شماره : 1370656
30 / 1 / 1403 - 20:20

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا درحمله ایران را تکذیب کرد

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب و آن را اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن دانست.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در سرزمین‌های اشغالی سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسوول  روابط عمومی کل سپاه با تکذیب این خبر گفت: نیروگاه دیمونا در بانک اهداف اقدام تنبیهی اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نبوده و انتشار این خبر یک دروغ بزرگ و اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی است.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370656 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 20:20:16
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1370655
30 / 1 / 1403 - 20:17

دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری

رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصدهایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در فضای مجازی در مورد کنکور سراسری اعلام کرد: از هفته اول نوروز طی ظرفیت سازی‌هایی که انجام گرفت اقداماتی را انجام دادیم.

وی افزود: طرح‌های عملیاتی توسط واحدهای پلیس فتا در سراسر کشور انجام و در حوزه‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ رصدهایی صورت گرفت.

رئیس پلیس فتای کشور خاطرنشان کرد: بر اساس رصدهایی که انجام شد حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370655 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 20:17:52
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1369100
29 / 1 / 1403 - 22:05

رئال مادرید از منچسترسیتی انتقام گرفت و حریف بایرن شد

تیم فوتبال رئال مادرید با پیروزی مقابل منچسترسیتی به‌عنوان آخرین تیم جواز صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، در آخرین بازی از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه اتحاد، تیم فوتبال منچسترسیتی پذیرای رئال مادرید بود که این بازی پس از تساوی یک – یک در وقت‌های عادی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳ به سود تیم رئال مادرید خاتمه یافت.

بازی در حالی به میزبانی نماینده انگلیس برگزار شد که نبرد این تیم و حریف اسپانیایی‌اش در مادرید در هفته گذشته ۳-۳ تمام شد و بنابراین هر یک از این دو تیم تنها در صورت کسب پیروزی با هر نتیجه‌ای راهی مرحله بعدی می‌شدند. رئالی‌ها زودتر به گل رسیدند و در یک ضدحمله سرعتی در دقیقه ۱۲ توسط ردریگو دروازه سیتی را گشودند. من‌سیتی برای جبران گل خورده فشار زیادی به حریف آورد و در نهایت توسط کاپیتان کوین دی‌بروینه در دقیقه ۷۶ قفل دروازه حریف را شکست و گل تساوی را زد.

این گل باعث تکرار تساوی دو تیم شد و با توجه به عدم وجود قانون گل زده در خانه حریف، کار به وقت‌های اضافه کشیده شد اما در ۳۰ دقیقه اضافی توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم پیروز باشد.

در ضیافت پنالتی‌ها اگرچه این رئال بود که ضربه‌ اولش توسط لوکا مودریچ باتجربه هدر رفت – در حالی که پیش از او خولیان آلوارس مهاجم سیتی ضربه‌اش را به گل تبدیل کرد – اما در ادامه دو بازیکن سیتی برناردو سیلوا و متئو کواچیچ ضربات‌شان را هدر دادند و بالعکس جود بلینگام و لوکاس واسکز ضربات دوم و سوم رئال مادرید را به گل تبدیل کردند. فیل فودن و ادرسون دو بازیکن بعدی سیتی بودند که ضربات‌شان را گل کردند، اما در سمت مقابل نیز همین اتفاق برای ناچو و آنتونیو رودیگر دو مدافع رئال مادرید رخ داد و به این ترتیب نماینده اسپانیا فاتح ضیافت پنالتی‌ها شد و علاوه بر گرفتن انتقام شکست فصل گذشته از حریف انگلیسی، صعود کرد تا حریف بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی باشد.

مصاف رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور رفت مرحله نیمه نهایی روز ۱۱ اردیبهشت به میزبان بایرن مونیخ برگزار خواهد شد و دو تیم یک هفته بعد در مادرید بازی برگشت را انجام خواهند داد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1369100 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 22:05:26
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1368905
29 / 1 / 1403 - 21:29

صفحه نخست روزنامه ها/ پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مهمترین عناوین روزنامه های کشور را در این صفحه بخوانید

 

 

پایگاه خبری “ججین

عناوین اخبار روزنامه آسیا در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه ابرار در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه ابرار اقتصادی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه اسکناس در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه افکار در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه اقتصاد سرآمد در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه اقتصاد مردم در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه اقتصاد مردم در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه جمله در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه دنیای اقتصاد در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه شهرآرا در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه شهروند در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه قدس در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه کیهان در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه مردم سالاری در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه یادگار امروز در روز پنجشنبه ۳۰ فروردینعناوین اخبار روزنامه فوتبالز در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین

 

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1368905 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 21:29:26
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1372883
29 / 1 / 1403 - 10:25

پخش تریاک با موتور برقی؛ «سارا» دستگیر شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری زنی مواد فروش در شمال پایتخت خبر داد و گفت: متهم ۶ کیلو تریاک را در بدنه موتورسیکلت برقی مخفی کرده بود.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزئیات خبر دستگیری یک زن توزیع‌کننده مواد مخدر گفت: چندی پیش ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب پرونده ای را مورد بررسی قرار دادند که حکایت از آن داشت که زنی مواد فروش به نام «سارا» با یک دستگاه موتورسیکلت برقی اقدام به جابجائی و توزیع مواد مخدر می کند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات اطلاعاتی فشرده مشخص شد متهم به شکلی بسیار ماهرانه، ضمن جاسازی مواد مخدر در بدنه موتورسیکلت اقدام به توزیع می کند. وی اضافه کرد: رصد لحظه به لحظه فعالیت این زن مواد فروش ادامه یافت تا اینکه با هماهنگی با مقام قضائی دریک عملیات ضربتی در منزلش دستگیر و در بازرسی از موتورسیکلتش در پارکینگ، ۶ کیلوگرم تریاک از بدنه آن کشف شد.رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در پایان خاطرنشان کرد: متهم به همراه مواد مکشوفه به پلیس منتقل و پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1372883 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 10:25:28
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1370662
29 / 1 / 1403 - 9:09

پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی

در پی قهرمانی تیم های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، متن پیام  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از جوانان قهرمان کشتی فرنگی و مدال‌آوران کشتی آزاد که با توانایی و اراده‌ی خود دلهای مردم را شاد کردند، صمیمانه متشکرم.
سیدعلی خامنه ای
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370662 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 09:09:13
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1372610
29 / 1 / 1403 - 7:18

قتل همسر پس از اقدام به خودکشی

مرد میانسال که بعد از خوردن قرص‌های برنج، همسرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود با اقدام بموقع فرزندش زنده ماند.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ۸ فروردین، خبر مرگ زن میانسالی در یکی از بیمارستان‌های سمنان به تیم جنایی اعلام شد. به دنبال این گزارش، تیم جنایی راهی محل شده و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، زن با ضربات چاقوی همسرش زخمی شده، اما متهم نیز به دلیل خوردن قرص برنج در بیمارستان بستری است. دختر خانواده که موضوع را به پلیس خبر داده بود اظهار داشت، پدر و مادرش با هم اختلاف قدیمی داشته‌اند.

۲۴ ساعت تلاش کادر درمان بی‌نتیجه ماند و فرنگیس جان باخت از سویی همسرش که اقدام به خودکشی کرده بود برای درمان از سمنان به تهران منتقل شد. متهم تحت درمان قرار گرفت و با توجه به اینکه در بازداشت بود، پس از بهبودی نسبی برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی پایتخت منتقل شد.

مرد میانسال به قتل همسرش اعتراف کرد و با توجه به اینکه جنایت در محل دیگری رخ داده، پرونده با قرار عدم صلاحیت به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت به دادسرای محل جنایت ارجاع شد.

می‌خواستم خودکشی کنم

متهم که به خاطر قتل همسرش بازداشت شده، در رابطه با قتل وی و اقدام به خودکشی‌اش گفت: در یک شرکت کار می‌کنم و ۱۴ سال قبل یکی از همکارانم فرنگیس را به من معرفی کرد. او قبلاً ازدواج کرده بود و دو فرزند داشت. البته خانواده‌ام نمی‌دانستند که او قبلاً ازدواج کرده و بچه دارد. ما صاحب دختری شدیم که الان ۱۲ سال دارد و فرزندان همسرم نیز ازدواج کرده و گاهی اوقات به ما سر می‌زنند.

اختلافت با همسرت چه بود؟

اوایل اختلافی نداشتیم و زندگی خیلی خوبی داشتیم، اما بعد از مدتی اخلاقش تغییر کرد. ساعت‌ها با تلفن همراهش صحبت می‌کرد و بدون اینکه به من بگوید از خانه خارج می‌شد و دیر وقت به خانه برمی‌گشت. به من می‌گفت به دیدن خانواده و فرزندانش رفته، اما بعداً می‌فهمیدم که دروغ گفته و نزد آنها نبوده است.

چرا جدا نشدید؟

چون یک دختر ۱۲ ساله در این زندگی بود که سرنوشت خوبی با این طلاق برایش رقم نمی‌خورد. از طرفی همسرم را دوست داشتم. حتی سه ماه قبل از قتل نزد خانواده‌اش رفتم و از اختلافمان گفتم. حتی گفتم که ممکن است کار دست خودمان بدهم یا همسرم را بکشم یا خودم را.

از کی تصمیم به قتل گرفتی؟

قصدم کشتن همسرم نبود بلکه می‌خواستم خودکشی کنم. سه روز قبل از حادثه قرص برنج خریداری کردم تا جلوی همسرم خودم را بکشم. قرص‌ها را داخل مبل پنهان کردم. شب حادثه دوباره دعوایمان شد و همسرم بعد از پایان درگیری خوابید و ساعاتی بعد دوباره بیدار شد و دعوا باز هم شروع شد. از دست او عصبانی شدم و قرص برنج خوردم، بعد هم به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشته و چند ضربه به همسرم زدم. فقط صدای گریه دخترم در گوشم پیچید و دیگر چیزی متوجه نشدم تا اینکه در بیمارستان به هوش آمدم.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1372610 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 07:18:54
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1372596
29 / 1 / 1403 - 7:14

درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها

رییس اتاق ایران در نامه‌های جداگانه به دفتر مقام معظم رهبری، رییس‌جمهوری و رییس مجلس، برنامه‌ریزی و همراهی برای مطابق سازی تعطیلات آخر هفته با تعطیلات جهانی را خواستار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده -رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران- در نامه‌های جداگانه به دفتر مقام معظم رهبری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن یادآوری نکات مهم و کارشناسی درباره تغییر تعطیلات آخر هفته و مواضع بخش خصوصی در این زمینه، خواستار برنامه‌ریزی و همراهی برای مطابق سازی تعطیلات آخر هفته با تعطیلات جهانی و اعلام روز شنبه به‌عنوان تعطیلی شد.

در این نامه‌ها، ضمن حمایت از اقداماتی که موجبات افزایش رفاه نیروی کار را فراهم می‌آورد، نکات مهمی که فعالان اقتصادی را نگران کرده، اعلام شده است.

۱- تصویب روز پنجشنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس منجر به ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا خواهد شد. در واقع تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط دنیا و تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشورمان، مراودات مالی و بازرگانی را برای فعالان اقتصادی بسیار دشوار خواهد کرد و زیان اقتصادی ناشی از آن چشمگیر خواهد بود. بیم آن می‌رود که با کاهش روزهای کاری مشترک با قاطبه شرکای تجاری، وضعیت تجاری کشور در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری به منابع ارزی حاصل از صادرات نیازمندیم، متأثر گردد.

۲- در حال حاضر سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی تنها در حدود چهار دهم درصد (۰.۴) است و در راستای جلوگیری از حذف تدریجی ایران از نقشه تجارت جهانی، هرگونه سیاست‌گذاری در حوزه‌های تأثیرگذار بر تجارت کشور باید به‌دقت انجام شود. در دنیای پرشتاب امروز که گسترش زنجیره‌های ارزش جهانی، وابستگی متقابل اقتصادی و تجاری بین کشورها را به‌شدت افزایش داده، عدم امکان برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و سایر ارتباطات تجاری برای ۴ روز متوالی به معنی ایجاد یک اصطکاک بزرگ در بازار و اساساً مانع رشد و توسعه تجارت و پیوند با اقتصاد بین‌المللی است. ناهماهنگی میان شرکای تجاری و درنتیجه عدم امکان پیگیری کارهای اداری به‌واسطه این وقفه، شرایط را برای کشوری مانند کشور ما که به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه، با محدودیت‌های فراوانی روبه‌روست، دشوارتر خواهد ساخت و هزینه‌های مبادله را افزایش خواهد داد.

۳- اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشورهای بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استانداردهای اقتصاد جهانی است. برخی تخمین‌ها حاکی از آن است که تعطیلی کامل پنجشنبه‌ها به دلیل عدم تطبیق با روزهای تعطیلی سایر کشورها، تنها از کانال کاهش تجارت با ۵ شریک عمده تجاری کشور یعنی چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و هند، خسارتی معادل با ۸.۳ میلیارد دلار به کشور وارد خواهد ساخت. لذا کاهش حتی یک روز عدم انطباق با سایر شرکای تجاری به معنای نزدیک‌تر شدن به استانداردهای جهانی و کاستن از هزینه‌های فزاینده برای فعالان اقتصادی داخلی است.

۴- اهمیت این مسئله به حدی است که بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج‌فارس برای کاهش زیان‌های ناشی از آن، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

۵ – موضوع اعلام تعطیلی روزهای کاری قبلاً در ماده (۲۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مطرح شده است و طبق آن «دولت مجاز نیست روزهای کاری سال را مگر در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه یا بروز خطرات جانی، تعطیل اعلام کند.» اگرچه این حکم مربوط به روزهای کاری در محیط داخل کشور است اما با برداشت موسع از آن درخواست داریم که به جهت ضرورت انطباق روزهای کاری در داخل با روزهای کار طرف‌های تجاری، از اعلام روز پنجشنبه به‌عنوان تعطیل رسمی خودداری شود و تدبیر لازم در انتخاب روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی پایان هفته به کار گیرند.

رئیس اتاق ایران در نامه به دفتر مقام معظم رهبری، تقاضا کرده است: با توجه به جمیع موارد اشاره شده و نظر به حسن ظن همیشگی معظم له نسبت به بخش خصوصی و پیگیری همیشگی در خصوص رفع دغدغه‌های فعالان اقتصادی، دستور فرمایند تدابیری اتخاذ شود تا مراتب فوق به نحو مقتضی حل‌وفصل شده و روز شنبه به‌جای پنجشنبه به‌عنوان دومین روز تعطیل رسمی پذیرفته شود.

در نامه حسن‌زاده در نامه ریاست جمهوری، این‌گونه آمده است: موضوع اعلام تعطیلی روزهای کاری قبلاً در ماده (۲۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مطرح شده است و طبق آن «دولت مجاز نیست روزهای کاری سال را مگر در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه یا بروز خطرات جانی، تعطیل اعلام کند.» اگرچه این حکم مربوط به روزهای کاری در محیط داخل کشور است؛ اما با برداشت موسع از آن درخواست داریم که به جهت ضرورت انطباق روزهای کاری در داخل با روزهای کار طرف‌های تجاری، از اعلام روز پنجشنبه به‌عنوان تعطیل رسمی خودداری شده و تدبیر لازم در انتخاب روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی پایان هفته اتخاذ شود.

همچنین در نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی، درخواست شده است: فرصتی در اختیار اتاق ایران و نمایندگان آن هنگام طرح موضوع در صحن علنی مجلس قرار گیرد تا نکات مورد نظر و دلایل توجیهی بخش خصوصی برای مخالفت با تعیین روز پنجشنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات در صحن علنی مطرح شود تا نمایندگان محترم مجلس با اطلاع کامل، نسبت به تصمیم‌گیری نهایی، اقدام کنند.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1372596 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 07:14:31
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر