همه کسب و کارهای موفق از جایی شروع کرده اند

بسیاری از افراد سوالات مشابهی دارند و به نوعی کمال گرا هستند به گونه ای که میخواهند همه مهارت ها را یاد گرفته یا سرمایه کافی داشته باشند و خلاصه منتظر روز موعود هستند تا کسب و کارشان را شروع کنند، اما باید بدانید که به هر حال هر کسب و کار موفقی از جایی شروع کرده است.

کد خبر : 44979
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 - 9:11

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که میگویید در زمینه خاصی تخصص، مهارت یا تجربه نداشته و به چیزهای مختلفی علاقه دارید یا شاید هم نمیدانید علایق اصلی تان چیست و هیچ ایده ای هم برای شروع کسب و کار خود ندارید، در عین حال با وجود تمام اطلاعات و منابع موجود در اینترنت برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد آنلاین، سردرگم مانده اید که باید از کجا شروع کرده و اگر بخواهید تمام این اطلاعات و مهارت ها را به دست آورید انگار سال ها طول میکشد تا بتوانید کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمد برسید.

 

بسیاری از افراد سوالات مشابهی دارند و به نوعی کمال گرا هستند به گونه ای که میخواهند همه مهارت ها را یاد گرفته یا سرمایه کافی داشته باشند و خلاصه منتظر روز موعود هستند تا کسب و کارشان را شروع کنند، اما باید بدانید که به هر حال هر کسب و کار موفقی از جایی شروع کرده است.

 

زندگی و تاریخچه هر فرد یا کسب و کار موفقی را که بررسی کنید، خواهید دید که همه آن ها مهمترین قدم یعنی قدم اول را برداشته اند و با کمترین امکانات یا بودجه کسب و کار خود را آغاز کرده اند.

 

مطالعه زندگی افرد موفق و تاریخچه کسب و کارهای موفق میتواند دید بهتری به شما بدهد. مهم این است که کمال گرایی را کنار گذاشته و با هر امکانات و مهارتی که دارید فقط شروع کنید.

 

مهم ترین نکته این است که بهترین استفاده را از امکاناتی که دارید ببرید و برای مراحل بعدی کسب و کارتان نگران نباشید. مهارت های لازم را در زمان خودش و هنگامی که لازم بود میتوانید یاد بگیرید.

 

بزرگترین اشتباهی که بسیاری از تازه کاران میکنند این است که خود را با کسب و کارهای بزرگ و موفقی مقایسه میکنند که سال هاست در این حوزه در حال فعالیت هستند.

در ابتدا خود را با کسب و کارهای موفق مقایسه نکنید

بارها دیدیم افرادی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین را دارند، دائما میزان سرمایه و تجربیات خود را با فروشگاه دیجی کالا مقایسه میکنند و حتی به دنبال این هستند که قالب سایت خود را نیز مانند دیجی کالا طراحی کنند.

 

این بزرگترین اشتباهی است که میتوانید مرتکب شوید. به جای مقایسه خود با سایتی که ۱۰ سال است سابقه فعالیت دارد، بهتر است به امکانات موجود خود نگاه کرده و از آن بهترین استفاده را ببرید. از کم شروع کرده و آهسته و البته پیوسته و با تلاش و انجام اقدامات لازم مطمئن باشید شما هم میتوانید با داشتن دید بلند مدت و هدف درست در آینده نزدیک به سایت بزرگی چون دیجی کالا یا حتی موفق تر از آن تبدیل شوید.

 

بسیاری از  همان روزهای اول نگران تمام مراحلی هستند که باید برای به درآمد رساندن کسب و کارشان انجام دهند. اما مطمئن باشید به مرور زمان تمام آن چه نیاز دارید را یاد خواهید گرفت.

 

کاری که باید انجام دهید این است که بدانید باید چه مراحل و اقداماتی را انجام دهید تا بتوانید کسب و کارتان را به ثمر برسانید، تمام آن ها را لیست کنید تا دید خوبی از نقشه و برنامه خود داشه باشید.

 

اما بعد از آن به جای نگرانی برای یادگیری تمام آنچه در لیست است به اولین کاری که باید انجام دهید تمرکز کرده و تنها از همان نقطه کار خود را آغاز کنید. این میتواند پیدا کردن یک یا چند ایده یا بازار هدف باشد. در نهایت از پروسه ای که انجام میدهید لذت ببرید.

 

برای آنکه به بالای برج برسید باید پای خود را روی اولین پله بگذارید، به پله های بعدی فکر نکنید با اولین قدم شروع کنید.
درست مانند رانندگی در جاده، درست است که هر از گاهی باید حواستان به دور دست ها باشد و فقط به چراغ ترمز ماشین روبروی تان زل نزنید، اما زمانی که در جاده رانندگی میکنید به پیچ یا پیچ های بعدی یا اتفاقاتی که ممکن است در ۵۰ کیلومتر بعد بیفتد فکر نکرده و تمام تمرکزتان در همان پیچی است که در آن حضور دارید و سعی میکنید آن را با دقت و به درستی رد کرده و در عین حال از مناظر هم لذت ببرید.

 

در بیزنس و کسب و کار هم همانطور است باید همواره دید کاملی نسبت به تمام کارهای لازمی که باید انجام دهید داشته باشید و در عین حال، باید تمام تمرکزتان در بهترین استفاده از امکاناتی باشد که اکنون در اختیار دارید.

 

و فراموش نکنید که هیچ گاه نمیتوانید در تجارت و کسب و کار یک حرفه ای تمام عیار باشید زیرا هر چقدر پیشرفت کنید مهارت ها و تجربیات بیشتری به دست خواهید آورد. تنها با اقدام است که تجربه و مهارت های تان افزایش پیدا میکند.

 

با یک گوشه نشستن و فکر کردن به آینده و میزان درآمدی که از کسب و کارتان به دست می آورید نمیتوانید تجربه و مهارت لازم را به دست آورید.

 

قبل از آنکه ۴۰ سال تان شود سعی نکنید ۴۰ ساله باشید.

بارها شده افرادی میپرسند چطور میتوانیم تست A/B را برای لیست ایمیل خود پیاده کنیم؟ یا چطور نرخ تبدیل سایت مان را افزایش دهیم به گونه ای که بازدید کننده بیشتری تبدیل به مشتری شود؟
زمانی که از این افراد میپرسند چند نفر در لیست ایمیل تان است میگویند ۲۵ نفر یا چند نفر بازدید کننده دارند میگویند، روزی ۲۰ بازدید کننده!

 

این دوستان به این موضوع توجه نمیکنند که در حالیکه لیست ایمیل یا بازدید سایت شان به تعداد مناسبی نرسیده است، فکر کردن به این مسائل یا حتی صرف وقت برای یادگیری آن کاملا بی فایده است.
این جاست که کسی که هنوز ۴۰ سالش نشده سعی میکند مثل ۴۰ ساله ها فکر کند، معنی پیدا میکند.

فقط روی مهمترین اقدامات تمرکز کنید

در بیزنس و کسب و کار هم دقیقا همانطور است و شما نمیتوانید زمانی که هنوز در قدم های ابتدایی کارتان هستید و باید روی موارد مهمتری تمرکز داشته باشید، به فکر یادگیری روش های حرفه ای تر و تخصصی تر باشید.

 

به همین دلیل است که برای بسیاری، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مثل این است که باید برای یادگیری و ایجاد آن ۱۰ سال وقت صرف کرده و بعد شروع کنند، زیرا از همان روزهای اول به فکر مراحل بالاتر و حرفه ای تر هستند.

 

میدانید اولین کاری که باید انجام دهید چیست؟

پست شماره یک وبلاگ تان را بنویسید یا اولین مطلب را برای محتوای سایت تان منتشر کنید. فردا مطلب شماره دو را بنویسید و به هیمن ترتیب جلو بروید.
اگر سایت ندارید، قدم اول این است که ایده یا موضوع مناسبی پیدا کرده و سایت خود را بسازید، بعد به دنبال تولید محتوا بروید.

 

اگر هیچ ایده ای ندارد، از لیست کردن علایق و مهارت های تان شروع کرده و خودتان و توانایی های تان را بشناسید.
همینطور قدم به قدم جلو رفته و از همان روز اول نگران ۱ سال آینده تان نباشید. زمانی که وقتش برسد و مدت زمانی از حضورتان در کسب و کار گذشته باشد، خودتان به عقب که نگاه بی اندازید خواهید دید که تمام مراحلِ مهم و اساسی ای که فکر میکردید چقدر سخت و غیر ممکن به نظر می آیند پشت سر گذاشته اید و تجربیات و مهارت های بسیاری هم به دست آورده اید.

 

همانطور که در هر سنی که هستید باید مناسب سن تان رفتار و فکر کنید، در بیزنس و کسب و کار نیز در هر مرحله ای که هستید تمام تمرکزتان را روی همان مرحله و پیشرفت در آن قدم بگذارید و نگران ۱۰ سال آینده کسب و کارتان نباشید.

 

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.