نگاهی به رقابت‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی در شهرهای رم و ورشو از سوی اتحادیه جهانی به عنوان مسابقه‌های رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۰ اعلام شد که نتایج آن در سیدبندی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو تاثیر زیادی خواهد داشت.

کد خبر : 107480
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آبان 1398 - 6:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری ایرنا، رم پایتخت ایتالیا از ۱۵ تا ۱۸ ژانویه (۲۵ تا ۲۸ دی ۹۸) میزبان خواهد بود و رقابت‌های ورشو از ۴ تا ۷ جون (۱۵ تا ۱۸ خرداد سال ۹۹) یعنی یک ماه بعد از آخرین مسابقه گزینشی المپیک در صوفیه، برگزار خواهد شد.

مسابقات سری رنکینگ ۲۰۲۰ برای تعیین ۴ کشتی‌گیر برتر در سیدبندی المپیک ۲۰۲۰ توکیو تاثیرگذار خواهد بود. این برای نخستین مرتبه در تاریخ بازی‌های المپیک است که از مسابقات سری رنکینگ برای سیدبندی کشتی گیران استفاده می شود.

با توجه به این که در بازی‌های المپیک در هر وزن تنها ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند در واقع ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان هر وزن سیدبندی می‌شوند تا تماشاگران از مبارزات اصلی در نیمه نهایی و فینال لذت ببرند.

امتیازات رنکینگ از طریق مسابقات جهانی ۲۰۱۹، رقابت‌های قاره ای ۲۰۲۰ و رویدادهای سری رنکینگ در ورشو و رم محاسبه می‌شوند. رنکینگ فعلی نیز در صفحه اصلی وبسایت اتحادیه جهانی کشتی منتشر می‌شود و بعد از هر رویداد به روز خواهد شد.

در حال حاضر نیز هر کشوری که در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به سهمیه رسیده است، حضور کشورش در المپیک ۲۰۲۰ را نیز تضمین کرده است.

پس از مسابقه‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان که شهریور ماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد، ۱۰۸ کشتی‌گیر موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند که سهم کشتی ایران ۵ سهمیه بود.

همچنین اتحادیه جهانی کشتی ۵ مسابقه گزینشی دیگر را نیز برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ که در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می‌شود در نظر گرفته که شامل یک رقابت در هر قاره (رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۸ تا ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ در «شی آن» چین) و رقابت‌های گزینشی جهانی روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت سال ۹۹ در شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان است.

با توجه به اعلام اتحادیه جهانی در هر وزن ۱۶ کشتی‌گیر مجوز حضور در بازی‌های المپیک را خواهند گرفت که این نفرات از بین کشتی‌گیران برتر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و پنج مسابقه گزینشی فوق انتخاب خواهند شد.

رقابت‌های کشتی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن روزهای ۱۲ تا ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

مسابقات کشتی آزاد در بازی‌های المپیک در وزن‌های ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، کشتی فرنگی ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و کشتی زنان در وزن‌های ۵۰، ۵۳، ۵۷، ۶۲، ۶۸ و ۷۶ کیلوگرم برگزار می‌شود.

تاکنون در کشتی فرنگی «علیرضا نجاتی» در وزن ۶۰ کیلوگرم، «محمدعلی گرایی» در وزن ۷۷ کیلوگرم و «امیر قاسمی منجزی» در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و در کشتی آزاد «رضا اطری» در وزن ۵۷ کیلوگرم و «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم سهمیه المپیک را برای کشورمان در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ گرفته‌اند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.