غذاهای مناسب برای سلامتی قلب و عروق

به‌طور صددرصد ثابت شده که تخم آفتابگردان و تخم کدوی خام نقش بسیار موثری در سلامت عمومی بدن دارند.

کد خبر : 47913
تاریخ انتشار : جمعه 22 شهریور 1398 - 8:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، ترس از خوردن غذاهای چرب در جهت پیشگیری از چاقی و بیماری‌های مزمن باعث شده تا بسیاری از مردم این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنند، اما غذاهای چرب هم می‌توانند مفید باشند!امروزه چربی و غذاهای چرب از جمله مواد غذایی هستند که به محض آن که نام آنها برده شود، ذهنیت چاقی و بروز بیماری‌های مزمن را در فرد به‌وجود می‌آورند. اما حقیقت امر آن است که برخی مواد غذایی چرب هم هستند که مشکلی به‌وجود نمی‌آورند. بنابراین متخصصان تغذیه و سلامت مصرف برخی از مفیدترین غذاهای چرب برای سلامت قلب‌وعروق را به شرح ذیل به مردم توصیه می‌کنند.

ماهی‌های چرب

بر اساس نظر انجمن قلب آمریکا، مصرف ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ساردین و تن به‌دلیل اینکه غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ هستند، می‌توانند برای سلامت قلب‌و‌عروق بسیار مفید باشند. به همین دلیل متخصصان تغذیه به مردم توصیه می‌کنند که برای داشتن قلبی سالم سعی کنند که دو تا سه بار در هفته از ماهی‌های چرب به‌صورت بخارپز یا کبابی استفاده کنند.

سالاد سبزیجات

آووکادو از جمله میوه‌های چرب نواحی استوایی و گرمسیری است که مطالعات علمی درباره آن نشان داده مصرفش در داخل سالاد سبزیجات می‌تواند در بهبود نشانه‌های التهاب مفاصل موثر باشد. به علاوه این‌که سالیان سال است بشر به منافع زیتون و روغن زیتون در رفع بیماری‌های مزمن پی‌برده و حتی مشخص شده رژیم‌های غذایی بر پایه زیتون که بیشتر در مناطق مدیترانه‌ای پیروی می‌شود، می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی تا حد قابل توجهی پیشگیری کند. بنابراین مصرف نصف یک آووکادو متوسط به‌همراه سه تا چهار عدد زیتون یا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در سالاد می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم قلبی‌وعروقی شود.

مصرف مغزهای گیاهی

به‌طور صددرصد ثابت شده که تخم آفتابگردان و تخم کدوی خام نقش بسیار موثری در سلامت عمومی بدن دارند. یکی از دلایل این امر ناشی از آن است که این تخمه‌ها حاوی چربی خوبی برای کاهش کلسترول مازاد در بدن هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که به‌عنوان یک میان وعده مغذی از این دانه‌های روغنی به میزان ده تا دوازده عدد در روز استفاده شود یا اینکه این دانه‌ها بر روی سالاد سبزیجات پاشیده و مصرف شوند. مغزهای گیاهی از فندق گرفته تا گردو همگی از جمله مواد روغنی هستند که می‌توانند باعث بهبود عملکرد سیستم قلبی‌وعروقی شوند. به‌ویژه گردو نقش موثری بر سیستم قلبی‌وعروقی دارد. مصرف سی گرم از انواع مغزها شامل دو تا سه عدد گردو، دوازده عدد بادام و بیست عدد بادام‌زمینی که همگی خام باشند، می‌توانند به‌عنوان یک میان وعده مغذی برای داشتن قلبی سالم توصیه شوند.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ به‌ویژه زرده آن منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری است و مصرف آن برای سلامتی و حتی کنترل کلسترول خون بسیار مفید است. بسیاری از افراد بلافاصله پس از شنیدن نام تخم‌مرغ به یاد بالا رفتن میزان کلسترول خون می‌افتند، درحالی که این تخم‌مرغ نیست که باعث بالا رفتن میزان کلسترول خون می‌شود. بلکه رژیم غذایی پرچرب و ولع در مصرف غذاهای بسیار چرب است. بنابراین متخصصان تغذیه مصرف حداقل سه تا چهار تخم‌مرغ در هفته را برای بهره‌مندی از منافع آن توصیه می‌کنند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.