قوه مجریه راه را برای اجماع و وحدت ملی هموار کند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: قوه مجریه با ظرفیت ها و ابزار ها می تواند راه را برای اجماع و وحدت ملی هموار کند ولی نیازمند تفکر، برنامه ریزی و برداشتن قدم های استوار است.

کد خبر : 73336
تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 10:02

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه این هفته گفت: جامعه بدون نظام سیاسی نمی تواند راه سعادت را بپیماید. انسان باید در کنار اصول ثابت قدم باشد و صبر و استقامت در اطاعت داشته باشد. صبر در برابر گناه راه را برای رسیدن به یک شخصیت با ثبات هموار می کند. صبر فردی برای رشد و تکامل ضروری است ولی کافی نیست؛ برای خلق یک جامعه سالم و دست یابی به اقتصاد پویا و مولد و نهادینه شدن قانون و اخلاق در جامعه و برای حفظ روابط صحیح اجتماعی و برای ساختن جامعه توحیدی و ایمانی صبر جمعی نیاز است. باید با هم و در کنار هم صبر کرده و کاستی های یکدیگر را جبران کنیم.

وی ادامه داد: پیوند جریان های سیاسی معتقد به نظام راه را برای اقتدار نظام هموار می کنند. ما برای برون رفت از تنگنا های اقتصادی و معضلات اجتماعی راهی جز انتخاب مسیر علمی و خلق اجماع نخبگان سیاسی، اجتماعی و علمی نداریم. باید دغدغه دلسوزان نظام رسیدن به این اجماع بر اساس اصول انقلاب باشد. جایگاه رهبری هموار کننده این انسجام و وحدت و اجماع است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر سیاست های کلی ابلاغی رهبری به نقشه راه قوای سه گانه و نهاد های مسئول تبدیل شود خلق اجماع می کند و راه را برای حرکت هماهنگ هموار می کند. دولت و ملت باید در کنار هم باشند و با هم حرکت کنند. دولت باید از همه توان خود برای خلق این اجماع استفاده کند.

وی تاکید کرد: تجربه من این است که قوه مجریه با ظرفیت ها و ابزار ها می تواند راه را برای اجماع و وحدت ملی هموار کند ولی نیازمند تفکر برنامه ریزی و برداشتن قدم های استوار است؛ نه اینکه اگر در اولین قدم جواب سلام ما را ندادند خداحافظ. دستگاه اجرایی ظرفیت فراوانی برای خلق اجماع در مسیر اهداف انقلاب دارد.

دشمن هرگز سر دوستی با ما نخواهد داشت

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: جامعه ایرانی و جامعه اسلامی باید در مقابل دشمنان خود ثابت قدم و استوار باشد، دشمن هرگز سر دوستی با ما نخواهد داشت مگر اینکه از اصول و مبانی خود عدول کنید باطل همواره در برابر حق است باید در برابر دشمنان حق ثابت قدم و استوار بود.

ابوترابی فرد ادامه داد: میدان جنگ میدان سختی است مبادا صبر و استقامت شما از دشمن کمتر باشد اگر صبر و استواری اهل حق کمتر از اهل باطل باشد به یقین شکست می خورند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس محصول ایمان، عمل صالح و استقامت ملت ایران است، تاکید کرد: اگر دیروز نایستاده بودید؛ اگر شهدای عالی قدر و با ایمان بر خاک نمی افتادند، امروز شما بر پای خویش نایستاده بودید. جانبازان عزیز با فهم نقش ایمان و استقامت در خلق قدرت برای اسلام ایستادند و بر این ایستادگی خانواده هایشان افتخار می کنند.

ابوترابی فرد ادامه داد: در روز میلاد حضر قمر بنی هاشم که افتخار دیدار جمعی از جانبازان فراهم آمد جانبازان پر افتخار و همسران صبور و فرزندانشان به جانبازی و ایثار خود افتخار می کردند و شاکر بودند. با ایستادگی این قدرت بزرگ خلق شد. باید در این راه همیشه ایستادگی کرد.

وی به رئیس جمهور آمریکا توصیه کرد که مشاورانی را انتخاب کند تا تاریخ ۴ دهه مقاومت ملت ایران را برایش بازگو کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رئیس جمهور آمریکا به نظر می رسد فاقد تجربه سیاسی لازم است و از مشاوران مناسب بهره نگرفته است به این سخن کوتاه اما پر محتوای رئیس جمهور فرانسه توجه کند؛ شما مانند گذشتگان خود در برابر ایران دچار اشتباه نشوید.

تغییر نقشه غرب در برابر ایران به خاطر فهم قدرت ملت ایران بود

وی ادامه داد: این اظهارات رئیس جمهور آمریکا بدین معناست که ما ۴ دهه در برابر ایران ایستادیم و از همه ظرفیت های خود شامل دلار های نفتی، تحریم های فلج کننده، فشار های سیاسی استفاده کردیم اما هر قدم ما به خلق قدرت دیگری برای ایران تبدیل شد؛ تغییر نقشه غرب در برابر ایران به خاطر فهم قدرت ملت ایران بود.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: به دولتمردان آمریکا می گویم امروز رفتار شما موجب شد ملت ایران، مدیران ارشد و میانی به این اجماع برسند که باید شرکای خود را از کشور های قابل اعتماد انتخاب کنند و در هیچ عرصه ای نباید به نظام سلطه و بویژه آمریکا کمترین اعتماد را کرد. این راهبرد، راهبرد اسلام است و برآمده از آموزه های قرآن است و امام و رهبری با الهام از آموزه های قران به این راهبرد عمل کرده اند.

وی تاکید کرد: در این جریان باید به جبهه مقاومت اسلام، کشور هایی که در این فراز و نشیب ها تجربه موفقی را داشتند نزدیک شد و روابط و سیاست خارجی خود را بر این اساس تنظیم کرد و ما همچنان برای رسیدن به قله های اقتدار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با الهام از جمله اصبرو صابر و رابطوا  باید عمل کنیم.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.