ورود نیروهای ائتلاف سعودی به فرودگاه الحدیده

در حالیکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به محاصره نیروهای ائتلاف عربستان در اطراف فرودگاه الحدیده و بستن مسیرهای انتقال تجهیزات برای آن‌ها ادامه می‌دهند، گفته می‌شود نیروهای مزدور مورد حمایت امارات حمله به فرودگاه را آغاز کردند.

کد خبر : 78843
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 - 9:12

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن با نیروهای ائتلاف عربستان در فرودگاه الحدیده طی امروز سه‌شنبه رخ داد.

شبکه اسکای نیوز مدعی شد، نیروهای ائتلاف سعودی بر برج فرودگاه و بخش‌هایی از فرودگاه الحدیده مسلط شده‌اند. فرمانده جبهه ساحل غربی یمن نیز ادعا کرده که نیروهای مورد حمایت ائتلاف بر فرودگاه مسلط شده‌اند.

منابع نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز عربی امروز به خبرگزاری رویترز اعلام کردند، ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن با پشتیبانی ائتلاف متجاوز عربی وارد مجتمع اصلی فرودگاه الحدیده شده‌اند. المسیره نیز گزارش داده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی هفت بار فرودگاه الحدیده را بمباران کردند.

در این راستا شبکه الجزیره امروز گزارش داد، انصارالله با سلاح‌های توپخانه‌ای از چند جهت نیروهای مزدور دولت مستعفی یمن را که در تلاش برای ورود به فرودگاه الحدیده بودند هدف گرفتند.

نیروهای انصارالله همچنین توانستند خطوط امدارسانی بین الخوخه و الدریهمی در جنوب الحدیده را مسدود کرده و ۱۰ خودرو را به غنیمت گرفته و شش خودروی دیگر را منهدم کنند.

پیشتر منابع نظامی یمنی گفته بودند، ارتش و کمیته‌های مردمی همچنان به محاصره نیروهای ائتلاف عربی و بستن مسیرهای زمینی امدادرسانی آن‌ها ادامه می‌دهند. عربستان بعد از مسدود شدن مسیرهای زمینی تجهیزات نظامی را از طریق دریا به مناطق الفازه، الجاح، المجیلیس و النخیله منتقل کرده است.

ارتش یمن با پهپادهایی نیروهای متجاوز را که برای یورش به ساحل غربی تلاش می‌کردند هدف قرار داد که موجب کشته و زخمی شدن چند تن از آن‌ها شد.

در همین راستا، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد که هدف استراتژیک از عملیات الحدیده وادار کردن انصارالله به قبول راهکار سیاسی است.

وی گفت: ما احساس می‌کنیم که الحدیده نقطه تحول خواهد بود و امیدواریم فرستاده سازمان ملل به یمن بتواند انصارالله را به ممانعت از سیطره بر الحدیده وادار کند.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.