واکنش آشنا به اظهارات رضایی درباره عملیات کربلای ۴

مشاور رییس جمهوری در واکنش به اظهارنظر توییتری دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کیفیت عملیات کربلای چهار، همه را به مراقبت از خودشیفتگی دعوت کرد.

کد خبر : 91908
تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 - 7:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، توییت روز گذشته محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عملیات کربلای چهار در سی و دومین سالروز انجام این عملیات، واکنش های بسیاری در فضای مجازی در پی داشت.

رضایی در توئیت هایی، عملیات کربلای ۴ را عملیات فریب دانست. 

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری در واکنش به توییت رضایی در کانال تلگرامی خود نوشت: فرمانده کل. سلام برشما. ده‌ها هزار رزمنده و خانواده هزاران شهید هیچگاه از شما نپرسیدند چرا از چند شب قبل از عملیات کربلای چهار آسمان از منورهای چلچراغی دشمن مانند روز روشن شده بود. بچه‌های توپخانه لشکر ۲۷ هیچگاه از شما نپرسیدند چرا تنها ۴۵ دقیقه پس از آغاز عملیات، تقریبا تمام قبضه‌ها مورد اصابت توپ‌های دشمن قرار گرفت.
آشنا در ادامه نوشت: هیچ‌ یک از هزاران مجروح عملیات نپرسیدند چرا وقتی اولین موج مجروحان به بیمارستان صحرایی علی‌بن ابی‌طالب رسید هنوز پزشکان و پرستاران از وقوع عملیات آگاهی درستی نداشتند ولی رادیوی منافقین و رادیو بغداد هر لحظه وضعیت عملیات را اعلام می‌کرد. برادر محسن، بین عملیات فریب و عملیات لو رفته تفاوت از زمین تا آسمان است. تحلیل های پسینی مشکلی را حل نمی‌کند. ما شایدخطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز.
مشاور رییس جمهوری در یادداشت کوتاه دیگری با خطاب قرار دادن رضایی آورد: فرمانده عملیات فریبنده. سلام بر شما. وقت آن رسیده که در سی‌امین سالگرد پایان جنگ و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تن به شفافیت داده و به سوالات کهنه بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در باره رازهای سربه‌مهر دفاع مقدس پاسخ دهید. شما تا به حال در قامت یک قهرمان ملی جلوه کرده‌اید. اما اکنون با این سخنان در باب آن عملیات تلخ دیگر نمی‌توانید پشت نام سرداران شهید پنهان شوید و باید خود را برای سوالات سخت آماده کنید. همه باید مراقب خودشیفتگی باشیم.

محسن رضایی از فرماندهان جنگ و از طراحان اصلی عملیات کربلای ۴، در حساب توییتری خود نوشته است: با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ده روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم. عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته های او.
به گزارش ایرنا، عملیات کربلای چهار روز پنج دی سال ۱۳۶۵ انجام شد اما بر اساس اطلاعات میدانی و خاطرات فرماندهان و رزمندگان؛ اهداف این عملیات پیش از آغاز از سوی دشمن شناسایی و انجام آن لو رفته بود.
از تعداد شهدا و مفقودین این عملیات آمار دقیقی در دست نیست اما این عملیات بر اساس خاطرات آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی فرمانده وقت جنگ، این گونه توصیف شده است: «آقای شمخانی اطلاعات لازم را در خصوص نتایج عملیات شکست خوردهٔ کربلای ۴ داد. خیلی بدتر از آنچه تا به حال گفته بودند، نزدیک به ۱۰۰۰ شهید و ۳۹۰۰ مفقود الاثر داشتیم که اکثر آن‌ها را باید شهید حساب کرد و حدود ۱۱ هزار مجروح».

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.