پیروزی پرسپولیس در دربی ۸۹ با درخشش ۸ و ۹/ سبقت تراکتورسازی از استقلال با ۳ گل

دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال که هشتاد و نهمین دربی تاریخ دو تیم است، تا دقیقه ۸۵ با برتری یک بر صفر پرسپولیس جریان دارد.

کد خبر : 96896
تاریخ انتشار : شنبه 10 فروردین 1398 - 13:27

 

پیروزی پرسپولیس در دربی 89 با درخشش 8 و 9

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و در حساس‌ترین دیدار هفته دو تیم پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۶ امروز (شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. سوت آغاز این دیدار توسط اشکان خورشیدی به صدا درآمد که برای نخستین بار قضاوت این دیدار را تجربه می‌کند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی (۲+۹۰ – محسن ربیع‌خواه)، مهدی ترابی (۸۵ – بشار رسن)، علی علیپور و ماریو بودیمیر (۷۸ – سیامک نعمتی).

ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی،‌ روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، پژمان منتظری، علی کریمی، فرشید باقری (۶۹ – داریوش شجاعیان)، آیاندا پاتوسی، فرشید اسماعیلی (۶۴ – محسن کریمی)، اسماعیل گونکالوس و گادوین منشا (۷۸ – مرتضی تبریزی).

*تیم داوری
داور: اشکان خورشیدی
کمک‌ها: رضا سخندان و علی میرزابیگی
کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان و محمدحسین زاهدی‌فرد
کمک داوران ویدئویی: علیرضا فغانی و محمدرضا منصوری
داور چهارم:آرمان اسعدی
ناظر داوری:فریدون اصفهانیان

کارت زرد: شجاع‌خلیل‌زاده، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و سیدجلال حسینی از پرسپولیس و میلاد زکی‌پور و علی کریمی از استقلال

سیستم ویدئویی داوری در این دیدار به صورت آفلاین به کار گرفته شده است. کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا برای بازدید از این سیستم ویدئویی به تهران آمده و بر سیستم ویدئویی داوری این دیدار نظارت خواهد کرد تا در صورت تأیید، این سیستم در فوتبال ایران نیز به کار گرفته شود.

نیمه اول
دقیقه ۵:
 ارسال پاتوسی از روی نقطه کرنر برای گادوین منشا، ضربه سر چکشی این بازیکن را به همراه داشت که علیرضا بیرانوند موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۱۵: توپی که پاتوسی به سمت دروازه پرسپولیس ارسال کرده بود، در نهایت به پژمان منتظری رسید که ضربه این بازیکن برای باز شدن دروازه بیرانوند شدت کافی را نداشت تا دروازه‌بان سرخپوشان توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه ۱۹: بار دیگر کرنر ارسالی از سوی پاتوسی برای استقلالی‌ها موقعیت گل ایجاد کرد که این بار ضربه سر فرشید باقری به اوت رفت.

دقیقه ۲۱: مهدی ترابی کرنری که روی ارسال خودش به دست آمده بود را به محوطه شش قدم استقلال فرستاد تا احمد نوراللهی بدون مزاحم دروازه استقلال را باز کند.

دقیقه ۲۳: حمله سریع استقلالی‌ها به پاتوسی ختم شد تا این بازیکن با ورود به محوطه جریمه شوت خود را به سمت دروازه شلیک کند، اما بازهم بیرانوند در مهار توپ موفق بود.

دقیقه ۲۶: این بار نوبت پرسپولیسی‌ها بود تا بار دیگر به سمت دروازه استقلال حمله کنند. پاس سروش برای بودیمیر این مهاجم را در موقعیت گل قرار داد که بودیمیر با پاس عرضی قصد داشت علیپور را در موقعیت بهتری قرار بدهد، اما پاس بی دقت او پس از برخورد به مدافعان استقلال و سروش رفیعی، در اختیار مهدی رحمتی قرار گرفت.

دقیقه ۲۹: محمد نادری در محوطه جریمه توپ را پیش می‌برد که پس از برخورد به پژمان منتظری سرنگون شد، اما داور مسابقه دستور به ادامه کار داد و اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۳۰: سروش رفیعی از سمت چپ پس از چند حرکت تکنیکی پاس در عرضی را به محوطه جریمه ارسال کرد که پیش از رسیدن توپ به بازیکنان قرمزپوش، مدافعان استقلال توپ را دور کردند.

دقیقه ۳۶: توپ پشت محوطه جریمه به احمد نوراللهی رسید که این بازیکن ضربه والی را به سمت دروازه استقلال شلیک کرد که مهدی رحمتی موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۳۸: روی اشتباه شجاع خلیل‌زاده، استقلالی‌ها توسط گادوین منشا صاحب موقعیت دیگری شدند که شوت این مهاجم نیجریه‌ای از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۴۲: تکل خطرناک کمال کامیابی‌نیا روی پای فرشید اسماعیلی یک پنالتی برای استقلال به دنبال داشت.

دقیقه ۴۴: میلاد زکی‌پور از استقلال و شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس به دلیل درگیری، از اشکان خورشیدی کارت زرد دریافت کردند.

دقیقه ۱+۴۵: فرشید اسماعیلی قصد داشت با ضربه چیپ پنالتی را تبدیل به گل کند که توپ او از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: بیرانوند از داور بازی کارت زرد گرفت.

نیمه دوم
دقیقه ۵۶:
 پس از اینکه خطای مهدی ترابی از سوی اشکان خورشیدی اعلام شد، این بازیکن به تصمیم داور اعتراض کرد که با کارت زرد جریمه شد. سیدجلال حسینی هم به دلیل اعتراض کارت زرد گرفت.

دقیقه ۵۹: توپ ربایی سروش رفیعی در میانه میدان ضد حمله‌ای را برای پرسپولیسی‌ها فراهم کرد که علی کریمی با خطا روی این بازیکن و متوقف کردن این ضد حمله، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۶۵: محسن کریمی پاسی به فرشید باقری در محوطه جریمه داد که این بازیکن هم می‌خواست با پاس عرضی پاتوسی را در موقعیت گلزنی قرار دهد، اما سیدجلال حسینی تن به کرنر داد.

دقیقه ۸۲: علی علیپور با نفوذ از سمت چپ وارد محوطه جریمه استقلال شد و ضربه‌اش را به سمت دروازه شلیک کرد، اما توپ به کنار دروازه برخورد کرد و به اوت رفتو

دقیقه ۹۰: کرنر برای استقلال به شکل خطرناکی از سوی پاتوسی روی دروازه پرسپولیس ارسال شد که در رفت و برگشت، مدافعان پرسپولیس توپ را تبدیل به ضد حمله کردند. سیامک نعمتی در ضد حمله توپ را تا محوطه جریمه استقلال پیش برد، اما در نهایت مرتضی تبریزی توانست توپ را بگیرد و از منطقه خطر دور کند.

 

سبقت تراکتورسازی از استقلال با ۳ گل

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و تراکتورسازی در چارچوب هفته بیست‌وسوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹ امروز (شنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که تیم فوتبال تراکتورسازی با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید.

لیگ برتر فوتبال| سبقت تراکتورسازی از استقلال با 3 گل

برای تراکتورسازی در این دیدار یوکیا سوگیتا در دقیقه ۱۷، دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه ۴۲ و اشکان دژاگه در دقیقه ۶۶ موفق به گلزنی شدند.

داوری این دیدار برعهده امیر عرب‌براقی بود که میثم کریمی، ایوب کلانتری از استقلال خوزستان و ایمان سلیمی و اکبر ایمانی از تراکتورسازی را با کارت زرد جریمه کرد.

تراکتورسازی با این پیروزی ۴۶ امتیازی شد و جای استقلال را در رتبه دوم جدول گرفت. شاگردان وینفرد شفر با توجه به شکست در دربی ۸۹ تهران ۴۳ امتیازی باقی ماندند و فعلاً در رتبه سوم جدول لیگ برتر قرار دارند. آبی‌پوشان منتظر نتیجه دیدار فردای سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان خواهند ماند و در صورت پیروزی سپاهان، تیم فوتبال استقلال در پایان هفته بیست‌وسوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در رتبه چهارم جدول قرار خواهد گرفت.

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.