ماکرون: ممکن است در نیویورک درباره ایران اتفاقی بیفتد

رئیس‌جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران همراه خود در مسیر سفر به نیویورک گفت درباره ایران در نیویورک به صورت مفصل بحث و رایزنی خواهد شد.

کد خبر : 105674
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398 - 13:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در مسیر پرواز از پاریس به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران همراهش گفت، «درباره پرونده ایران، ممکن است اقدامی در نیویورک رخ دهد.»

رئیس جمهور فرانسه جزئیات بیشتری در این زمینه و اینکه منظورش چیست ارائه نکرده است.

ماکرون با اشاره به این که پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تنش‌ها افزایش یافته است، گفت: «چالشی در نیویورک مطرح است. دو بازیگر این بحران آنجا هستند. وحدت مکانی وجود دارد اما نه لزوما وحدت رویه و اقدام. ما در عربستان سعودی نیستم اما چیزی می تواند اتفاق بیافتد.»

ماکرون همچنین گفته است که پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی شانس ملاقات میان ایران و آمریکا «قطعا افزایش نیافته است».

او در جمع خبرنگاران همراهش در داخل هواپیمای عازم نیویورک گفت که این اجلاس به ما اجازه می‌دهد اقدامات ناتمامی که در جریان اجلاس گروه‌۷ در شهر بیاریتز در جنوب فرانسه انجام داده‌ایم را در نیویورک پیگیری کنیم.

ماکرون در جریان نشست گروه ۷ تمرکز زیادی روی مساله ایران داشت و حتی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را برای دیدار و رایزنی درباره مسائل مربوط به برجام به شهر محل این نشست دعوت کرد.

ماکرون درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نیز روز دوشنبه به روزنامه لوموند گفت: فرانسه در خصوص نسبت دادن حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی به کشوری خاص بسیار محتاط است.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.