پشت پرده دستگیری امرای سعودی؛ خیانت و شورش شاهزادگان یا مرگ پادشاه؟!

در پی اقدام روز گذشته ولیعهد سعودی مبنی بر دستگیری چند شاهزاده سرشناس ، احتمالات و گمانه زنی‌های متعددی مطرح است که در صدر آنان احتمال فوت ملک سلمان عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی است.

کد خبر : 113445
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اسفند 1398 - 7:09

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، با دستگیری چند شاهزاده سعودی از سوی “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان سعودی احتمالات و گمانه زنی های متعددی مطرح شده است از جمله احتمال کودتا از سوی شاهزادگان پرطرفدار در داخل خاندان سعودی اما قوی ترین احتمالی که تاکنون مطرح شده است، فوت پادشاه است.

خاندان حاکم از دستگیری احمد بن عبدالعزیز به سادگی نمی‌گذرند

در همین ارتباط “سعد الفقیه” رئیس “جنبش اسلامی اصلاحات” در عربستان سعودی تاکید کرد، اقدام مسئولان سعودی در دستگیری  برخی شاهزادگان و به طور خاص ” احمد بن عبدالعزیز” رخدادی بزرگ و غیرمنتظره به شمار می آید و خاندان حاکم از آن به سادگی عبور نخواهند کرد زیرا وی بزرگ خاندان حاکم است که در میان آنان اعتبار زیادی دارد و بسیاری از سران قبایل حامی او هستند.

وی احتمال داد، جرات و جسارت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در دستگیری احمد بن عبدالعزیز ناشی از رخدادی بزرگ مانند فوت ملک سلمان باشد.

الفقیه همچنین در جریان گفتگویی که برنامه “آن سوی خبر” شبکه الجزیره روز گذشته در ارتباط با خبر دستگیری سران و شاهزادگان سرشناس سعودی و در صدر آنان احمد بن العزیز برادر پادشاه و محمد بن نایف ولیعهد سابق با وی ترتیب داد، گفت، احتمال قوی این است که  شاهزادگان آل سعود به احترام ملک سلمان در برابر اقدامات محمد بن سلمان سکوت کرده باشند، اما این سکوت دوام نخواهد آورد زیرا آنان این توان را دارند که ولیعهد را تحت فشار قرار داده و اعتبار او را از راههای مختلف از بین ببرند که ساده ترین راه برای این کار انتشار مطالب در صفحات اجتماعی است.

احتمال تحریک ارتش و سران قبایل سعودی

وی همچنین بعید ندانست که برخی شاهزادگان سعودی با صدور بیانیه هایی علیه محمد بن سلمان به وی واکنش محکمی نشان دهند و طرفداران خود در بین ارتش و سران قبایل را تحریک کنند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.