وزنه‌برداری ایران در انتظار رخدادی تاریخی

با اعلام لیست نهایی پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در ازبکستان، شش نماینده کشورمان در صدر گروه خود قرار دارند که بر این اساس «پارمیدا محمودیان» به عنوان نخستین بانوی تاریخ وزنه برداری ایران روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جهت رویارویی با حریفان به روی تخته می رود.

کد خبر : 72752
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 6:05

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا روزهای ۳ تا ۱۰ اردیبهشت جاری به میزبانی شهر «اورنج» ازبکستان برگزار می شود.
در این پیکارها ۲۴۸ شرکت کننده دختر و پسر از ۲۲ کشور حضور دارند که در بخش دختران ۱۰۷ وزنه بردار از ۱۶ کشور و در بخش پسران ۱۴۱ وزنه بردار از ۱۹ کشور با یکدیگر رقابت خواهند داشت.
در رده سنی نوجوانان دختر، تیم های ازبکستان، هند و تایپه با هشت وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرده اند. تیم دختران ایران که برای نخستین بار در تاریخ این رشته در یک مسابقه رسمی بین المللی حضور پیدا کرده اند با ۴ وزنه بردار حضور دارند.
در بخش پسران و در رده سنی نوجوانان تیم های ایران، ازبکستان، هند، ترکمنستان و قرقیزستان با هشت وزنه بردار شانس نخست قهرمانی در این رقابت ها هستند و در رده سنی جوانان نیز پنج تیم ایران، ازبکستان، ویتنام، چین تایپه و عربستان با هشت وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرده اند.
همچنین با اعلام استارت لیست نهایی ۶ ملی پوش ایران در صدر اوزان خود جای دارند.
رکوردهای ورودی ۲۰ وزنه بردار دختر و پسر ایران در استارت لیست نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، به شرح زیر است:
*پنجشنبه ۶ اردیبهشت:
«عباس فخر زارع» و «مهدی خلجی» دو نماینده وزنه برداری نوجوانان کشورمان، نخستین ملی پوشانی هستند که از ساعت ۱۴ به وقت ایران در گروه B دسته ۶۹ کیلوگرم از تیم ایران به روی تخته می روند.
فخر زارع با رکورد ورودی ۲۶۰ کیلوگرم و خلجی با رکورد ورودی ۲۵۵ کیلوگرم، پس از وزنه برداران ازبکستان و هند با رکورد ورودی ۲۸۰ کیلوگرم در رده های بعدی استارت لیست این دسته ایستاده اند. ورزشکارانی از ویتنام و عربستان با رکوردهای ورودی ۲۶۰ کیلوگرم با ملی پوشان کشورمان برای کسب جایگاه بهتر رقابت خواهند داشت.

** برنامه مسابقات:
از ساعت ۱۷:۳۰ روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت، اتفاق تاریخی در وزنه برداری ایران رخ خواهد داد، چرا که «پارمیدا محمودیان» به عنوان نخستین وزنه بردار بانوی ایران در یک مسابقه بین المللی به روی تخته می رود.
محمودیان با رکورد ورودی ۸۳ کیلوگرم با پنج وزنه بردار دیگر در گروه A دسته ۵۸ کیلوگرم رده سنی نوجوانان رقابت خواهد داشت. «گیونگ کیم» از کره شمالی با رکورد ورودی ۲۰۰ کیلوگرم شانس نخست کسب مدال طلا در دسته ۵۸ کیلوگرم نوجوانان و جوانان به حساب می آید.
*جمعه ۷ اردیبهشت:
«الناز باجلانی» دیگر وزنه بردار دختر کشورمان از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران با ۸ وزنه بردار نوجوان دسته ۶۳ کیلوگرم گروه A به رقابت خواهد پرداخت. وی با رکورد ورودی ۱۳۰ کیلوگرم در جدول در رده هشتم قرار دارد.
از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران «حسین سلطانی» ملی پوش دسته ۷۷ کیلوگرم تیم جوانان در گروه A این وزن به مصاف حریفان خود خواهد رفت. وی با رکورد ورودی ۳۲۰ کیلوگرم، شانس نخست قرار گرفتن روی سکوی نخست است. در این دسته «جانگ» از کره جنوبی، «توشتمیروف» و «ماولنوف» از ازبکستان با رکورد ورودی ۳۱۰ کیلوگرم با سلطانی به رقابت می پردازند.
*شنبه ۸ اردیبهشت:
ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران مسابقات گروه B دسته ۶۹ کیلوگرم نوجوانان دختر برگزار می شود. در این وزن «مهدیه کلالی» با رکورد ورودی ۸۱ کیلوگرم با حریفانی از کشورهای مغولستان، چین تایپه، سوریه و هند رقابت می کند. در دسته ۶۹ کیلوگرم بانوان «کیونگ کیم» از کره شمالی با رکورد ورودی ۲۱۵ کیلوگرم در صدر جدول وزنه برداران رده های سنی نوجوانان و جوانان قرار دارد.
از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران رقابت وزنه برداران نوجوان و جوان دسته ۸۵ کیلوگرم گروه B پسران آغاز می شود که «امیرحسین سلامت» با رکورد ورودی ۲۸۵ کیلوگرم و «محمد توفیق پوزش» با رکورد ورودی ۲۸۰ کیلوگرم در رده سنی نوجوانان با «رادجاپوف» از ازبکستان با رکورد ورودی ۳۰۰ کیلوگرم، «یوسف» با رکورد ورودی ۲۹۰ کیلوگرم از عربستان، «کانگ» از کره جنوبی و «میزوگوچی» از ژاپن با رکورد ورودی ۲۸۰ کیلوگرم برای مدال خوش رنگ این وزن رقابت می کنند.
از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران «عارف خاکی» و «افشین طاهری» نمایندگان تیم جوانان کشورمان در گروه A دسته ۸۵ کیلوگرم به مصاف حریفانشان می روند. هر دو ملی پوش کشورمان با رکورد ورودی ۳۳۵ کیلوگرم در صدر وزن خود ایستاده اند. وزنه بردار کشور میزبان نیز با رکورد ورودی ۳۳۰ کیلوگرم در تعقیب آنهاست.
*یکشنبه ۹ اردیبهشت:
«پوریا اسکندرزاده» وزنه بردار نوجوان ایران با رکورد ورودی ۲۹۰ کیلوگرم در صدر گروه B دسته ۹۴ کیلوگرم قرار دارد و مسابقات این گروه از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران آغاز می شود اما باید تا پایان رقابت دسته ۹۴ کیلوگرم گروه A منتظر بماند تا تکلیف ۳ وزنه بردار نوجوان مشخص شود.
«امیررضا عسگری دون» دیگر نماینده نوجوانان کشورمان با رکورد ورودی ۳۲۰ کیلوگرم در صدر این وزن قرار دارد. نماینده کشور ازبکستان با رکورد ورودی ۳۱۵ کیلوگرم و تایپه با رکورد ورودی ۳۱۰ کیلوگرم با وی رقابت می کنند. همچنین رقابت دسته ۹۴ کیلوگرم گروه A رده های سنی نوجوانان و جوانان از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار می شود که عسگری دون از تیم نوجوانان و رسول معتمدی از جوانان به روی تخته می روند.
ضمناً در دسته ۹۴ کیلوگرم رده سنی جوانان معتمدی با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم با «ابراهیم فارس» وزنه برداری مصری الاصل از قطر با رکورد ورودی ۳۷۰ کیلوگرم رقابت خواهد داشت.
از ساعت۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران نیز «سید نرگس میرزکی» ملی پوش دختر کشورمان در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم رده سنی نوجوانان با ۷ وزنه بردار دیگر در گروه A مسابقه می دهد. وی با رکورد ورودی ۸۲ کیلوگرم با دیگر حریفان خود به رقابت می پردازد. در این وزن «سوبین پارک» از کره جنوبی با رکورد ورودی ۲۱۸ کیلوگرم مدعی کسب مدال طلای نوجوانان دختر آسیاست.
*دوشنبه ۱۰ اردیبهشت:
در آخرین روز مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و در رقابت دسته به اضافه ۹۴ کیلوگرم رده سنی نوجوانان «علیرضا یوسفی» و «رضا اسدی» وزنه برداران ایران از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران روی تخته می روند. یوسفی به همراه «سایداخروروف» از ازبکستان با رکورد ورودی ۳۲۵ کیلوگرم در صدر این وزن قرار دارند. اسدی و «جانگ» از کره جنوبی با رکورد ورودی ۳۱۰ کیلوگرم در رده های بعدی جای گرفته اند.
از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران رقابت های اوزان ۱۰۵ و به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم رده سنی جوانان با حضور ۴ نماینده از کشورمان انجام می شود. در رقابت دسته ۱۰۵ کیلوگرم، ۹ شرکت کننده حضور دارند.
«امیر عزیزی» با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم و «علیرضا زارع پور» با رکورد ورودی ۳۳۵ کیلوگرم به مصاف حریفان شان از کشورهای ازبکستان، ویتنام و کره جنوبی می روند. در صدر این وزن «هوانگ» از کره جنوبی با رکورد ورودی ۳۵۸ کیلوگرم قرار دارد.
در دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم که ۶ وزنه بردار با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، «آرمان محمدزاده» ملی پوش فوق سنگین کشورمان با رکورد ورودی ۳۵۰ کیلوگرم در صدر قرار دارد. «حکیم» از سوریه با رکورد ورودی ۳۴۰ کیلوگرم، «محمدحسین رئیسی» دیگر نماینده کشورمان در این وزن و «کمالوف» از ازبکستان با رکورد ورودی ۳۳۰ کیلوگرم در رده های بعدی جای گرفته اند.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.