قیمت طلا، دلار، سکه و ارز/ سه شنبه ۹۸/۰۶/۰۵

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۱۵ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۰۷ هزار تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

کد خبر : 104310
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 10:29

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش چشم گیر نسبت به روز کاری قبل، ۴ میلیون و  ۱۵ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد طی روز گذشته وارد کانال ۳ میلیونی شد؛ کاهش قیمت طلا و سکه باعث کاهش حباب سکه شده است و فعالان بازار پیش بینی می کنند با ادامه ریزش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز کاهش بیشتری را تجربه کند.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۸۸ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۸۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۱۹ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۰۷ هزار  تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۵۳۱٫۹ دلار معامله می‌شود.

کاهش چشم گیر قیمت ارز در روزهای گذشته موجب شد تا قیمت دلار که اول تیرماه ۱۳ هزار تومان بود در کمتر از یک ماه به مرز ۱۱ هزار تومان نزدیک شود. با توجه به ریزش قیمت دلار از صبح امروز قیمت دلار به کانال ۱۰ هزار تومان زیاد بازگشت ولی خیلی دوام نداشت و یکی دو ساعت بعد دوباره وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد.

 قیمت فروش دلار در صرافی ملی با کاهش قیمت نسبت به دیروز، هنوز در کانال ۱۱ هزار تومانی است. صرافی ملی هم اکنون دلار را با قیمت ۱۱ هزار تومان می فروشد و با قیمت ۱۰ هزار و ۹۵۰ تومان از مردم می خرد.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ، ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۲۵۰ تومان است. در بازار آزاد هر دلار آمریکا در برابر ۱۱ هزار و ۱۳۰ تومان، پوند ۱۳ هزار و ۷۳۵ تومان و درهم امارات ۳ هزار و ۵۴ تومان معامله می شود.

فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روزهای گذشته به حساب می آید.

صراف‌های حاضر در خیابان فردوسی می گویند: از دیروز که قیمت ارز روند کاهشی پرشتابی را داشته، فروشنده در بازار زیاد شده و دارندگان ارزهای خانگی برای جلوگیری از ضرر بیشتر نسبت به فروش دلارهایی که از قبل خریده بودند،اقدام کرده اند.

قیمت ارز که در ماه‌های اخیر از ثبات نسبی برخوردار بوده است، در برخی از مقاطع برای دوره‌های خیلی کوتاه (یک الی دو روز) با نوسان همراه شده که بعضاً نوسان صعودی و نزولی بوده است، اما با مدیریت انجام‌شده از سوی سیاستگذار این نوسانات خیلی تداوم نداشته است.

در روز گذشته بار دیگر قیمت ارز در بازار با نوسان همراه شد ولی این‌بار نوسان نزولی بود؛ نوسان‌هایی که در راستای سیاست‌های اقتصادی نباشد به‌گفته رئیس کل بانک مرکزی و به‌گواه تاریخ خیلی دوام نخواهد داشت؛ این موضوع البته زمانی ظهور پیدا می‌کند که پشت‌پرده نوسان‌های یکباره قیمت ارز، دلایل سیاسی باشد؛ این موضوع در زمانی که دلار یکشبه گران می‌شد نیز مطرح بود.

تجربه ماه‌ها و سال‌های اخیر نشان داده که هر بار خبر مهم سیاسی در بازار ارز می‌پیچد، قیمت‌ها با نوسان صعودی و نزولی مواجه می‌شوند؛ این اتفاق دیروز هم تکرار شد و با سفر وزیر امور خارجه به فرانسه قیمت دلارحدود ۲۰۰ تومان کم شد.

برخی از جریان‌های فکری تلاش دارند کاهش قیمت ارز را بار دیگر به مذاکره و… ارتباط دهند ولی از آنجایی این تفکرات شکست‌خورده در سال‌های نه‌چندان دور، اقتصاد کشور را به‌صورت جدی گرفتار کرد باید یادآور شد که مهمترین دلایل کاهش و ثبات قیمت ارز به سیاست های بانک مرکزی و برخی از مسائل منطقه ای از جمله قدرت نمایی در ماجرای پهباد و نفتکش و البته آغاز به کار بازار متشکل ارزی مربوط می شود نه مذاکرات و حواشی روزهای اخیر؛ این یادآوری برای آن بود  تا این‌بار هم برخی از آب گل‌آلود به‌نفع خودشان و تفکراتشان ماهی نگیرند.

 

 

نوع قیمت لحظه
قیمت دلار ۱۱ هزار تومان
قیمت یورو ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان
قیمت پوند ۱۳ هزار و ۷۳۵ تومان
قیمت درهم امارات ۳ هزار و ۵۴ تومان
قیمت سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۵ هزار تومان
قیمت سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان
قیمت نیم سکه ۲ میلیون و ۸۸ هزار تومان
قیمت ربع سکه یک میلیون و ۲۸۹ هزار تومان
قیمت سکه گرمی ۹۱۹ هزار تومان
قیمت گرم طلای ۱۸ ۴۰۷ هزار تومان
قیمت گرم طلای ۲۴ ۵۴۲  هزار و ۷۰۰ تومان
قیمت هرمثقال طلا یک میلیون و ۷۶۵ هزار تومان
قیمت هرانس طلادلار ۱۵۳۱٫۹دلار
قیمت پلاتیندلار ۸۵۹ دلار
قیمت انس نقرهدلار ۱۷٫۸۲دلار

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.