نگاهی به عکس جمجمه یادگاری

از زمانی که انسان ها شروع به کشتن همدیگر کرده اند، بی رحمی و جانایت بخشی از این جنگ ها بوده است.

کد خبر : 93719
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 5:20

 

 پایگاه خبری “ججین

 

پایگاه خبر ججین

 

در این عکس یک جمجمه سر انسان و زن جوانی دیده می‌شود. زن مشغول نوشتن نامه تشکر آمیزی برای دوست پسرش است بابت جمجمه سرباز ژاپنی که برایش فرستاده است.

این عکس، تصویری نادر و آزار دهنده است که پس از آن راز و ابهامی باقی گذاشت. ما نمی دانیم بعدا چه بر سر این جمجمه آمد، سرنوشت این زن و دوست پسرش که این جمجمه را به عنوان هدیه از اقیانوس آرام در میانه جنگ جهانی دوم برایش فرستاده بود چه شد.

این عکس که توسط رالف کراین گرفته شد در مجله لایف در ۲۲ می ۱۹۴۴ به عنوان عکس هفته منتشر شد. متن اصلی که در زیر آن نوشته شد این است:«وقتی که دو سال پیش یک ستوان نیروی دریایی خوش هیکل با دوست دخترش ناتالی نیکرسون که یک کارگر جنگی شهر فینیکس در ایالت آریزونای آمریکا  بود خداحافظی می کرد، به ناتالی قول یک ژاپ(ژاپنی) را می دهد. هفته پیش ناتالی جمجمه سر انسانی را دریافت می کند که امضای دوست پسرش و ۱۳ نفر از دوستانش روی آن است و نوشته شده است: «این یک ژاپنی خوب و مرده است که از ساحل گینه نو برداشته شده است» ناتالی از این هدیه شگفت زده شده و نام آن را توجو می‌گذارد. مجله لایف اشاره کرده بود که نیروهای نظامی شدیدا با چنین اقداماتی مخالف هستند.

از زمانی که انسان ها شروع به کشتن همدیگر کرده اند، بی رحمی و جانایت بخشی از این جنگ ها بوده است. همان طور که نیال فرگوسن در کتابش در سال ۲۰۰۶ با عنوان جنگ جهان: کشمکش های قرن بیستم، نزول غرب حین بحث پیرامون این عکس از ناتالی جوان و جمجمه ژاپنی اشاره می کند:«نیروهای متفقین همان رفتاری را با ژاپنی ها داشتند که آلمانی ها با روسی ها داشتند. جوشاندن سر دشمنان و درست کردن یادگاری با جمجمه هایشان کار غیرمعمولی نبود. گوش، استخوان و دندان ها را هم جمع می کردند.»

جایی روزولت رئیس جمهور آمریکا با نامه بازکنی ساخته از بازوی انسان حاضر می شود. داستان ناتالیا و توجو، جمجمه یادگاری دوست پسرش به رسانه های ژاپنی رسید. این اقدامات غیرانسانی تاثیرات زیادی روی شرایط روانی جنگ می گذاشت. برخی تاریخ نگاران معتقداند داستان های مربوط به بی حرمتی سربازان آمریکایی به اجساد کشته شدگان باعث شده تعداد زیادی از مردم شهری برای خودکشی خود را به دریای سایپن و اوکیناوابیاندازند. پس از جنگ که ژاپن به دوست معتمدی برای آمریکا تبدیل شد بخش های بدن سربازانی که برای یادگاری استفاده شده بودند توقیف شدن تا مذاکراتی همراه با احترام صورت گیرد و آن ها را جمع کردند.

منبع:Rare Historical Photos


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.