مردم آذربایجان در حوادث اخیر با زمان‌شناسی وارد صحنه شدند

رییس جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از ایستادگی مردم در برابر بدخواهان، گفت: مردم آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در این حوادث با زمان شناسی و هوشیاری خود وارد صحنه شدند که باید از آنها تشکر کنم.

کد خبر : 108864
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آذر 1398 - 11:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح راه آهن بستان آباد – میانه، افزود: باید از مردم آذربایجان شرقی، تبریز و بستان آباد تشکر کنم؛ به خاطر حمایت از انقلاب، رهبری، نظام و ایران عزیز که نشان داند همیشه این مردم پیشتاز بوده اند و برای ایجاد امنیت هم پیشتاز هستند، در برابر بدخواهان ایستادگی کردند و در حواث اخیر هم مردم این استان و آذربایجان غربی و اردبیل با تمام دقت و هوشیاری و زمان شناسی به صحنه آمدند.

وی با بیان اینکه کشور از آن مردم و جوانان است، اظهار داشت: همه جا باید در کنار هم باشیم، از جمله حوادثی از قبیل زلزله که وقتی مشکلی در یک جای کشور رخ می دهد، همه مردم در خط مقدم تعاون و کمک بوده و هستند و البته در دفاع از نظام هم همین طور در کنار هم هستند.

روحانی اضافه کرد: مردم آذربایجان در کنار انقلاب بوده اند و در دفاع و امنیت هم در کنار نظام هستند که باید سپاسگذاری و اعلام کنیم که ما در خدمت شما  هستیم و این دولت در حد توان و امکاناتش هر اقدامی لازم باشد، انجام می دهد.

وی به سفر چند ماه قبل خود به تبریز اشاره کرد و افزود: در آن سفر پروژه های خوبی و بزرگی افتتاح شد که دو پروژه آنها بسیار مهم و محوری در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه بود و امروز هم طرح های بسیار زیادی داریم که افتتاح می شوند و امیدواریم هر روز روز شادمانی، افتتاح و آسایش باشد.

روحانی ادامه داد: میهن بزرگ و انقلاب و رهبری بزرگوار ما برای ما عزیز هستند و ما در کنار این ملت و برای  آبادانی این کشور تلاش خواهیم کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم دلاور بستان آباد و آذربایجان شرقی، گفت: چند ماه قبل در خدمت شما بودم و در مرداد ماه امسال عرض کردم راه آهن اگر آماده شود، می آیم و امروز برایم روز بسیار خوبی است.

روحانی افتتاح راه آهن بستان آباد – میانه را مهم خواند و گفت: این طرح  ملی تا تبریز ادامه می یابد و وزیر راه و شهرسازی نیز قول دادند که تا پایان سال آینده این راه آهن به تبریز متصل شود تا مردم بتوانند با سکون و آرامش و مسیر کوتاه تری به مقاصد خود برسند.

وی افزود: این خط آهن در مسیر  میانه تا بستان آباد دو خطه و آغاز خوبی برای خط آهن های آینده کشور  است و امروز اعلام می کنم که  ۱۱ هزار کیلومتر خط آهن در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۱۴ هزار کیلومتر در حال حاضر رسیده است  و این یعنی حرکت خوب در ریل.

روحانی با بیان اینکه من به مردم قول داده بودم چند استان به راه آهن سراسری وصل شوند، گفت: این وعده با اتصال استان های همدان، گیلان و کرمانشاه و آذربایجان غربی و تبریز از مسیر بستان آباد به تهران و مشهد محقق شده است.

وی ابراز امیدواری کرد وزیر مربوطه در بخش راه آهن تلاش کند وعده ها تا پایان دولت عملیاتی شود.

روحانی یکی از وظایف بزرگ دولت را آماده سازی زیر ساخت ها دانست و ادامه داد: بار اصلی توسعه بر دوش مردم است که در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات فعال هستند و دولت هم در این زمینه ها در حد خودش تلاش خواهد کرد؛ اما در تامین زیرساخت های کشور آنچه که در توان مردم و شرکت ها نیست، دولت باید بیاید و وظیفه در حوزه راه، اتوبان ها و بزرگراه ها و گاز و لوله کشی آب و ریل و ارتباطات و تلفن و اینترنت و بنادر و فرودگاه ها روی دوش دولت است.

وی گفت: از سال ۹۲ تا امروز طرح های خوبی در بستان آباد در حوزه تولید، خدمات، عمرانی اجرا شده و تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح های تولیدی در دولت تدبیر و امید در این منطقه هزینه و عملیاتی شده است که ۳۰۰ طرح عمرانی اجرا شده که یکی از مهمترین آنها راه آهن بود که امروز افتتاح شد.

رییس‌جمهوری به همراه برخی از وزاری کابینه برای افتتاح چند طرح عمرانی و بهداشتی و درمانی دقایقی قبل وارد تبریز شد.

همزمان با سفر دکتر روحانی، بیش از ۱۰۷ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

در این سفر  عملیات اجرایی ۱۲ پروژه جدید با اشتغال‌زایی ۴۵۰۰ نفر نیز آغاز می شود.

این پنجمین سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۴ تاکنون محسوب می شود.


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.