مجمع لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را تایید کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تایید نهایی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با اصلاحاتی در این مجمع خبر داد و گفت: این لایحه به رییس مجلس برای ابلاغ ارسال می شود.

کد خبر : 92378
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 10:03

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، «غلامرضا مصباحی مقدم» گفت: اصلاحاتی در لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی انجام شده است.
وی ادامه داد: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طرف مجلس و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری به نمایندگی از دولت در این جلسه حضور داشتند.
لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی در جلسه مورخ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ هیأت وزیران به تصویب رسیده بود، پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال شد.
شورای نگهبان نیز پس از بررسی لایحه و ارائه ایرادات این شورا، آن را به مجلس اعاده داد. مجلس شورای اسلامی در ادامه با اصرار بر مصوبه خود، آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرد.
پیش از این مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه ۲۴ آذر ماه بر اساس نظر هیات عالی نظارت این مجمع ماده یک این لایحه را اصلاح کرده بود.
از چهار لایحه مرتبط با FATF، دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم تایید نهایی شده است.
همچنین کنوانسیون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) با اصرار مجلس بر مصوبه قبلی خود در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است .
کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) نیز هفته گذشته و برای بار دوم از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شد.

 

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.