هفته‌ای پربارش برای ایران پیش بینی شده است

با توجه به آغاز فعالیت سامانه جدید بارشی در کشور که از غرب کشور وارد شده است، امروز شنبه ۹۸/۹/۱۶ شاهد آغاز بارندگی‌ها از نوار غربی ایران هستیم و در طول هفته بیشتر مناطق کشور این شرایط را تجربه می‌کنند.

کد خبر : 109295
تاریخ انتشار : شنبه 16 آذر 1398 - 9:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، با توجه به اطلاعات موجود در نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند امروز شنبه شانزدهم آذرماه بیشتر نقاط غربی کشور شاهد بارندگی‌های پاییزی باشند که این بارش‌ها در نقاط مرتفع به صورت برف است. نکته قابل توجه در این زمینه مربوط به استقرار و پایداری این شرایط تا پایان هفته جاری برای اغلب نقاط کشور است.

🔹گرمترین و سرد ترین نقطه ایران: اطلاعات موجود از نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد گرمترین نقطه ایران در تاریخ ۹۸/۹/۱۶ جزیره ابوموسی با ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و خنک‌ترین شهر هم اردبیل با صفر درجه سانتی‌گراد است.

🔹 وضعیت جوی استان‌ها: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی استان‌های مختلف کشورمان به این شرح است؛  مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، اصفهان، کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان امروز آسمانی بارانی راتجربه می‌کنند که رفته رفته به شدت بارش‌ها از اواخر روز افزوده می‌شود. مازندران، گلستان، خراسان رضوی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان آسمانی ابری همراه با احتمال بارش‌های پراکنده از اواخر روز که فردا احتمال بارش‌ها قوی‌تر است. خراسان شمالی نیز امروز باد و گرد و غبار را تجربه می‌کند و سایر استان‌ها آسمانی صاف و بدون پدیده خاص دارند که از فردا برحجم ابرها افزوده می‌شود.

پایگاه خبر ججین

🔹 وضعیت هوای پایتخت: اطلاعات موجود در سامانه سازمان هواشناسی هوای امروز پایتخت را ابری و همراه با بارش‌های پراکنده پیش بینی کرده که از اواخر وقت امروز حجم بارندگی‌ها افزوده می‌شود و تهرانی‌ها فردا شاهد بارش قابل توجه باران هستند. به همین ترتیب امروز تهران در گرمترین زمان حداکثر دمای ۱۲ درجه و در خنک‌ترین ساعت نیز ۷ درجه سانتی‌گراد است.

🔹 وضعیت جاده‌ها:  همانطور که در ابتدای خبر اعلام شد نوار غربی ایران امروز شاهد فعالیت گسترده سامانه بارشی جدید است به همین ترتیب اغلب راه‌های مواصلاتی در این منطقه بارش گزارش شده است که در نقاط مرتفع این بارش‌ها به صورت برف است. این درحالی است که در برخی مناطق دیگر نیز بارش‌های باران گزارش شده اما در مجموع با توجه به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده هیچ یک از جاده‌های مواصلاتی ایران مسدود نیست و تردد در تمامی محورها عادی ادامه دارد.

• محور ـ هراز :  از رودهن تا امامزاده عبدالله – آمل- بارندگی باران و لغزندی جاده گزارش شده است.

• محور فیروزکوه: از رودهن تا فیروزکوه بارش باران گزارش شده است.

•محور کرج – چالوس:  از کرج تا آسارا بارندگی گزارش شده که در محدوده کندوان احتمال بارش برف وجود دارد.

•محور تهران ـ قزوین:  از منطقه کمالشهر تا شهرستان قزوین بارندگی گزارش شده است.

•محور قزوین ـ رشت:  از شهرستان قزوین تا لوشان بارندگی گزارش شده که از بعد از ظهر کل مسیر بارانی خواهد شد.

• محور قزوین- زنجان – تبریز: از شهرستان قزوین تا ابهر بارندگی باران گزارش شده است.

• محور سمنان ـ دامغان: از سمنان تا واسط راه بارندگی پراکنده وجود دارد اما باقی مسیر بدون پدیده خاصی گزارش شده است.

• محور بجنورد ـ اسفراین: کل مسیر آفتابی و بدون هرگونه پدیده خاص گزارش شده است.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.