقیقات انجام دهید
هر فردی که اقدام به آغاز کسب و کاری می کند حتما یک ایده کاری دارد. با تحقیق در مورد ایده های کاریتان در بازار می توانید شانس موفقیت خود را بیشتر کنید. برای مثال اگر قصد باز کردن یک رستوران را دارید تحقیقات محلی انجام دهید تا بتوانید میزان موفقیت خود را تخمین بزنید.

در مورد کسب و کارهای شکست خورده در منطقه خودتان پرس و جو کنید تا از تازه بودن و قابل اجرا بودن برنامه و ایده خود در محل موردنظر اطمینان پیدا کنید. هر چه بیشتر در مورد پتانسیل کسب و کار خود بدانید شروع بهتر و مناسب تری خواهید داشت. برخی مناطق به خصوص آنهایی که جدید هستند و در کنار شهرهای بزرگ قرار دارند پتانسیل بالایی در شروع کسب و کارهای جدید دارند.

مطمئن شوید کسب و کارتان با شخصیتتان هماهنگ است
برای شروع یک کسب و کار جدید برای خودتان باید به کار علاقه مند بوده و انگیزه بالایی داشته باشید. ممکن است لازم باشد توانایی های ارتباطی و روابط بینافردی قوی داشته باشید. اگر لازمه کسب و کار شما ارتباط مداوم و روزانه با مشتریان است شاید لازم باشد شخص را برای این کار استخدام کنید. در نهایت ممکن است لازم باشد به دنبال یک شریک کاری باشید که کاستی های شما را جبران می کند.

جنبه های مالی و پولی کسب و کار را در نظر گرفته و تأمین کنید
اگر شریک کاری دارید که در مورد منابع مالی نیز به شما کمک می کند بسیار خوب است. اگر برای تأمین بودجه آغاز کار قصد دریافت وام دارید حتما قبل از آن در مورد موسسات مختلف برای پیدا کردن بهترین شرایط دریافت وام با توجه به وضعیت خودتان تحقیق کنید.

داشتن سرمایه کافی برای آغاز کار یکی از مهمترین عوامل موفقیت شما خواهد بود. بعد از شروع کسب و کار باید به دنبال سوددهی باشید . در صورت امکان از یک حسابدار بخواهید که هزینه ها و درآمدهای شما را سامان دهی کند. اگر از هزینه های جانبی و خرج های مختلف در پروسه کار آگاهی نداشته باشید رفته رفته سرمایه خود را از دست می دهد. هنگامیکه بودجه و هزینه های خود را مشخص کردید ، میزان سوددهی و درآمدتان نیز به راحتی قابل محاسبه خواهد بود.

در صورت امکان شغل کنونی خود را رها کنید
اگر ساعات کاری کنونی شما انعطاف پذیر است و افراد دیگر نیز می توانند در کسب و کار به شما کمک کنند سعی کنید تا ۲ یا ۳ سال بعد از آغاز فعالیت خودتان ، شغل کنونی خود را حفظ کنید. این امر برای همه امکان پذیر نیست. زیرا داشتن یک کسب و کار جدید وقت زیادی می گیرد. با این حال تا جایی که می توانید از وضعیت شغلی حال حاضر خود فاصله نگیرید که در صورت شکست احتمالی بتوانید به فعالیت قبلی خود ادامه دهید. درآمد شما از شغل فعلی تان نیز به سرعت گرفتن کسب و کار جدید کمک خواهد کرد.

قوانین و مقررات حوزه کاری جدیدتان را نادیده نگیرید
اگر قصد شروع کسب و کار جدید را دارید ، قوانین و مقررات مربوطه مانند قوانین مالیاتی را در نظر بگیرید. قوانین بازاریابی ، تبلیغات کار و قوانی محیطی نیز از این دسته هستند.  می توانید خودتان قوانین را بررسی کرده و مطابق آنها سیاست ها و تصمیمات خود را اتخاذ کنید. و یا در صورت نیاز می توانید یک وکیل حقوقی استخدام کنید تا به این امور رسیدگی کند.

کسب و کار جدید خود را ترویج دهید
حتی با داشتن بهترین ایده کاری و پشتوانه مناسب مالی تا زمانی که کسب و کار خود را ترویج و تبلیغ نکنید موفق نخواهید شد. بهترین زمان این کار هنگام آغاز و شروع کار است. اگر می توانید گروهی را برای بازاریابی استخدام کنید در  غیر این صورت خودتان نیز می توانید از آگاهی روزنامه گرفته تا پخش تراکت های تبلیغاتی به منظور تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. روزه تبلیغات آنلاین و ایجاد یک وب سایت نیز می تواند کمک بزرگی باشد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.