نوای «الدخیل یاابوالفضل(ع)» در پایتخت حسینیت طنین‌انداز شد

در روز تاسوعای حسینی نوای الدخیل یاابوالفضل(ع) در پایتخت حسینیت طنین‌انداز شد.

کد خبر : 104957
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 شهریور 1398 - 6:38

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، در روز تاسوعای حسینی پایتخت حسینیت ایران مملو از حسینیانی بود که از جای جای دنیا خود را به میدان عالی قاپوی اردبیل رسانده بودند تا در تجمع حسینیان شرکت کنند.

اردبیل| طنین نوای «یاحسین یا ابوالفضل(ع)» به وقت عاشقی؛ تاسوعای حسینی در آینه دارالارشاد

ساعت‌ها مانده به اجتماع تاسوعای حسینی در اردبیل خیابان‌های منتهی به میدان عالی قاپو مملو از جمعیتی بود که به صورت دسته‌های عزاداری غرق در سوگ علمدار کربلا بودند.

از استان‌های مختلف کشور حسینیان خود را به اردبیل رسانده بودند تا با حسینیان اردبیل هم‌نوا شده و نوای «الدخیل یا اباالفضل(ع)» سر دادند.

حضور عاشقان حسینی در اجتماع تاسوعای اردبیل بی‌نظیر بود به طوری که در میدان عالی قاپو و خیابانهای منتهی به این میدان جایی برای سوزن انداختن نبود.

امروز بیرق‌های سیاه و عزا در میادین و خیابانهای اردبیل برافراشته شده بود و همگان غرق در سوگ و ماتم بودند و به عزاداری پرداختند.

حضور حسینیان خارج از کشور در میدان عالی قاپوی اردبیل

یکی از نکات قابل توجه در اجتماع تاسوعای حسینی اردبیل حضور حسینیان خارج از کشور در اردبیل بود که از کشورهای مختلف خود را به این اجتماع رسانده بودند.

عزاداران خارج از کشور از اجتماع بی‌نظیر عاشقان حسینی در اردبیل به وجد آمده بودند و از این شور و شعور حسینی در دارالارشاد تعجب داشتند.

آری اردبیل امروز یک‌نوا الدخیل یا ابالفضل سر و با عزاداری و اجتماع باشکوه عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) نشان داد.

پخش اجتماع بی‌نظیر تاسوعای اردبیل از شبکه‌های سراسری

اجتماع باشکوه حسینیان اردبیل در روز تاسوعای حسینی بارها از شبکه‌های سراسری و بین‌المللی به صورت زنده پخش شد تا در جای جای دنیا همگان نظاره‌گر این شور حسینی باشند.

حضور خبرنگاران و عکاسان نیز در اجتماع تاسوعای حسینی چشگیر بود و این رویداد بزرگ فرهنگی را به تصویر کشانده و اطلاع‌رسانی کردند.

آری امروز اردبیل حال و هوای دیگری داشت و در روز تاسوعای حسینی اجتماع بی‌نظیر حسینیان را شاهد بودیم و همگان با نوای “الدخیل یا ابالفضل” عشق و ارادت خود را به علمدار کربلا نشان دادند.

مداحان و شاعران اهل بیت(ع) نیز براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مداحی پرداخته و حال و هوای خاصی به این تجمع عظیم عاشقان حسینی دادند.

حضور اقشار مختلف مردم نیز چشمگیر بود و هرکس با حاجتی به این مراسم آمده بود تا در روز نهم محرم به سوگ و ماتم نشینند.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.