مشهد باید قطب سلامت منطقه معرفی شود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشهد باید باهمکاری دانشگاه‌های مختلف کشور به قطب سلامت در منطقه تبدیل و معرفی شود و این امر دور از دسترس نیست.

کد خبر : 90569
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آذر 1397 - 4:00

 

به گزارش پایگاه خبری ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنگره قلب ایران و اروپا با حضور متخصصانی از ۲۰ کشور دنیا اظهار داشت: این توفیق بزرگی است که در جمع متخصصان و پزشکان قلب ایران و جهان در این کنگره حضور دارم.

وی افزود: این دومین کنگره‌ای است که توسط بیمارستان رضوی آستان قدس رضوی با حضور متخصصان قلب از سراسر جهان برگزار می‌شود و امیدوارم که این کنگره علمی که محل هم‌اندیشی و تبادل تجربیات اساتید قلب و عروق است موفق به انجام تحولی بزرگ در این حوزه شود.

تولیت  آستان قدس رضوی با تاکید بر انجام کارهای دانش‌بنیان در حوزه پزشکی و بویژه قلب و عروق تصریح کرد: امروزه انجام کارهای علمی، کارشناسی و دانش‌بنیان یک ضرورت است. و متأسفانه شاهدیم در جوامع امروز بیماری قلب و عروق در حال افزایش است که باید از طریق کارهای علمی راهکاری برای کاهش این بیماریها یافت.

آیت‌‌الله رئیسی یادآور شد: برای کاهش بیماریهای قلب و عروق باید به دنبال علل و آسیبهای آن باشیم و در قالب چنین کنگره‌هایی متخصصین حوزه قلب تلاش کنند تا راهکارهای عملی کاهش بیماریهای قلب و عروق را بیابیم.

وی خاطرنشان کرد: به گواهی آمار امروزه بیماریهای قلب و عروق به شدت افزایش یافته است که باید علل آن از سوی مراکز تصمیم‌گیر بررسی شود و پیشنهاد خاص من در این خصوص این است که علاوه بر تبادل تجربیات و انجام اقدامات پیشگیرانه، شما در این کنگره پیشنهاد خاصی را ارائه کنید برای پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماریهای قلب و عروق.

تولیت  آستان قدس رضوی با اشاره به بنیه قوی علمی بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی در مشهد مقدس متذکر شد: بیمارستان رضوی دارای چهره‌های برتر علمی است و مشهد می‌تواند مرجعیت علمی در حوزه پزشکی را نیز احراز کند.

وی گفت: مشهد باید باهمکاری دانشگاه‌های مختلف کشور به قطب سلامت در منطقه تبدیل و معرفی شود و این امر دور از دسترس نیست.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر لزوم تبادل تجربیات بین اساتید و متخصصان پزشکی در این کنگره بین‌المللی تصریح کرد: در این کنگره باید آخرین یافته‌های علمی و تجربیات جهانی در حوزه قلب ارائه شود تا زائران تمام کشورها که در مشهد حضور می‌یابند از آن بهره‌مند شوند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسیدن به مرجعیت علمی در مشهد با کار دانش‌بنیان و توسعه مراکز تضمین کننده سلامت باید در دستور کار ما باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: رضایت قلبی امام رضا(ع) در توجه به امور مردم و تلاش برای حفظ سلامت و ارتقاء سلامت عمومی جامعه است و این امر برای ما در آستان قدس رضوی نیز در اولویت قرار دارد.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.