قویترین بانوی جهان: رکورد بعدی ام جابجایی هواپیما خواهد بود

رکورددار جهانی جابجایی تریلر ۱۲ هزار و ۲۷۰ کیلوگرمی با بیان اینکه به دنبال ثبت رکوردهای جهانی بیشتر هستم، گفت: در حرکت بعدی ام قصد دارم یک هواپیمای سنگین تر از رکورد فعلی خودم را جابجا کنم.

کد خبر : 97401
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 5:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، گیتی موسوی گفت: ورزش را به شکل آماتور از سن هفت سالگی و به شکل حرفه ای از دوره دبیرستان در رشته های دو و میدانی و آمادگی جسمانی آغاز کردم و بعد از وقفه ای ۱۵ ساله که از میادین ورزش حرفه ای دور بودم، از پنج سال پیش در رشته بدنسازی و پرورش اندام به صورت حرفه ای مشغول هستم و قبل از رکورد زنی چندین بار ماشین های سواری سبک از قبیل پاترول را جابجا کرده بودم.
وی در پاسخ به این سوال که قبل از رکورد زنی در جابجایی کشنده تریلر در کدام رشته ورزشی مقام کسب کرده بودید، اظهار داشت: قبل از رکورد زنی صرفا بیشتر برای خودم تمرین می کردم و فقط در مسابقات باشگاهی پاورلیفتینگ آذربایجان شرقی شرکت کردم و توانستم مدال طلای این مسابقات را کسب کنم.
قوی ترین بانوی جهان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال در مسابقات کشوری شرکت کرده اید، گفت: متاسفانه در کشورمان مسابقات قدرتی در بخش بانوان برگزار نمی شود؛ امیدوارم با فراهم شدن شرایط حضور بانوان در این نوع مسابقات بتوانیم از توان و قابلیت ورزشکاران خانم در میادین این نوع مسابقات بهره ببریم.
بانوی رکورددار تبریزی با اشاره به اینکه بعضی از حرکت های این گونه به تمرین آیتم های خاص نیاز ندارد، عنوان کرد: اطلاع از قدرت بدنی خود ورزشکار عامل اصلی تصمیم به انجام برنامه های رکورد زنی مثل کشیدن خودرو و امثال آن است و جرات و جسارت نیز عوامل دیگری هستند که در این امر دخیل می باشد.
وی یادآوری کرد: به رغم اطلاع از روال فیلمبرداری از ثبت رکورد، ۶ ماه قبل صرفا برای تمرین و تست توان شخصی خودم اقدام به جابجایی تریلر ۱۲ هزار و ۳۵۰ هزار کیلویی کردم و دوستان با دوربین موبایل فیلمبرداری کردند، که این عمل از نظر ناظران بین المللی ثبت گینس، قابل قبول نبوده است.
موسوی در پاسخ به این سوال که رقیب شما در این آیتم با چه وزنی و از کدام کشور بود، اضافه کرد: آخرین رکورد ثبت شده در گینس در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط یک خانم استرالیایی بود که موفق به کشیدن تریلر به وزن ۱۱هزار و ۳۵۰ کیلو گرم شد و برای شکستن این رکورد باید جسمی با وزن حداقل بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به تریلر جابجا شده توسط این خانم را می کشیدم که خوشبختانه در دومین حرکت خودم و با رعایت شرایط ثبت رکورد در کتاب گینس موفق شدم تریلری به وزن ۱۲ تن و ۲۷۰ کیلوگرم را به مسافت ۳۰ متر بکشم.
وی با بیان اینکه همیشه مسابقات قویترین مردان ایران و جهان را که انگیزه مضاعفی به من می دهند، دنبال می کنم، اظهار کرد: این حرکت نمادین بود و من به عنوان نماینده بانوان ایران نشان دادم که یک مادر ورزشکار می تواند حتی در سن ۴۰ سالگی قوی بوده و رکورد دار گینس شود.
وی در پاسخ به این سوال که رکورد وی برای ثبت در گینس چه فرآیندی را باید طی کند، تشریح کرد: این نوع ثبت ها در کشورهای خارجی به راحتی انجام می گیرد، اما متاسفانه بدلیل تحریم کشور عزیزمان، باید برای ثبت نهایی رکوردم هزینه نزدیک به یک میلیارد ریال پرداخت شود که منتظر هستیم مسوولان استانی و کشوری با پرداخت این هزینه بنده را در این امر یاری کنند، زیرا ثبت رکورد در کتاب گینس افتخاری به نام ایران است و من حتی به ثبت نام کشورم بدون نام خودم در این زمینه در گینس راضی هستم و اگر منابع مالی فراهم شود، فرآیند ثبت هشت ماه طول می کشد.
قوی ترین بانوی جهان درباره نگرش مسولان ورزشی استان به رویداد ورزشی کشیدن تریلر سنگین توسط او نیز گفت: جا دارد که از آقای نیک رزم، رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام و بخصوص آقای بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تشکر کنم که قول هایی در زمینه ثبت رکورد به بنده داده اند و قرار است در روز های آتی نشستی باهم داشته باشیم تا شرایط را برای این منظور فراهم کنیم.
وی در ارتباط با برنامه های پیش روی خود نیز گفت: با هماهنگی های انجام شده با مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد در گینس و مدیر برنامه های بین المللی خودم انجام دادم، قرار شده است ابتدا تمام توان خودم را برای ثبت نهایی رکوردم بگذارم و حداقل در این مدت ۶ ماه ریکاوری داشته باشم و بعدا با هماهنگی او و با اطلاع از دیگر رکوردهای جهانی که توسط بانوان خارجی بدست آمده، با توجه به توان بدنی و قدرتی ام بتوانم به نام خودم رکورد تازه ای ثبت جهانی کنم.
وی ادامه داد: خیلی مشتاق هستم که در حرکت بعدی خودم بتوانم یک هواپیمای سنگین تر را بکشم ولی همان طور که قبلا گفتم باید ابتدا تکلیف ثبت رکورد فعلی ام مشخص شود تا با انگیزه زیاد به دنبال اهداف بعدی خودم باشم.
موسوی در مورد اینکه در حاشیه رکورد زنی تان گفتید می خواهم مدافع حرم باشم، نیز توضیح داد: از آنجا که جامعه ما اسلامی بوده و همیشه در هر مکان و زمانی گفتم که کنیز ائمه علیهم السلام هستم، حتی زمان استارتم از نام مقدس حضرت ابوالفضل کمک جستم و با لطف و کمک آن حضرت موفق به رکورد زنی شدم و معتقد هستم که دفاع از حرم مبارک ائمه (ع) آرزوی قلبی و عشق دیرینه ما مسلمانان می باشد.
وی در پاسخ این سوال که عکس العمل مسوولان ورزشی آذربایجان شرقی قبل و بعد از رکورد زنی شما چه بود، گفت: حرکت اولم که ۶ ماه قبل انجام گرفت، بدون هماهنگی و صرفا به عنوان تمرین انجام گرفت و از طریق شبکه ای مجازی آن را پخش کردم و اکثر مسوولان رکوردزنی بنده را باور نداشتند، ولی با مشورت بعضی دوستان در حرکت دوم خودم که باز از طریق شبکه های مجازی بود، اعلام کردم که قصد ثبت رکورد دارم که بعد از موفقیت، مسوولان ورزشی استان ضمن تبریک، گلایه مند بودند که چرا به طور رسمی از آنها دعوت نکرده ام تا شرایط را برای انجام هر چه زودتر این امر فراهم کنند که باز از مسوولان ورزشی استان آذربایجان شرقی کمال تشکر را دارم.
وی در مورد روز مسابقه و شرایط موجود رکوردزنی نیز اظهار داشت: من بدلیل محجبه بودن و استفاده از تسمه باید چندین لباس را بر تن می کردم که این شرایط کار را برایم دشوار می کرد؛ همچنین بدلیل نداشتن کفش مخصوص از کفش ورزش کشتی استفاده کردم که با بارش نم نم باران و گل آلود و لیز شدن مسیر بر دشواری این رکورد زنی تاثیر دو چندان گذاشت؛ من حتی در این حرکت از کپسول اکسیژن هم استفاده نکردم و تنها با حمایت و امیدی که خانواده به من می دادند و همچنین کمک خدا و ائمه (ع) توانستم به این موفقیت دست بیابم.
قوی ترین بانوی جهان ادامه داد: در مورد مکان رکورد زنی هم باید بگویم که با هماهنگی مدیر برنامه های خودم در شهر تبریز با استفاده از تریلر و فضای در اختیار یک شرکت حمل و نقل به این موفقیت دست یافتم که جا دارد از همگی تشکر کنم.
وی در پاسخ به این سوال که از مسوولان ورزشی آذربایجان شرقی، چه انتظاری دارید، گفت: انتظار دارم شرایطی را فراهم کنند تا همه شهروندان در هر رده سنی و جنسیتی بتوانند بطور سالم به ورزش روی بیاورند تا جامعه ای شاداب و بدور از بیماری داشته باشیم، همچنین حمایت همه جانبه در مورد ثبت رکوردم داشته باشند.
وی درباره تاثیرات رکوردزنی اش در قشر بانوان نیز یادآوری کرد: از بازخوردهایی که از سوی اطرافیان و بخصوص خانم ها می رسد، می بینم که انگیزه مضاعف در بین بانوان بوجود آمده و از اینکه یکی از بین خودشان توانسته رکورد جهانی را بشکند، احساس اعتماد به نفس و خوشحالی می کنند.
موسوی در پاسخ به این سوال که به عنوان یک رکورددار جهانی چه آرزویی دارید، گفت: معتقد هستم خانم ها باید بتوانند در یک سالن ورزشی به راحتی و به دور از مزاحمت های شهری به امر ورزش مشغول باشند؛ آرزو دارم که به کمک مسوولان و یا بخش خصوصی یک باشگاه ورزشی دایر کنم تا بانوان علاقه مند به ورزش از این فضا استفاده کنند تا شاید روزی از بین این علاقه مندان رکورددار جهانی دیگری کشف شود و همچنین دوست دارم نام این باشگاه ورزشی را به افتخار تیم محبوبم، ‘تراکتورسازی’ نامگداری کنم.
گیتی موسوی فروردین ۹۸ موفق شد در حضور مشاور ایرانیان برای گینس و جمعی از شهروندان تبریزی با کشیدن تریلر ۱۲هزار و ۲۷۰ کیلوگرمی، رکورد قوی ترین زن جهان را از استرالیا بشکند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.