ملت ایران ایستادگی در برابر دشمن را آموخته/ مکتب عاشورا به ما اجازه نمی‌دهد مقابل ظلم سر خم کنیم

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مکتب عاشورا به ما اجازه نمی‌دهد مقابل ظلم سر خم کنیم، گفت: ملت ایران ایستادگی در برابر دشمن و دشواری را آموخته و براساس درس عاشورا هیچگاه در برابر ظلم سازش نمی‌کنیم.

کد خبر : 85685
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1397 - 19:02

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب در مراسم خطبه‌خوانی حرم رضوی با اشاره به حماسه عاشورا اظهار داشت: انسان دوستی و وفا مهمترین درس‌های واقعه عاشورا است و علاوه بر این باید از عاشورا درس ایستادگی و مقاومت و دشمن ستیزی را فرا بگیریم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مخاطب پیام عاشورا تمامی انسانیت و عالم هستند، تصریح کرد: در قیام عاشورا شاهد یک نگاه متعالی هستیم در حالی که در سایر مکاتب این نگاه وجود ندارد؛ زندگی در نگرش اسلامی باید بر مدار حق باشد و تمامی منکرات و زشتی‌ها نیز باید از جامعه زدوده شود.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا درس ایستادگی و مقاومت می‌دهد و در این مکتب انسان دائماً در معرض آزمون و آزمایش است و باید در این مسیر با مقاومت نمره مطلوبی کسب کند. از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد هستیم که دشمن این نظام و انقلاب، دنبال فتنه بود اما زنان و مردان ما هیچ زمان متوقف نشدند و همواره به‌دنبال پیشرفت بودند.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: دشمنان به‌دنبال القای سلطه خود هستند اما مکتب عاشورا به ما اجازه نمی‌دهد مقابل ظلم سر خم کنیم؛ ملت ایران ایستادگی در برابر دشمن و دشواری را آموخته است. براساس درس عاشورا هیچگاه در برابر ظلم سازش نمی‌کنیم؛ ما تسلیم حق هستیم و هم تسلیم نظام سلطه نمی‌شویم.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.