پیشنهاد اضافه شدن ۴ رشته ورزشی به المپیک ۲۰۲۴/ کاراته در پاریس حضور نخواهد داشت

ورزشکاران چهار رشته ورزشی شانس حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را ممکن است پیدا کنند.

کد خبر : 95348
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 - 8:05

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس،در کنفرانس خبری اعلام کردند پیشنهاد اضافه شدن چهار رشته ورزشی بریک‌دنس (ایروبیک حرفه‌ای)، صخره‌نوردی، اسکیت‌بردینگ و موج‌سواری را به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) داده‌اند، هرچند حضور این چهار رشته ورزشی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ منوط به تأیید نهایی IOC دارد. طبق پیشنهاد مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در این چهار رشته ورزشی ۲۴۸ ورزشکار می‌توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند.

سه رشته ورزشی صخره‌نوردی، اسکیت‌بردینگ و موج‌سواری پیش از این به لیست بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اضافه شده بودند، اما در صورت تأیید کمیته بین‌المللی المپیک، رشته بریک‌دنس می‌تواند برای اولین بار به لیست بازی‌های المپیک اضافه شود.

در نشست بعدی اعضای هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک که قرار است از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ مارس (۶ تا ۸ فروردین) برگزار شود، در خصوص پیشنهاد اضافه شدن این چهار رشته ورزشی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بحث خواهد شد. در ادامه در صورت تأیید موقت این پیشنهاد در نشست اعضای هیئت اجرایی IOC در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۹۸)، در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در جریان نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک یعنی درست چهار ماه مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ اعلام رسمی موافقت با اضافه شدن این رشته‌های ورزشی صورت خواهد گرفت.

پیشنهادی که امروز توسط مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ارائه شد در واقع پایان رویای رشته‌های ورزشی همچون بیسبال سافت‌بال، کاراته (این دو رشته در المپیک ۲۰۲۰ هستند) و اسکواش بود که در تلاش بودند در المپیک پاریس حضور داشته باشند و به این ترتیب کاراته در المپیک ۲۰۲۴ حضور نخواهد داشت.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.