نشست هیات رئیسه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه حکم قطعی قانون برای افزایش حقوق کارمندان ۴۰۰ هزار تومان به علاوه ۱۰ درصد افزایش است، گفت: دولت چاره‌ای جز اجرای این مصوبه ندارد و نمی‌تواند بر اساس برداشت شخصی و یا استنکاف این موضوع را اجرایی نکند.

کد خبر : 98851
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 8:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره ابطال احکام ضریب حقوق کارمندان، گفت: اگر حکمی به صورت قانون در آمد همه دستگاه‌های اجرایی در دولت مکلف هستند آن را اجرایی کنند.

وی افزود: اگر بخش‌های مختلف دولت اضافه‌کار و یا افزایش را در احکام ضریب حقوق کارمندان ندیده باشند دولت می‌تواند آن را اصلاح کرده و یا درخواست استفساریه از مجلس شورای اسلامی بخواهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت نمی‌تواند حکم قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده به دلیل برداشت شخصی، استنکاف و یا موضوع دیگر اجرایی نکند.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: حکم قطعی قانون در خصوص افزایش حقوق کارمندان دولت ۴۰۰ هزار تومان به علاوه ۱۰ درصد افزایش حقوق نسبت به سال قبل است و دولت چاره‌ای جز اجرای این قانون ندارد.

وی گفت: دولت هیچگاه در بیان نظرات خود استنکاف از این موضوع قانونی و یا عدم اجرای ضریب حقوق کارمندانی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده را نداشته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: قطعاً در خصوص اجرای افزایش حقوق کارمندان دولت و عدم استنکاف به این مصوبه قانونی ورود کرده و با مسببین برخورد می‌کنیم این در حالی است که در طی روزهای هفته جاری نمایندگان مجلس بارها در این خصوص به دولت تذکر داده‌اند.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: قرار است در روز شنبه در جلسه هیأت رئیسه موضوع ابطال احکام حکم قانونی افزایش حقوق کارمندان را بررسی کنیم.

وی گفت: افزایش حقوق کارمندان دولت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید قطعاً و حتماً اجرا شود و دولت هم آن را قبول دارد.

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.