پژمانفر خطاب به لاریجانی: دیکتاتور!

تغییر زمان برگزاری جلسات علنی مجلس/ طرح سوال از وزیر دادگستری درباره‌ فوت سحر خدایاری/ تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی/ انتقاد از نحوه نقد لایحه تجارت در صداوسیما و …از جمله مهمترین اخبار امروز (چهار شنبه) سوم مهر ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

کد خبر : 105754
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مهر 1398 - 12:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری ، جلسه علنی مجلس به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و بررسی طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی و … در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت.

یک عضو هیات رئیسه هم با اشاره به اینکه پیش از آغاز جلسه علنی، نمایندگان برای تغییر زمان برگزاری جلسات علنی مجلس رای گیری کردند، گفت: مقرر شد جلسات علنی مجلس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه به روال قبل برگزار شود اما با توجه به اینکه پیش از این مجلس در روزهای دوشنبه در نوبت صبح و بعد از ظهر جلسه علنی داشت، قرار شد جلسه صبح و بعد از ظهر به روزهای یکشنبه منتقل شود.

نماینده مردم ملایر هم با انتقاد از تعطیلی جلسات روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری گفت که تعطیلات مجلس باید به حداقل برسد.

ناطقین امروز مجلس

فولادگر: راه اقتصاد دولتی به بن‌بست رسیده است

محمود صادقی: مصلحی درباره اعترافات متهمین ترور دانشمندان هسته‌ای پاسخگو باشد

لاهوتی: عده‌ای در خارج از کشور یارانه دریافت می‌کنند

باستانی: با توزیع عادلانه ثروت ملی، به هر ایرانی سالیانه ۶۰ میلیون تومان پول می‌رسد

میرزایی نیکو: اصلاح طلبی نمرده، ما بقایای نسل شب زدگانیم

***

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود و سه نماینده دیگر مجلس از وزیر دادگستری در خصوص فوت سحر خدایاری خبر داد و گفت: من به همراه پروانه سلحشوری، محمد فیضی و طیبه سیاوشی سوالی را از آقای آوایی وزیر دادگستری در مورد حادثه مربوط به خودسوزی منجر به فوت خانم سحر خدایاری، علل و عوامل آن و نیز اقدامات قوه قضاییه، قبل و حین و پس از حادثه مطرح کردیم.

پایگاه خبر ججین

نمایندگان مجلس کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را بررسی کرده و با ۱۳۲ رای موافق، ۷۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع با کلیات این طرح موافقت کردند.

دراین جلسه جمشید انصاری، رئیس سازمان امور استخدامی کشور با تاکید بر این که امروز شرایط کشور تحت تاثیر تحریم‌ها عادی نیست گفت: تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی می‌تواند به دولت در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و واحدهای تولیدی و همچنین تنظیم بازار یاری کند.

نماینده مردم اسفراین هم در تذکری تاکید کرد که وزارت‌خانه‌های کار و اقتصاد در تشخیص افرادی که باید یارانه آنها قطع شود دچار خطا شده و وزرای مربوطه باید توضیحات لازم را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی مشاجره لفظی پژمان‌فر و لاریجانی برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد. لاریجانی با تندی پژمان‌فر را که به او اتهام دیکتاتوری زد، خطاب قرار دارد و گفت که شما با دیکتاتوری این بساط را در کشور راه انداختید و تریبون یک طرفه دست شماها است.

پژمانفر در تذکری گفت: آقای دکتر بنده تذکری داشتم و قصد داشتم در پنج محور تذکر خود را بیان کنم اما شما اجازه مطرح کردن به من را ندادید. اتفاقا تریبون در دست ما نیست که برای بیان مسائل حق حرف زدن نداریم و باید داد و بیداد به راه بیندازیم.

لاریجانی هم در پاسخ به پژمانفر تأکید کرد که کسی نباید زحمات مجلس را زیر سوال ببرد. کشور ما یک نظام مردم سالار است که در رأس آن ولی فقیه قرار دارد. همگی باید از کیان مجلس دفاع کنیم.

در نهایت نمایندگان مجلس با ۱۱۶ رای موافق، ۴۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس ماده واحده طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کردند که بر اساس آن با تصویب مجلس و بعد از تایید شورای نگهبان؛ وزارت بازرگانی تشکیل می‌شود.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

امینی: موضوع قطع شدن یارانه اقشار آسیب پذیر بررسی شود

نقوی‌حسینی: به وقتش می‌گویم که مسئول وضع فعلی کشور چه کسانی هستند

کبیری: آموزش و پرورش جذب نیروهای حق‌التدریسی و نهضتی را در اولویت قرار دهد

قره خانی: آموزش و پرورش نسبت به جذب نیروهای حق التدریسی اقدام کند

نجفی: وزارت اقتصاد مشکلات پرداخت یارانه‌ها را برطرف کند

بیرانوندی: لرستان پساسیل و خانه‌های خراب شده را دریابید

موسوی لارگانی: آیا مشکلات معیشتی با رفع حصر حل می‌شود؟

تذکر حاجی‌دلیگانی به وزیر اقتصاد در مورد آشفتگی بازار بورس

ساداتی‌نژاد: ۵ کارخانه تولید آسفالت در کاشان تعطیل شده‌اند

رضایی: آموزش و پرورش سیاست‌زده شده است

***

در حاشیه جلسه علنی هم سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از نحوه نقد لایحه تجارت در صداوسیما از رسانه‌ها خواست نقد خود را در این باره به صورت منصفانه مطرح کنند و گفت: کتاب اول لایحه تجارت با عنوان «قراردادهای تجارتی» در ۳۳۱ ماده به تصویب مجلس رسید که نظر اقتصاددانان و حقوقدانان نیز در این زمینه اخذ شد اما در صداوسیما مسائلی مثل رکوردزنی در تصویب این لایحه مطرح شد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس نیز تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور را قرائت کرد.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.