“پمپئو” رئیس سابق سازمان سیا رسما وزیر خارجه آمریکا شد

رئیس سابق سازمان سیا با تایید مجلس سنا، رسما وزیر خارجه آمریکا شد.

کد خبر : 73334
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 - 19:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با تعیین “مایک پمپئو” رئیس سابق سازمان سیا به عنوان وزیر خارجه این کشور موافقت کرد.

“دونالد ترامپ” رئیس‌جمهور آمریکا ۲۲ اسفندماه گذشته”رکس تیلرسون” را از سمت وزیر خارجه برکنار و “مایک پومپئو” رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را جایگزین وی کرد.

"پمپئو" رئیس سابق سازمان سیا رسما وزیر خارجه آمریکا شد

به گزارش یورو نیوز، پومپئو یک جمهوریخواه تندرو محسوب می شود که مانند دونالد ترامپ پیش از ورود به عرصه سیاست به امور تجاری بود. او قبل از عضویت در کنگره آمریکا ریاست یک شرکت فعال در عرضه و توزیع تجهیزات میدان های نفتی را برعهده داشت.

مایک پمپئو پس از آنکه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی دونالد ترامپ به عنوان مدیر آینده سازمان اطلاعات مرکزی معرفی شد از توافق هسته ای با ایران به تندی انتقاد کرده بود. او در آن زمان برجام را «فاجعه بار» خوانده بود.

او همچنین در ادعایی مضحک ایران را بزرگترین کشور «حامی تروریسم» در جهان لقب داده بود. وی در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از دستیابی ۶ قدرت جهانی و ایران به توافق هسته ای تاکید کرده بود برجام  دولت ایران را تقویت خواهد کرد. به گفته او هدف دولت ایران «نابودی آمریکا» است.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.