قیمت طلا، دلار، سکه و ارز/ سه شنبه ۹۸/۰۵/۰۸

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۱۷۶ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۲ هزار و ۵۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

کد خبر : 102762
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 10:09

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش جزئی  قیمت نسبت به روز کاری قبل، به قیمت ۴ میلیون و  ۱۷۶ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۹۴ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۲۹۸ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۶۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۴۲۶٫۶ دلار معامله می‌شود.

کاهش چشم گیر قیمت ارز در روزهای گذشته موجب شد تا قیمت دلار که اول تیرماه ۱۳ هزار تومان بود در کمتر از یک ماه به مرز ۱۱ هزار تومان نزدیک شود. البته قیمت دلار در روز جاری روند افزایشی داشته است.

فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روزهای گذشته به حساب می آید.

به گزارش تسنیم، صرافی‌های بانک‌ها امروز  سه شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۲ هزار و ۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

این درحالی است که قیمت دلار در صرافی‌های آزاد برای فروش به مردم با افزایش نسبت به روز کاری قبل ۱۲ هزار و ۱۱۰ تومان تعیین شده است.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

قیمت درهم امارات نیز امروز در بازار آزاد، ۳۲۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده و مورد معامله قرار می‌گیرد؛ فعالان بازار ارز معتقدند نوسانات قیمتی درهم عامل بسیار مهمی برای قیمت دلار است. قیمت پوند هم ۱۴ هزار و ۷۱۰ تومان تعیین شده است.

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.