موافقت نمایندگان با اختصاص ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ آخرین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

کد خبر : 94435
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 بهمن 1397 - 22:14

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر دوشنبه این کمیسیون، گفت: در این جلسه با توجه به اینکه نیروهای مسلح بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارند، مقرر شد ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی کشور زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح برای تقویت این بخش اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برای طرح‌های آبخیزداری ۱۵۰ میلیون دلار برای واکسن ۵۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها ۱۰۰ میلیون دلار و برای آبرسانی به روستاها ۱۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته شود.

نماینده دامغان در مجلس تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا برای آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها ۸۰ میلیون دلار و برای تجهیزات فنی و حرفه‌ای ۵۰ میلیون دلار و برای طرح‌های نوآوری در جهاد دانشگاهی ۲۰ میلیون دلار در نظر گرفته شود.

حسن‌بیگی عنوان کرد: مقرر شد برای طرح‌های نوآوری و صیانت از فناوری ۷۰ میلیون دلار و به صدا و سیما برای ساخت برنامه‌ها ۵۰ میلیون دلار و برای فناوری‌های نوین ۳۰ میلیون دلار اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مقرر شد تا ۳۵۰۰ میلیارد تومان در ۴ بخش اختصاص داده شود، اظهار داشت: این ۴ بخش برای حق‌التدریسی‌ها و رتبه‌بندی معلمان ۸۵۰میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۸۵۰ میلیارد تومان برای معیشت کارکنان نیروهای مسلح ۸۵۰ میلیارد تومان و برای دانشگاه و مراکز آموزش عالی ۸۵۰ میلیارد تومان است.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.